Bukefalos 28 år!

Jobbsökartips

Konstigt. Jag får inte upp något alls.
Men skriver du Örebro i rätt ruta? Det finns två.
Tryck på sökrutan.
Då får du möjlighet att söka antingen på bransch (exempel assistent för administrativa jobb) eller ort.
Jag sökte på Örebro och fick hundratals träffar:
Screenshot_20211215-200729__01.jpg
 
Får du fram några jobb alls på monster?

Försök få fram jobb överhuvudtaget och filtrera på ort när du lyckats med det.
Klicka runt på sajten tills du lyckas.
 
Jag har sett Granngården-annonser på Gröna jobb, men precis som du redan gjort så är nog deras egna hemsida ett bättre tips. Men ring till butiken och be om e-postadressen till butikschefen (kanske även telefonnumret så du kan ringa hen också). Det var väl trädgård du läste va? Eller hur var det?
 
Ja, just det. Jag kan söka (googla) på agronomjobb och få upp en hel drös jobb som är i ett jättebrett spann. Om du gör samma fast med någon titel som ligger nära din utbildning så kan du få upp lite mer brett. Sedan kollar du upp annons för annons om de passar med det du pluggat (eller de delarna du tyckte var kul rättare sagt).
 
Får du fram några jobb alls på monster?

Försök få fram jobb överhuvudtaget och filtrera på ort när du lyckats med det.
Klicka runt på sajten tills du lyckas.
Vet inte. Kan inte kolla på datorn just nu.
Jag har sett Granngården-annonser på Gröna jobb, men precis som du redan gjort så är nog deras egna hemsida ett bättre tips. Men ring till butiken och be om e-postadressen till butikschefen (kanske även telefonnumret så du kan ringa hen också). Det var väl trädgård du läste va? Eller hur var det?
Ja, det är en trädgårdsutbildning, inriktning på det praktiska.
Ja, just det. Jag kan söka (googla) på agronomjobb och få upp en hel drös jobb som är i ett jättebrett spann. Om du gör samma fast med någon titel som ligger nära din utbildning så kan du få upp lite mer brett. Sedan kollar du upp annons för annons om de passar med det du pluggat (eller de delarna du tyckte var kul rättare sagt).
Jag vet ju inte vad jag vill jobba som. Har tidigare jobbat med kundtjänst, men det är nog inget för mig. Administration kanske funkar men det beror på. Saknar utbildning på det. Parkarbete orkar jag inte.
@Wille har du koll på sidan Gröna jobb? Där kan du kanske hitta något intressant. :)
Ja, där har jag kollat. Men hittar bara slitiga jobb jag inte vill ha.
 
Vet inte. Kan inte kolla på datorn just nu.

Ja, det är en trädgårdsutbildning, inriktning på det praktiska.

Jag vet ju inte vad jag vill jobba som. Har tidigare jobbat med kundtjänst, men det är nog inget för mig. Administration kanske funkar men det beror på. Saknar utbildning på det. Parkarbete orkar jag inte.

Ja, där har jag kollat. Men hittar bara slitiga jobb jag inte vill ha.

Skulle en plantskola vara nåt för dig?
 
Skulle en plantskola vara nåt för dig?
Kanske, men tror det är tungt. Haken är väl också att det mig veterligen inte finns några här.

Handelsträdgård finns, men det är tungt. Men kundkontakter kan vara kul om man faktiskt kan hjälpa dem. Och jag har ofta för lite kunskap.
 
Kanske, men tror det är tungt. Haken är väl också att det mig veterligen inte finns några här.

Handelsträdgård finns, men det är tungt. Men kundkontakter kan vara kul om man faktiskt kan hjälpa dem. Och jag har ofta för lite kunskap.
Och jag vill inte ha ett tungt jobb.
 
Kanske, men tror det är tungt. Haken är väl också att det mig veterligen inte finns några här.

Handelsträdgård finns, men det är tungt. Men kundkontakter kan vara kul om man faktiskt kan hjälpa dem. Och jag har ofta för lite kunskap.
Nja, behöver inte vara supertungt. Jag jobbade på Weibulls på tiden det fanns (är plantagen nu). Det var inte särskilt tungt. De tunga lyften gjordes med truck, annars anpassade man sina lyft efter hur stark man var. Istället för att lyfta fem tunga ytterkrukor, lyfte man en i taget om du förstår vad jag menar. Så här efter 35 år i arbetslivet är det jobbet ett av de bästa jag har haft i alla fall. Och det är få kunder som är så lyckliga som de som kommer in för att handla fröer, växter och annat vackert till sitt hem eller sin trädgård.
 
Nja, behöver inte vara supertungt. Jag jobbade på Weibulls på tiden det fanns (är plantagen nu). Det var inte särskilt tungt. De tunga lyften gjordes med truck, annars anpassade man sina lyft efter hur stark man var. Istället för att lyfta fem tunga ytterkrukor, lyfte man en i taget om du förstår vad jag menar. Så här efter 35 år i arbetslivet är det jobbet ett av de bästa jag har haft i alla fall. Och det är få kunder som är så lyckliga som de som kommer in för att handla fröer, växter och annat vackert till sitt hem eller sin trädgård.
Jag praktiserade 3 veckor på en handelsträdgård. Tyckte det var tungt med all ogräsrensning. Var helt ledbruten på kvällarna.

Men har arbetstränat på en annan handelsträdgård tidigare också. Då var det inte så tungt, vad jag minns. Men var ju yngre då.
 
Jag praktiserade 3 veckor på en handelsträdgård. Tyckte det var tungt med all ogräsrensning. Var helt ledbruten på kvällarna.

Men har arbetstränat på en annan handelsträdgård tidigare också. Då var det inte så tungt, vad jag minns. Men var ju yngre då.
Jag minns inte att vi rensade några ogräs över huvud taget, men vi hade inte plantskola på plats utan alla växter köptes in. Jag tror att det kan vara en idé att söka jobb på ett sånt ställe ändå. Du har ju all kompetens du behöver för att kunna göra ett jättebra jobb som du säkert trivs med också.
 
Jag skulle kunna tänka mig att ett arbete på Granngården skulle kunna vara både tyngre och lättare än ett jobb på handelsträdgård, så jag hade nog varit försiktigt med att utesluta det ena eller det andra bara baserat på fördomar....
Det kommer att bli jättesvårt att hitta jobb om kriterierna för vad som är okej görs så fruktansvärt snäva.
 
Handelsträdgård finns, men det är tungt. Men kundkontakter kan vara kul om man faktiskt kan hjälpa dem. Och jag har ofta för lite kunskap.
Men det är ju sånt man lär sig med tiden! Jag började ett nytt jobb i januari i år, hade i princip noll koll på verksamheten, uppgifterna, hur systemen fungerade, koder hit och dit.. Nu såhär nästan ett år senare, där arbetsuppgifter förändrats typ varannan månad med nya saker som ska fixas så börjar jag bli varm i kläderna. Nu kan jag vissa koder utantill, vet hur systemen fungerar.. Lagom tills att ALLA våra system ska bytas ut :P
Det finns nog INGEN som förväntar sig att du ska kunna ALLT. Brukar tänka på Systembolaget, vet inte hur många gånger personalen där lämnat över min fråga till någon annan, sökt info på typ Google osv. Jag skiter ju i om exakt den personen inte kan svara på min fråga, hen hjälper mig ju i alla fall genom att fråga en kollega.
 
Men det är ju sånt man lär sig med tiden! Jag började ett nytt jobb i januari i år, hade i princip noll koll på verksamheten, uppgifterna, hur systemen fungerade, koder hit och dit.. Nu såhär nästan ett år senare, där arbetsuppgifter förändrats typ varannan månad med nya saker som ska fixas så börjar jag bli varm i kläderna. Nu kan jag vissa koder utantill, vet hur systemen fungerar.. Lagom tills att ALLA våra system ska bytas ut :P
Det finns nog INGEN som förväntar sig att du ska kunna ALLT. Brukar tänka på Systembolaget, vet inte hur många gånger personalen där lämnat över min fråga till någon annan, sökt info på typ Google osv. Jag skiter ju i om exakt den personen inte kan svara på min fråga, hen hjälper mig ju i alla fall genom att fråga en kollega.
Kan bara hålla med. Jisses vad jag hade mycket att lära (system, info, osv) när jag började min tjänst som skoladmin.... :nailbiting: Det viktigaste - lärde jag mig rätt snabbt - var att få kläm på vilken man skulle vända sig till med olika frågor!
 
Jag minns inte att vi rensade några ogräs över huvud taget, men vi hade inte plantskola på plats utan alla växter köptes in. Jag tror att det kan vara en idé att söka jobb på ett sånt ställe ändå. Du har ju all kompetens du behöver för att kunna göra ett jättebra jobb som du säkert trivs med också.
På stället där jag praktiserade odlade de inga växter. Allt köptes in. Men ogräs fanns det.

Sen krävs vanligen att man är trädgårdsmästare för ett sådant jobb. Det är inte jag.
Men det är ju sånt man lär sig med tiden! Jag började ett nytt jobb i januari i år, hade i princip noll koll på verksamheten, uppgifterna, hur systemen fungerade, koder hit och dit.. Nu såhär nästan ett år senare, där arbetsuppgifter förändrats typ varannan månad med nya saker som ska fixas så börjar jag bli varm i kläderna. Nu kan jag vissa koder utantill, vet hur systemen fungerar.. Lagom tills att ALLA våra system ska bytas ut :P
Det finns nog INGEN som förväntar sig att du ska kunna ALLT. Brukar tänka på Systembolaget, vet inte hur många gånger personalen där lämnat över min fråga till någon annan, sökt info på typ Google osv. Jag skiter ju i om exakt den personen inte kan svara på min fråga, hen hjälper mig ju i alla fall genom att fråga en kollega.
Jo, men jag kan inte hantera situationer där jag inte har svar.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
867
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 660
Senast: lizzie
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 410
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 346

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp