emlem
Trådstartare
Jag har en projektanställning som går ut om ett tag, var och pratade med chefen för min avdelning om förlängning men det fanns inte tillräckligt med arbete för att förlänga, det kan man ju acceptera då jag vet att det kommer en svacka på någon månad. Detta var förra veckan, idag gick ett allmänt mail ut om att en ny praktikant ( som skickats dit från arbetsförmedlingen) ska komma och vara hos oss den tiden då det inte fanns något jobb som det tydligen visst verkar finnas och att denne person troligen skulle kunna få förlängning när dennes månader tagit slut.
Vi har haft mycket praktikanter och de jobbar ju gratis så de har alltid varit ett hot mot min anställning men nu kommer det en till som ska jobba och ha lön,kanske är den delvis betalad av försäkringskassan? jag har ingen aning. Det är bara så jäkla konstigt att de gör såhär när de ständigt uttrycker uppskattning och tacksamhet över det jag gör.
Jag är fly förbannad, känner mig sviken och utnyttjad. Ringde till facket för att se vad jag egentligen står på men deras telefontid var givetvis slut, får ringa igen i morgon.
Jag behöver tips och råd innan jag exploderar.
Vi har haft mycket praktikanter och de jobbar ju gratis så de har alltid varit ett hot mot min anställning men nu kommer det en till som ska jobba och ha lön,kanske är den delvis betalad av försäkringskassan? jag har ingen aning. Det är bara så jäkla konstigt att de gör såhär när de ständigt uttrycker uppskattning och tacksamhet över det jag gör.
Jag är fly förbannad, känner mig sviken och utnyttjad. Ringde till facket för att se vad jag egentligen står på men deras telefontid var givetvis slut, får ringa igen i morgon.
Jag behöver tips och råd innan jag exploderar.