Jobba på livgardet

M

Mrs Mjut

Ja, ni ser rubriken, är det någon som har erfarenhet, lr känner någon som har? Vad söker de för folk, vad får man göra osv? Hade varit underbart att jobba med hästar, men ändå bo i stan!:bump:

Sv: Jobba på livgardet

:crazy: Känns som det.. Men de hade ett hundjobb ute, så helt omöjligt borde det kanske inte vara? :)

Livgardet är ju inte den enda arbetsgivaren i stan om det är så att du vill jobba med hästar. Det finns ju ridskolor (tex. Östermalms-, Stockholms- och Swartlings ridskola) också, och de brukar behöva hästskötare och ridlärare med jämna mellanrum. Om inte annat kan man börja med att hoppa in och jobba extra, det brukar inte vara svårt att få in en fot (åtminstone inte som hästskötare)!

Problemet är att jag skulle inte klara av alla ungar :devil:
O att jag bara skulle vilja jobba över sommaren.. inte alls Omööjligt..? ;)

Mmm, över sommaren brukar (brukade?) i alla fall Ö-malms ridskola vara stängd och hästarna på bete... Men, hovstallet då? Eller Skansen?

Hovstallet :bump: :bump: Några idéer på hur man hittar de jobben? :confused:

Jag har sett annonser vid tillfälle, men om man bara vill sommarjobba och/eller jobba extra skulle jag helt enkelt ringa upp och fråga hur jag skulle gå tillväga. Telefonnummer kan inte vara svårt att få fram. Och visst, det kan säkert vara svårt att få jobb där, men om man inte ens försöker lär det ju inte hända. :) Ibland har man helt enkelt tur och råkar ringa vid rätt tillfälle! Lycka till!

Jag har varit sommar praktikant på K1 tre sommrar när jag gick på Naturbruksgymnasium. På K1 vet jag iallafall att dom aldrig anställer hästskötare osv bara över sommaren. Dom har många killar som gör lumpen där och jobbar samt endel praktikanter. Hästarna går ju i vaktparaden samt alla kaptener, överstrar och allt vad det heter rider också. Samt att alla som en gång är eller varit av högre rang än malaj får låna hästar och rida när dom så önskar. Så på K1 har dom nästan alldeles för mycket folk som "jobbar gratis".
Hovstallet vad jag vet fungerar likadant.
Swartlings flyttar till Vallentuna till ny anläggning inom kort.
Djurgården och Östermalm skickar sina hästar på bete över sommaren.
Så något jobb med betalning tror jag blir svårt på dom stallen men du kan ju alltid skicka in en intresse anmälan. Man vet aldrig man kan ju ha tur!
Det är ju oftast vintertid det behövs folk när hästarna står inne. På sommaren går ju dom flesta hästar ute dygnet runt.
På K1 vet jag att dom delar upp hälften åker på bete i Juni och hälften i Juli. Så dom alltid har hästar hemma över sommaren.
Lycka till!c ;)

På K1 vet jag att dom delar upp hälften åker på bete i Juni och hälften i Juli. Så dom alltid har hästar hemma över sommaren.

Fel. I princip alla hästarna går på bete samtidigt då det inte är några Beridna högvakter.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 493
Senast: Nota
·
Hästmänniskan Tycker det är lite märkligt när man försöker sätta ut häst köpes annons eller foderhäst sökes annons. Man får inga svar. Kanske max ett... 2
Svar
33
· Visningar
2 505
Senast: Stergo
·
Hästmänniskan Troligtvis blir det ponnyköp nästa år! Känns superkul men är lite kluven hur vi ska tänka med storlek på ponny. Dottern är född -15 dvs... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 991
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första... 2
Svar
20
· Visningar
2 780
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31