Jobba utan lön

Jag skulle jobba kvar på mitt nuvarande jobb, det är ju så vansinnigt kul :D jag skulle dock jobba lite mindre, 50% kanske.

Jag älskar mitt jobb så mjo, jag hade gärna jobbat lite med de intressanta uppgifterna. Jag hade nog passat på att söka olika kurser också, sådana som verkat intressanta men som jag valt att inte läsa för att de inte passat in i livet och arbetet när de har dykt upp.

Jag hade absolut kunnat jobba några timmar i veckan på mitt ena jobb även om jag inte hade behövt pengarna (och förutsatt då att det inte innebär att någon annan blir/fortsätter vara atbetslös). Det känns som ett så viktigt jobb och ger så mycket glädje tillbaka att jag inte vill släppa det.

Ja, jag skulle nog stanna i yrket i alla fall några timmar i veckan - även gratis. Kanske inte på nuvarande arbetsplatsen dock, men inom yrket.

Aldrig i livet. Mitt jobb är kul och stimulerande men hade jag inte behövt pengarna så hade jag kunnat hitta på tusen roligare saker att göra istället för att jobba gratis.

Jag jobbar redan 50%, det är gött. Hade jag varit ekonomiskt oberoende hade jag satsat på nåt eget kreativt projekt, men förmodligen blivit stressad och frustrerad av egna prestationskrav och av att inte ha några fasta tider och "lediga dagar" (ungefär som pippi långstrump som blir sur över att hon inte får något jullov eftersom hon inte går i skolan), och så hade jag börjat jobba/volontärjobba på deltid igen för att jag mår bättre av att göra lite timmar. Men 25% då kanske.

Hade nog kunnat volontära gratis några gånger i månaden. Inte fulltid dock. Även om jag älskar mitt jobb och de personer jag omges med och de möten jag berikas med finns det viktigare saker för mig, till exempel familjen...

Jobba gratis känns fel, men om jag var ekonomiskt oberoende skulle jag fortfarande vilja jobba med det jag gör idag. Fast jag vill inte jobba heltid som jag gör nu och det kommer jag att ändra på om ett år. Då ska jag jobba 50% ett år och fundera på vad jag egentligen vill ta vägen inom yrket, och sen vill jag, om det är möjligt jobba 80% resten av livet. Kanske ha vissa år när jag jobbar mindre för att hinna ikapp mig själv, och dra ner i takt med att jag blir äldre. Å andra sidan räknar jag med att jobba tills jag är drygt 70 år.

Ja, men inte heltid. 60% hade nog varit lagom, då hade jag haft tid att göra mycket annat jag vill göra också. Men jag gillar mitt jobb, jag gillar mina kollegor och som @Hyacinth sa, jag gillar att bidra och att vara behövd.

Ja det skulle jag, men endast deltid och unna mig långa semestrar. Jag är just nu hemma och lever på sparade pengar och visst kan man fylla sina dagar, men jag saknar så att ha ett jobb att gå till. Dessutom gillar jag mitt yrke och många har ju mitt yrke som hobby så det känns helt okej att göra. Skulle nog även kunna tänka mig att jobba gratis i en viss mån med det jag gör, men då vill jag ha fria händer.

Nej, för jag tycker inte att det är roligt att städa andras toaletter. :yuck:
Volontär inom något absolut om jag skulle ha tid..

Nej, absolut inte. Jag jobbar för att spara ihop pengar för att kunna sluta jobba om max 6 år. Hade jag ekonomi att sluta nu på studs så skulle jag göra det.

Hade min ekonomiska framtid varit säkrad så hade jag bara jobbat med andra grejer. T.ex. Hade jag gärna tagit ett år eller två oxh jobbat heltid på organisationen där jag i nuläget volontärar.
Sen hade jag nog jobbat mycket mer i områden där jag tror att jag kan påverka mest, kanske inom politik, välgörenhet eller någon typ av lobbying. Skulle gärna ha mycket semester, men vill absolut inte ha "semester på heltid"!

Skulle gärna ha mycket semester, men vill absolut inte ha "semester på heltid"!
Varför inte?
Eller tänker du att du på semestern bara slappar och inget får gjort?

Jag har varit ledig hela hösten och jag har haft massor att göra. Jag har ridit in min häst, jag har gått kurser, jag har tagit BE-körkort, jag har hunnit med små projekt hemma, umgåtts med vänner och bekanta, etc. Jag har verkligen haft fullt upp! Vet inte hur jag ska hinna jobba nu snart när det är dags igen.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej, Årets lönesamtal nalkas på torsdag och jag har funderat så mycket de senaste veckorna kring min lön. Vi är 5 personer som gör... 2 3
Svar
48
· Visningar
2 441
Senast: VLMF
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 315
Skola & Jobb Jag började dela ut söndagstidningen som 13-åring. Jag var tvungen att få godkänt från skolan för att få ta jobbet. Detta jobb hade jag... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 127
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
791
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår