Jobbigt att skriva på internet med ASUS mini-PC

bettysmatte

Trådstartare
Har tillgång till en Asus mini-PC som tyvärr har ett írriterande fel! När man sitter och skriver på internet (i I-net explorer), som t.ex. nu, hoppar kursorn ofta tillbaks flera steg helt plötsligt så att man hamnar mitt i ett annat ord. Bara under denna lilla stunden som jag skrivit nu har det hänt FLERA gånger. Det händer inte i WordPad, utan bara i Internet Explorer. Är det någon intällning som är fel??? Jag blir snart tokig :mad:!

Sv: Jobbigt att skriva på internet med ASUS mini-PC

Är du säker på att du inte råkar vidröra en touchpad med t.ex. en ärm? :)

Byt till Firefox eller Google Chrome och se om det blir samma där.
(Oavsett om problemet försvinner eller inte är ovannämnda webbläsare många ggr bättre än I-Explorer i mitt tycke)

Svar till båda. Nix, jag vidrörde INGENTING förutom de tangenter jag tryckte på. Jag använder även Chrome, som jag själv också gillar bättre än IE. Det visade sig dock vara problem men någon inställning. Maken hittade problemet igår och fixade det :)! Så nu fungerar allt som det ska.

Du kommer inte ihåg vad han ändrade? En kompis har samma problem på sin lilla Asus :crazy:

Han gjorde så här, säger han:

Gick in i kontrollpanel och valde "mus". Sedan var det "pekaralternativ" och där finns ett alternativ som heter "välj pekarhastighet" med en ruta under där det står "förbättra pekarens precision". Den rutan ska vara TOM ("oklickad")!

Själv tycker jag inte att det låter logiskt alls, men det hjälpte till 100%. Min dator fungerar nu helt normalt!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka