A
annizz
Ni som jobbar som ridinstruktör/ridlärare vilken utbildning har ni?
Hur mycket får ni i lön?
Bra el. dåliga arbetstider?
Hur mycket får ni i lön?
Bra el. dåliga arbetstider?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
tack för alla svar
men vad är avtalsenlig lön? Har läst i flera annonser att det är lön enligt kommunal, men vad ligger en sådan lön på?
Funderar på att gå VULK utbildningen i höst och sen ridledar utbildningen nästa sommar, känns bra å ha någon utbildning då jag ej har så stor erfarenhet i att hålla lektioner.
Sen en fråga till hur har ni hittat jobben? Har kollat runt lite här på Buke och där är det mest stall och häst skötar jobb även beridare.. inte så mycket ridlärare el liknande..
Tror att det går rätt mkt genom kontakter. Ta kontakt med de ridskolor du kan tänka dig att jobba på och fråga om de behöver folk, skicka in ett cv om de inte behöver just nu så kan de kontakta dig om de behövs.
Jag hade hellre valt att gå ngn form av ridlärar utbildning istället för enbart ridledare, tror det är lättare att få jobb och ffa att få fast anställning. Lycka till!
Det är inte ett krav vad jag vet att gå ridledare innan, kanske om man tänker gå RIK kurserna men de har jag inte så stor koll på. Men för t ex hippologen eller KY utbildningar är det inte ett krav. Tänkte att det kanske är bättre att läsa en intruktörsutbildning direkt istället för att gå ridledaren först, den kostar väl lite att göra också?
Det är inte ett krav vad jag vet att gå ridledare innan, kanske om man tänker gå RIK kurserna men de har jag inte så stor koll på. Men för t ex hippologen eller KY utbildningar är det inte ett krav. Tänkte att det kanske är bättre att läsa en intruktörsutbildning direkt istället för att gå ridledaren först, den kostar väl lite att göra också?