Jodphursridbyxor

• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare Mini_molle10
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 2 120
M

Mini_molle10

Jag funderar på att köpa nya jodphursridbyxor.
Har någon provar de som går att köpa på Hökks eller på Börjes?
Är de bra?

Annars, vart i sthlm området kan man köpa billiga men bra jodphursridbyxor?

Sv: Jodphursridbyxor

Jag har köpt ett par på Hööks, de är supersköna och riktigt snygga.
Säkert håller inte färgen nått vidare, det har den inte gjort på andra ridbrallor från Hööks. Men de är billiga = bra brallor till det priset :bow:

De du har, finns de på hemmsidan?
Är de skodda?

Hej!

Jag har även ett par ridbyxor från HÖÖKs. Billiga och håller men har blivit lite "noppiga" i lädret, kanske beroende på att jag har tvättat med vanligt tvättmedel. Får nog skylla mig själv.. :( Absolut prisvärda och riktigt bekväma. Horsehead heter de. Annars måste jag tipsa om Lillhästen i stav, de har billiga och bra ridbyxor. Mina ridkompisar älskar deras byxor! www.lillhastenistav.se
Kolla in dem och lycka till med ditt köp!
:bump:

Jag funderar på att köpa nya jodphursridbyxor.
Har någon provar de som går att köpa på Hökks eller på Börjes?
Är de bra?

Annars, vart i sthlm området kan man köpa billiga men bra jodphursridbyxor?

Jag har ett par svarta helskodda ifrån Hööks och tycker dom är supersköna att rida i! :)

Jag köpte ett par på Hööks, men nu har jag ledsnat lite på deras kläder.
Har även ett par bruna jodphurs med dragkedja nedtill från Horka köpta från Lillhästen i Stav.

Har ett par från hööks, men gillar inte alls dom :eek: Inte helskodda, bara till knäna, och sen får man skav av sömmarna på insidan av benen.... nej gillar mera vanliga ridbyxor med chaps/stövlar :p

Jag skulle hellre satsa på bra kvalité än billigt. Ridbyxor om något behöver verkligen vara bekväma.

Jag har haft MH's tidigare modell (knäskodda jodphur) och de var helt ok i passning och kvalité. De kostade dryga 1000-lappen (dvs. "bara" 250 kr mer än Hööks som enligt min åsikt är av sämre kvalité). Dock var de rätt höga i midjan och rätt smala om vaden (jag vill ha lätt utställda).

Nu har jag ett par Sonnenreiter Dakota - och de är verkligen underbara! Kostade 1500 kr - sved i plånboken då men är SÅ värt det nu! Kunde gärna fått va liiiite högre midja men de är helt ok.

Provade även ett par av MH's nuvarande jodphurmodell och de korvade sig och satt ovanligt tajt på ett ställe om vaden (där det satt nåt mocka-band). De kostar ca 1200 kr. Men ridbyxor som korvar sig går bort!!

Någon som vill dela med sig av erfarenheter från Horka-ridbyxor?

Liknande trådar

Fordon Jag sitter och slötittar annonser på bilar, ev. köpa min första bil. Kanske imorgon, nästa vecka eller kanske inte ens sker om flera... 2
Svar
21
· Visningar
993
Senast: Hermelin
·
R
Hemmet Vi planerar att skaffa pool till våren, så jag tänkte börja se mig omkring lite redan nu. Problemet är att jag inte vet något alls om...
Svar
6
· Visningar
676
Senast: Luzzan
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
577
Senast: Ramona
·
R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
853
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka