Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skulle du göra det? Om du inte behövde pengarna, skulle du gå till jobbet ändå?
Jag tycker förvisso att mitt jobb är jätteroligt - för att vara ett jobb - men jag hade inte gjort det om jag inte var tvungen för att försörja mig. Sysselsättning skulle jag ändå ha.![]()
Inte så mycket som jag gör idag men vi har skitkul på jobbet för det mesta. Skulle ta pass där jag får jobba med mina favoriterSkulle du göra det? Om du inte behövde pengarna, skulle du gå till jobbet ändå?
Jag tycker förvisso att mitt jobb är jätteroligt - för att vara ett jobb - men jag hade inte gjort det om jag inte var tvungen för att försörja mig. Sysselsättning skulle jag ändå ha.![]()
Varför inte?
Eller tänker du att du på semestern bara slappar och inget får gjort?
Jag har varit ledig hela hösten och jag har haft massor att göra. Jag har ridit in min häst, jag har gått kurser, jag har tagit BE-körkort, jag har hunnit med små projekt hemma, umgåtts med vänner och bekanta, etc. Jag har verkligen haft fullt upp! Vet inte hur jag ska hinna jobba nu snart när det är dags igen.
Skulle du göra det? Om du inte behövde pengarna, skulle du gå till jobbet ändå?
Jag jobbar redan gratis, jag har häst och vi har en del på kollektiv så där betalar jag ju i princip för att arbeta, sedan är jag föreningsaktiv och det är också oavlönat arbete. Jag skulle även kunna tänka mig att fortsätta med mitt nuvarande avlönade jobb men kanske inte i sin helhet. Troligen skulle jag välja bort konfliktfyllda och tråkiga arbetsuppgifter samt kraftigt dra ned på arbetstiden.Skulle du göra det? Om du inte behövde pengarna, skulle du gå till jobbet ändå?
Japp. Tveklöst.Skulle du göra det? Om du inte behövde pengarna, skulle du gå till jobbet ändå?
Jag jobbar gratis dagligen.
Att städa hemma, fixa i stallet, rida, laga mat; allt sånt är ju också en form av arbete som vi alla gör gratis.
Jag också. Jag måste ha strukturen och så blir jag för ensam utan jobbet. Också gillar jag verkligen verkligen mitt jobb, jag måste också bli intellektuellt stimulerad för att må bra. Däremot så skulle jag nog mera inrikta mig mot det jag tycker mest om, tror jag.Jag hade gått ner i tid men definitivt fortsatt. Jag behöver strukturen och den intellektuella stimulansen. Har inte tillräckligt med fritidsintresse och/eller eget drive för att skapa sånt för egen maskin.
Intressant det där. Jag är för passiv för att driva mitt eget liv som ett projekt, jag tycker därför att det är bra att vara anställd och ha arbetsuppgifter. Om jag hade ledigt hela tiden skulle inget bli gjort, misstänker jag.Varför inte?
Eller tänker du att du på semestern bara slappar och inget får gjort?
Jag har varit ledig hela hösten och jag har haft massor att göra. Jag har ridit in min häst, jag har gått kurser, jag har tagit BE-körkort, jag har hunnit med små projekt hemma, umgåtts med vänner och bekanta, etc. Jag har verkligen haft fullt upp! Vet inte hur jag ska hinna jobba nu snart när det är dags igen.