Jobbintervju gå eller inte

@BernT Jag tycker att det låter som en bra chans att prova på nåt annat :) Jag förstår inte heller varför det är stört omöjligt att flytta för att man har barn i skolan? Det känns lite som att man inte kan skilja sig för att man har barn. Jag tror barn mår bäst av att hela familjen fungerar och är harmonisk, snarare än att man bromsar för ett ev skolbyte.
Jag och min syster flyttade när vi var barn. Ingen av oss har mått dåligt av det. Det blir inte alltid till det sämre liksom, ibland blir saker minst lika bra eller bättre.
 
@BernT Jag tycker att det låter som en bra chans att prova på nåt annat :) Jag förstår inte heller varför det är stört omöjligt att flytta för att man har barn i skolan? Det känns lite som att man inte kan skilja sig för att man har barn. Jag tror barn mår bäst av att hela familjen fungerar och är harmonisk, snarare än att man bromsar för ett ev skolbyte.
Jag och min syster flyttade när vi var barn. Ingen av oss har mått dåligt av det. Det blir inte alltid till det sämre liksom, ibland blir saker minst lika bra eller bättre.

Vet inte om du menar att jag tycker det inte går att flytta när man har barn i skolan? För det tycker jag inte, men jag tycker att man isåfall försöker passa in det vid helst ”stadie”-byte eller åtminstone årskursbyte och inte mitt i termin osv.

Sen visst får jag ett drömjobb-erbjudande sen när dottern är äldre och det är mitt i terminen så får väl jag typ veckopendla tills det passar för dottern att byta så hela familjen kan flytta då. Allt löser sig, för mig är pengar och karriär viktigt och då ska jag ju satsa på det
 
@BernT Jag tycker att det låter som en bra chans att prova på nåt annat :) Jag förstår inte heller varför det är stört omöjligt att flytta för att man har barn i skolan? Det känns lite som att man inte kan skilja sig för att man har barn. Jag tror barn mår bäst av att hela familjen fungerar och är harmonisk, snarare än att man bromsar för ett ev skolbyte.
Jag och min syster flyttade när vi var barn. Ingen av oss har mått dåligt av det. Det blir inte alltid till det sämre liksom, ibland blir saker minst lika bra eller bättre.
Och jag kontrar med att det inte alltid blir bättre heller. Min syster verkar ha klarat alla våra flyttar bra, men jag kan inte påstå att jag gjort det.
 
Vet inte om du menar att jag tycker det inte går att flytta när man har barn i skolan? För det tycker jag inte, men jag tycker att man isåfall försöker passa in det vid helst ”stadie”-byte eller åtminstone årskursbyte och inte mitt i termin osv.

Sen visst får jag ett drömjobb-erbjudande sen när dottern är äldre och det är mitt i terminen så får väl jag typ veckopendla tills det passar för dottern att byta så hela familjen kan flytta då. Allt löser sig, för mig är pengar och karriär viktigt och då ska jag ju satsa på det

Nej men jag läste ett annat inlägg om det, samt att det verkar vara ett vanligt förekommande argument för att inte flytta. Jag ville poängtera att det behöver inte alls vara ett stort problem. Barn klarar liksom saker många ggr bättre än vuxna.
Har det exemplet i min egen släkt att man hellre bor kvar i en bygd med dåliga förutsättningar för arbete med argumentet att barn inte ska behöva flytta. Nänä, men leva med fattiga bittra föräldrar går bra... så jag är väl lite färgad av det helt enkelt :angel:
 
Mina tre barn ar mycket tacksamma for alla ganger vi flyttat och de har bytt skola. De sager sjalva att det gett sa oerhort mycket da de larde sig sa mycket genom att komma nya till olika stallen och traffa nya manniskor.
 
Håller med. Jag har flyttat mycket och bytt skola mitt i terminer flera gånger. Jag ser det bara positivt. Har lärt mig massor genom det.
+ @Sharpless jag tror att jag personligen (som barn) hade klarat det utan problem, men min dotter är i just det avseendet väldig olik mig och jag tror att hon hade tyckt det var lite jobbigt. Sen kanske det blir lättare ju äldre hon blir.
 
Nej men jag läste ett annat inlägg om det, samt att det verkar vara ett vanligt förekommande argument för att inte flytta. Jag ville poängtera att det behöver inte alls vara ett stort problem. Barn klarar liksom saker många ggr bättre än vuxna.
Har det exemplet i min egen släkt att man hellre bor kvar i en bygd med dåliga förutsättningar för arbete med argumentet att barn inte ska behöva flytta. Nänä, men leva med fattiga bittra föräldrar går bra... så jag är väl lite färgad av det helt enkelt :angel:
Där håller jag med dig att det är bättre att flytta och bli nöjd med livet (som förälder/vuxen) än att sitta kvar på samma ställe utan möjligheter och kanske utan jobb osv.
 
Och jag såg som sagt mina skolbyten som något mycket negativt. Så vem vet...

+ @Sharpless jag tror att jag personligen (som barn) hade klarat det utan problem, men min dotter är i just det avseendet väldig olik mig och jag tror att hon hade tyckt det var lite jobbigt. Sen kanske det blir lättare ju äldre hon blir.

Ja man är som sagt olika. Förhoppningsvis för man väl en dialog med alla inblandade innan det tas något beslut. För min och mina syskons del har det som sagt varit positivt medan det för andra kan vara jobbigt.
 
Utifrån det du skrivit här och det du berättade i tråden om att köpa hus så resonerar jag enligt följande
Jag minns inte åldern på ditt barn men har för mig att det än så länge är väldigt litet. Ju tidigare ni flyttar ju lättare är det troligen för barnet iom att man skapar olika typer av relation beroende på ålder. Min erfarenhet av detta är att ju äldre man blir ju kräsnare blir man och man utvecklas även tillsammans med de man umgås med när man växer upp.
Du berättar också att du vill göra karriär och pratar om det som att du kommer behöva flytta.
I tråden om ert boende så kändes det för mig som om ni mer eller mindre nått vägs ände i Göteborg. Du (kanske även din partner) har väldigt specifika önskemål om boendet i sig. Din partner har väldigt specifika önskemål om var boendet ska ligga för att slippa ifrån någon han har problem med. Boendena i områdena ni har kvar är därmed för dyra och håller fel standard. Du pratar även om att du slagit i taket karriärmässigt på det nuvarande jobbet.
Allt sammantaget så låter en flytt som en lysande idé just nu eftersom ni ändå kommer hamna där förr eller senare för din karriärs skull.
Trivs ni inte på den nya orten får ni väl helt enkelt söka er vidare och se det som en språngbräda för dig i din karriär.
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 768
Senast: Twihard
·
Juridik & Ekonomi Någon som gjort det? Jag förstår att det blir mindre ekonomiskt.. även att det påverkar pensionen. Påverkar det semesterdagar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
4 560
Senast: Nepenthe
·
Juridik & Ekonomi I samband med en operation kommer jag att bli sjukskriven c:a 1-2 månader beroende på hur snabbt återhämtningen går. Det känns väldigt...
Svar
0
· Visningar
356
Senast: enough
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 310
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp