Jodhpur, ridstövel eller kängor??

Buck

Trådstartare
mina underbara shire Jodhpur skor med snörning + dragkedja är slut :cry:, de höll ett år och jag smörjde dem dagligen och hade dem bara till ridning, men i förrgår när vi pratade om skor så märkte jag att min ena sko läckte, tog upp foten och kollade under... 2 stora breda sprickor där man såg innersulan :rofl: inte konstigt att jag blivit blöt om foten.
måste har gått i sönder när jag blev trampad av hästen :(.

jag har en väldigt dålig budget(arbetslös nästa månad:grin:), jag har egentligen tänkt köpa långa chaps denna vintern, men nya skor behövs mer. frågan är bara vad jag ska ha nu :confused:, har aldrig kunnat ha vanliga jodhpur då jag har hög fotrygg = vill ha snörning. och då det tidigare inte funnits i rätt pris klass och som faktiskt passar mig så har jag haft kängor, slitstarka men klumpiga..

men nu till vintern behöver jag också varma skor(de jag haft tidigare år är mer än slut i sulan), och då funderar jag på vinterridstövlar...

så vad tror ni?
köpa dyra året runt ridskor som håller länge = frysa om fötterna på vintern men klara av sommaren.

köpa chaps + billiga kängor = varm på vintern och svettig om foten på sommaren.

köpa vinterridstövlar och vara varm på vintern och ha tävlings stövlarna på sommaren.

jag har max 1000kr att lägga på skor (+ chaps), och köper inte gärna skor igen nästa år om jag inte måste. har egen häst och rider dagligen så slitaget blir ganska stort, men då jag endast har ridskorna till ridning och inte i stallet så sparar man ju på sulan :D.

suck.. behöver nya gummistövlar också då de jag har nu också läcker...

hjälp med huvudbry??
 
Sv: Jodhpur, ridstövel eller kängor??

Med den begränsade budgeten skulle jag leta begagnade jodphurs, både ett par vanliga och ett par vinterfodrade.

Annars brukar Jula ha bra pris på deras kängor, har ofta kampanjer där du kan finna vinterkängor för 2-300kr.

Gummistövlar brukar finnas på tex ÖoB och Jula för 99kr
 
Sv: Jodhpur, ridstövel eller kängor??

menar kängor som i grövre ridskor/stallskor, gummistövlar blir under en annan budget och tills jag hittar ett par ordentliga med bra kvalitet så får jag ha de jag har :p

begagnat är jag tveksam till :/ har fot fobi och använder allra helst inte ngn annans skor...
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 527
Senast: Buongusto
·
Utrustning Ja som rubriken lyder, vad är bäst ridstövlar eller shortchaps? Det är såklart en personlig preferens, men nu är det dottern som ska ha...
2
Svar
31
· Visningar
4 167
Utrustning Efter 12 år i södra Sverige har jag återigen flyttat upp till Norrland. Till vintern behöver jag ett par ordentliga vinterskor till...
Svar
8
· Visningar
1 968
Senast: DarkInNight
·
Övr. Barn Jag behöver hjälp. Min son går i trean och fyller 10 år i början av nästa år. Han har storlek 41 i skor. Redan förra vintern var det ett...
Svar
13
· Visningar
1 400
Senast: Alanis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp