Bukefalos 28 år!

Jobbsökartips

Wille

Trådstartare
Det har dragit ihop sig till att börja söka jobb då min utbildning slutar om en dryg månad. Jag kollar platsbanken regelbundet, för där samlas trots allt en del jobb. Sen håller jag koll på facebook efter jobbannonser. Har kikat lite på sajten Gröna jobb också, men vet inte om jag kommer hitta mitt jobb just där.

Men det känns som om jag missat en hel ocean av möjligheter till att hitta jobb. Hur hittar jag jobben?
 
Gå in på alla jobb och lämna över ditt CV till chefen, alternativt lite mer corona-anpassat, maila ditt CV direkt till de jobb du är intresserad av. Men det bästa är om du kan överlämna det själv, så arbetsgivaren får träffa dig.
 
Gå in på alla jobb och lämna över ditt CV till chefen, alternativt lite mer corona-anpassat, maila ditt CV direkt till de jobb du är intresserad av. Men det bästa är om du kan överlämna det själv, så arbetsgivaren får träffa dig.
Räcker det verkligen med att lämna ett CV? Måste man inte skriva lite mer om vad man har att erbjuda företaget?

Sen vet jag ju inte riktigt vart jag vill jobba. Kommer bara på Granngården. Mer vet jag inte. Skulle vilja ha lite mer administrativa sysslor, men vill inte hamna i sitsen att jag sitter med huvudet inne i en dator hela dagen.
 
Gå in på alla jobb och lämna över ditt CV till chefen, alternativt lite mer corona-anpassat, maila ditt CV direkt till de jobb du är intresserad av. Men det bästa är om du kan överlämna det själv, så arbetsgivaren får träffa dig.
Tyvärr så får/kan man inte längre gå runt till företag och lämna CV längre. Jag försökte med det i början av året men alla sa nej pga GDPR. Så man får maila in i såfall
 
Tyvärr så får/kan man inte längre gå runt till företag och lämna CV längre. Jag försökte med det i början av året men alla sa nej pga GDPR. Så man får maila in i såfall
Hur gör man då om man inte har en mejladress till dem? Jag har letat efter en mejladress till Granngården men gått bet.
 
Hur gör man då om man inte har en mejladress till dem? Jag har letat efter en mejladress till Granngården men gått bet.

Deras oppna tjanster ligger ju pa deras hemsida - vill du skicka en spekulativ ansokan till en specifik butik sa skulle jag kontakta deras "info" mail (pa botten av deras hemsida) och fraga hur du kan ga tillvaka med att skicka en intresseanmalan till en viss butik kanske?
 
Nyfiken, vad är länken mellan att gå in och lämna sitt CV och GDPR :confused:?
För då kan ”vem som helst” se dina uppgifter fattade jag det som. Därför får dom inte ta emot. Det är väl om det lämnas direkt till chefen (dvs inga mellanhänder) och cvlappen direkt tas in på kontoret som det skulle vara ok. Så sa dom till mig
 
Har kollat där men fattar inte hur sajten fungerar. Har ett konto som jag försökt ställa in men hittar inte rätt kategori för mig själv.

Jag skulle fokusera mer pa att hitta jobbannonser dar, och inte bry mig sa mycket om hur min egen profil ser ut.
I sokrutan pa toppen kan du soka efter olika jobbtitlar, och sedan bor du hitta jobbannonser for de titlarna.
Nar du sedan har sidan med jobbannonserna kan du lagga till ytterligare filters, sa dina geografiska granser, vilken erfarenhetsniva jobbet ar pa osv.

Andra alternativet ar att ga direkt till hemsidorna av foretag som du kan vara intresserad av - alla har sina oppna roller nagonstans oa sin egna hemsida (lanken hittas oftast langst ner pa sidan, eller uppe tll hoger)
 
Jag skulle fokusera mer pa att hitta jobbannonser dar, och inte bry mig sa mycket om hur min egen profil ser ut.
I sokrutan pa toppen kan du soka efter olika jobbtitlar, och sedan bor du hitta jobbannonser for de titlarna.
Nar du sedan har sidan med jobbannonserna kan du lagga till ytterligare filters, sa dina geografiska granser, vilken erfarenhetsniva jobbet ar pa osv.

Andra alternativet ar att ga direkt till hemsidorna av foretag som du kan vara intresserad av - alla har sina oppna roller nagonstans oa sin egna hemsida (lanken hittas oftast langst ner pa sidan, eller uppe tll hoger)
Jag vet inte vilken titel jag söker efter 🤷‍♀️

Jag är vilsen. Vill bara hitta något jag klarar av och står ut med.
 
Tyvärr så får/kan man inte längre gå runt till företag och lämna CV längre. Jag försökte med det i början av året men alla sa nej pga GDPR. Så man får maila in i såfall
Intressant, kändes lite märkligt dock. Men då skulle jag nog ändå gå förbi och be om att få prata med chefen och presentera mig. Vill de inte ta emot CV direkt hade jag frågat i vilken form de vill ha in det. Ett personligt möte är värt massor!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
811
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 336
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 272
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 897
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp