Jobba som veterinär

För att kunna ha häst så behövs pengar och tid. Tid är även pengar brukar man säga.

@Roheryn @Stergo hur mycket övertid jobbar ni? Vad är kotym på era arbetsplatser? Eller, hur mycket tid har ni att lägga på häst och djur?
Min sambo är nästan civilingenjör (han fick jobb innan han blev klar 😅 ) och jobbar inom IT, dom har ingen övertid, så mycket tid åt hobbies. Dom får jobba hemifrån i princip hur mycket dom vill. Vissa kommer aldrig till kontoret.

Norra Sverige, de jag vet har iaf fått så mycket som nyexade/nästan nyexade.

29000kr blir jag chockad över 😮, det bör man inte acceptera egentligen, men börjar vara inte veterinärernas arbetsmarknad längre…

Vart är det så hög ingångslön? Stämmer inte med min och mina kollegors bilder.
[/
Det är väl rekommenderad ingångslön men jag vet inte heller någon som fått det. Har två vänner som jobbat som veterinärer i 4-5 år, de fick båda 29.000kr i månaden deras första jobb (ej Stockholm).
Så lågt fick inte ens jag när jag började för över 10 år sedan, men en del arbetsplatser är riktigt fula med ingångslön. Jag hoppas att det på det stora hela ser bättre ut än så.

Jag häpnar också lite över lönerna. Min man är civil ing och tjänar en bra bit under lite av det som redovisats här men har ändå en väldigt hög lön.
Skulle jag gissa är lönespridningen stor.
Ja och även möjligheten att jobba hemifrån. Min bror arbetar på Volvo lastvagnar som civilingenjör och där har de precis dragit in allt distans arbete.

För att kunna ha häst så behövs pengar och tid. Tid är även pengar brukar man säga.

@Roheryn @Stergo hur mycket övertid jobbar ni? Vad är kotym på era arbetsplatser? Eller, hur mycket tid har ni att lägga på häst och djur?

Jag jobbar i snitt 40 timmar i veckan, det är ytterst sällan jag lägger timmar utöver det. Skulle jag jobba mycket en vecka så jobbar jag mindre nästa vecka. I kombination med att jag jobbar mycket hemma så ger det mycket tid till djuren. :)

Jag häpnar också lite över lönerna. Min man är civil ing och tjänar en bra bit under lite av det som redovisats här men har ändå en väldigt hög lön.
Det beror också på vilken inrikting och bransch man jobbar i, offentligt eller privat. Civ.ing är ju en så bred utbildning med många inriktningar och specialiceringar. Jag tog examen 2003 och har lön runt 70k plus en 20-25% bonus. Jobbar ingen övertid.

Hur gammal är han och vad jobbar han med? Jag tjänar ju som sagt strax över 70 tkr, jobbar inom IT och har 28 års erfarenhet av just detta. Det finns ju dels många olika civilingenjörsutbildningar (jag har läst industriell ekonomi på Chalmers) och dels väldigt många olika yrkesbanor att välja (eller som i mitt fall råka halka in på! ;) ) även efter samma civ ing-utbildning. Så därav att både löner och annat spretar! :)

Det beror också på vilken inrikting och bransch man jobbar i, offentligt eller privat. Civ.ing är ju en så bred utbildning med många inriktningar och specialiceringar. Jag tog examen 2003 och har lön runt 70k plus en 20-25% bonus. Jobbar ingen övertid.

Hur gammal är han och vad jobbar han med? Jag tjänar ju som sagt strax över 70 tkr, jobbar inom IT och har 28 års erfarenhet av just detta. Det finns ju dels många olika civilingenjörsutbildningar (jag har läst industriell ekonomi på Chalmers) och dels väldigt många olika yrkesbanor att välja (eller som i mitt fall råka halka in på! ;) ) även efter samma civ ing-utbildning. Så därav att både löner och annat spretar! :)
Ja det var det jag ville understryka. Att det är spretigt.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 285
Skola & Jobb Hej! Skakade liv i det här gamla användarnamnet eftersom jag tycker frågan är något känslig och vill inte använda mitt vanliga. Jag... 2
Svar
24
· Visningar
1 916
Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
292
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 408

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka