Jobbintervju gå eller inte

Vem vet man kanske trivs jättebra där och stannar forever 🤷🏼‍♀️ Eller så suger det, tyvärr inget man vet innan man testat. Det är ju det som är problemet 😄

Är du såpass öppen för även den nya bostadsorten (för visst lett ni boende på nuvarande ort lite lönlöst?) att det känns som att ni eventuellt skulle kunna bli kvar där framöver hade jag absolut sett det i lite annat ljus.

Intervju kanske går att kombinera med en trevlig hotellweekend med familjen för att i alla fall få en känsla för stället?
 
Är du såpass öppen för även den nya bostadsorten (för visst lett ni boende på nuvarande ort lite lönlöst?) att det känns som att ni eventuellt skulle kunna bli kvar där framöver hade jag absolut sett det i lite annat ljus.

Intervju kanske går att kombinera med en trevlig hotellweekend med familjen för att i alla fall få en känsla för stället?
Vet inte, tror inte direkt det är wow bo där men det är det å andra sidan inte att bo här heller 🤷🏼‍♀️

Nej tyvärr det krockar med annat så jag får åka själv, vi funderade också på att göra så först men det gick inte ihop tidsmässigt.
 
Alltså nu kan han han tänka sig flytta 70 mil, medan det nyligen vart omöjligt att samsas om vilken del av GBG ni ska bo.
Ja han kan väl tänka sig bo typ överallt i Sverige så. Jag tror dock inte jag vill bo i den orten men vem vet, kanske är trevlig ort. Skulle iaf ha råd köpa en fin flashig häst att nöjesrida på om vi bodde där, men jag vet inte ens om jag vill ha en häst heller, egentligen.
 
Han jobbar hemifrån alltid så för honom spelar det ingen roll var vi bor så han tycker det är en bra idé.
Jag tänkte snarare på annat än jobbet för din man om han ändå jobbar hemma. Det är en ändå en ganska stor omställning att byta ort, även om man kan jobba som vanligt.

T.ex umgängeskrets, hobbyer, intressen, vanor osv måste byggas upp igen. Alla är inte så pigga på det i vuxen ålder, tänker jag.
 
Jag tänkte snarare på annat än jobbet för din man om han ändå jobbar hemma. Det är en ändå en ganska stor omställning att byta ort, även om man kan jobba som vanligt.

T.ex umgängeskrets, hobbyer, intressen, vanor osv måste byggas upp igen. Alla är inte så pigga på det i vuxen ålder, tänker jag.
Aha de flesta av hans vänner bor ändå inte här där vi bor så just den biten spelar ingen roll direkt. Vår enda hobby är att gymma och det kan man ju göra överallt. Ja vi är tråkiga.
 
Finns det barn i familjen ? Om de isåfall går i skolan, hade jag inte funderat på att flytta, när den enda vinsten är att du kan tjäna 10k mer än idag, särskilt inte för bara ett par års tid. I mina ögon hade minussidan varit avsevärt större än plussidan.
 
Jag har haft en vän som haft ett snarlikt dilemma som du. Hon blev kontaktad för en tjänst som hon själv inte sökt, hon kände väl egentligen varken bu eller bä för den i sig, och hennes dåvarande tjänst var en visstidsanställning, så hon hade ingen större säkerhet att falla tillbaka på heller. Men avståndet till jobbet, i hennes fall ungefär en och en halv timmes pendling enkel resa jämfört med tre minuters gångavstånd på befintlig arbetsplats, var tillräckligt för att hon skulle tacka nej. Jag tror aldrig att hon ens gick på en intervju.

Jag hade också avstått om det var för mycket pendling eller behov av flytt. I ditt fall verkar du ju dessutom måttligt intresserad av att faktiskt ta den aktuella tjänsten, så jag hade nog sagt tack men nej tack i ditt fall.
 
Ja jag hade gett det en chans. Jag skulle aldrig kommit på tanken att söka det jobb jag har nu och det kunde knappt ha blivit bättre. Jag har fantastiska kollegor, ett utmanande jobb på ett bra företag. Jag är relativt nöjd ändå med lön och arbetstider. Är glad att jag tog chansen när de gav mig den.
 
Om någon är nyfiken så gick jag till slut på intervjun. Jobbet lät himla roligt, helt i linje med vad jag pluggat och brinner för + väldigt mycket mer betalt. Så har lite att fundera på. Finns där också ett hus som är till salu som är jättefint, byggt 2017 och noll renoveringsbehov + kostar inte ens 3 miljoner.

Men jag vet inte. Tänker att det kanske inte blir bra. Samtidigt vet jag att jag kommit till vägs ände på min arbetsplats, jag kan inte komma/nå längre just där. Jag vill göra karriär och stanna inom organisationen för jag trivs super och det finns massor med möjligheter. Bara inte där jag är nu utan då måste jag röra på mig. Men jag kommer sakna Göteborg, iaf delar av det.

Känns bara så himla segt för hade jag fått den lönen på nuvarande jobb hade jag stannat. För flyttar vi till andra stället och dels får mycket högre lön och dels mycket lägre huspriser kommer vi ha pengar i överflöd.. varför kunde det inte varit så här istället :/
 
Om någon är nyfiken så gick jag till slut på intervjun. Jobbet lät himla roligt, helt i linje med vad jag pluggat och brinner för + väldigt mycket mer betalt. Så har lite att fundera på. Finns där också ett hus som är till salu som är jättefint, byggt 2017 och noll renoveringsbehov + kostar inte ens 3 miljoner.

Men jag vet inte. Tänker att det kanske inte blir bra. Samtidigt vet jag att jag kommit till vägs ände på min arbetsplats, jag kan inte komma/nå längre just där. Jag vill göra karriär och stanna inom organisationen för jag trivs super och det finns massor med möjligheter. Bara inte där jag är nu utan då måste jag röra på mig. Men jag kommer sakna Göteborg, iaf delar av det.

Känns bara så himla segt för hade jag fått den lönen på nuvarande jobb hade jag stannat. För flyttar vi till andra stället och dels får mycket högre lön och dels mycket lägre huspriser kommer vi ha pengar i överflöd.. varför kunde det inte varit så här istället :/
Vad spännande, hoppas det blir så bra som du tror🙂
 
Samtidigt vet jag att jag kommit till vägs ände på min arbetsplats, jag kan inte komma/nå längre just där. Jag vill göra karriär och stanna inom organisationen för jag trivs super och det finns massor med möjligheter. Bara inte där jag är nu utan då måste jag röra på mig.

Det fetade...

Alltså, känner du att du inte kommer vidare där du är, och att det är en frustration för dig. Då tycker jag att du ska byta jobb.

En del vill gärna gå kvar i samma tjänst hela livet, de känner sig bekväma och trygga med det och trivs - då är det superbra! En del vill få nya utmaningar - och då ska man se till att få det tycker jag. :up:
 
Om någon är nyfiken så gick jag till slut på intervjun. Jobbet lät himla roligt, helt i linje med vad jag pluggat och brinner för + väldigt mycket mer betalt. Så har lite att fundera på. Finns där också ett hus som är till salu som är jättefint, byggt 2017 och noll renoveringsbehov + kostar inte ens 3 miljoner.

Men jag vet inte. Tänker att det kanske inte blir bra. Samtidigt vet jag att jag kommit till vägs ände på min arbetsplats, jag kan inte komma/nå längre just där. Jag vill göra karriär och stanna inom organisationen för jag trivs super och det finns massor med möjligheter. Bara inte där jag är nu utan då måste jag röra på mig. Men jag kommer sakna Göteborg, iaf delar av det.

Känns bara så himla segt för hade jag fått den lönen på nuvarande jobb hade jag stannat. För flyttar vi till andra stället och dels får mycket högre lön och dels mycket lägre huspriser kommer vi ha pengar i överflöd.. varför kunde det inte varit så här istället :/

Men det låter väl super?? Du får ett jobb du är kvalificerad för och ni har möjlighet att köpa ett superfint hus. Ni får låga boendekostnader och du får högre lön så om ni är sugna om några år så kan ni flytta tillbaka och köpa ett lika fint hus i Göteborg och du kan få ett ännu bättre jobb.
 
Men det låter väl super?? Du får ett jobb du är kvalificerad för och ni har möjlighet att köpa ett superfint hus. Ni får låga boendekostnader och du får högre lön så om ni är sugna om några år så kan ni flytta tillbaka och köpa ett lika fint hus i Göteborg och du kan få ett ännu bättre jobb.
Mitt jobb idag är också inom det jag utbildat mig och jobbat med innan så har inget dåligt jobb idag, tvärtom.

Nja har ju ett barn också och ska vi flytta tillbaka får man ju försöka få in det när man byter ”stadie” typ från lågstadiet till mellan eller mellan till hög eller hög till gymnasie så det är inte så bara. Men kan lika gärna bli några år här och sen klättra vidare till något bättre och då kan det bli tex Stockholm eller annan stad så inte så troligt att det blir Göteborg igen om jag ska fortsätta klättra (vilket jag ska, ska allra högst upp).
 
Det fetade...

Alltså, känner du att du inte kommer vidare där du är, och att det är en frustration för dig. Då tycker jag att du ska byta jobb.

En del vill gärna gå kvar i samma tjänst hela livet, de känner sig bekväma och trygga med det och trivs - då är det superbra! En del vill få nya utmaningar - och då ska man se till att få det tycker jag. :up:

Ja jag skulle inte palla jobba på samma ställe till pensionen. Hade blivit så olycklig då tror jag. Jaa jag vill utvecklas vidare så långt det bara går, har ritat en grov plan på hur det ska gå till så nu är det väl egentligen bara att köra på, inte vara feg osv 😅
 
Men vad kul! Om du saknar Göteborg för mycket så går det ju alltid att flytta tillbaka. Om ni har lägre kostnader och högre lön, så kanske ni dessutom har råd att köpa det där fina huset i GBG-trakten som ni har velat tidigare.
Tror inte det kommer hända att vi flyttar tillbaka, men man vet ju aldrig. Om inte annat kan man ju faktiskt åka hit på nån weekend då och då. Det jag kommer sakna är havet och vår badplats, egentligen inte så mycket annat tror jag. Eller ja flyttar vi kommer jag säkert komma på tusen saker jag saknar.
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 805
Senast: Twihard
·
Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
607
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 547
Senast: orkide
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 644
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp