BornAgain

Trådstartare
Tipsa mig om hur jag ska tänka när jag ska köpa en billig dator att skriva på under resor och dödtid.

Huvuddatorn är en Mac. På jobbet används PC.

Jag vill att datorn ska vara billig, eftersom batterierna dör på ett par år. Jag vill trots det ha bra batteritid och lågvikt.

Jag ska skriva på datorn - nu har jag en Accer - där spökar dock musplattan och ibland går bokstäver förlorade.

Funkar någon typ av Open Office med Microsofts produkter?

BA leg. Luddite

Sv: Jolle

open office är så gott som helt kompatibelt med microsofts office.. docx osv formaten har ställt till det för många men det torde man vara ikapp nu?

tyvärr är det ju svårt att kombinera låg vikt, bra batteritid om du fortfarande ska ha dräglig skärm osv.. en netbook, typ asus EEE eller dyl är ju billig och har bra batteritid, men liten och dålig skärm liksom ett väldigt kompakt tangentbord.

Sv: Jolle

Tack för svaret, jag har också funderat på en minidator - men det är svårt att få knappa själv en stund för att riktigt få känna. Liten skärm är ett mindre problem. Kompakt tangentbord kan vara problematiskt - samtidigt märker jag att det av mina tangentbord som har mest kupade tangenter är mest bekvämt

Liknande trådar

IT & mobiler Jag kommer att använda den ganska mycket när jag är på resande fot, så att den inte väger för mycket är ett av huvudkraven, tror att...
Svar
7
· Visningar
2 903
Senast: Sassy
·
B
IT & mobiler Jag ska köpa ny dator redan på onsdag (denna veckan)! Mamma betalar men jag får välja typ vilken jag vill, den ska kosta runt 5500kr...
Svar
10
· Visningar
1 982
Senast: BonnieS
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka