Bukefalos 28 år!

Jorden runt! - Ulvlek

JAg snabbar mig så jag inte hinner se uppdatering och då hade jag antagligen röstat på Snurris pga tradition (när hon äntligen är med! :love: ) och för att jag aldrig lägger uddaröster i DL1. Ska hitta en bra motivering också. :o
Motivering på röst på Snurris hade varit att det skotska landskapet inte behöver vara speciellt drömmigt - regn, blåst och tunga moln gör att man inte ser det förbannade landskapet alls och då tycker jag att @Snurrfian målar upp en falsk bild = ulv som försöker slå blå dunster i godas ögen. :cool:

(och ja, vi bortser från @Mineur s jävla tråd med vackra lochar och dramatiska berg i fantastiskt vårväder. :meh: Mineur är säkert också ulv. :meh::cautious:)

:D
 
Skyll er själva som inte röstar på mig! :mad:

Nä men jag kom från barnläggning vid åtta, läste lite (och påpekade slavfel), så började jag röja undan här hemma eftersom jag tyckte jag hade tid, och så blev klockan nästan nio… Så nej, det var inte min starkaste teori men jag ville verkligen inte lägga en uddaröst. :)
Men jag gjorde iaf som du ville 🙋‍♀️
 
Skyll er själva som inte röstar på mig! :mad:

Nä men jag kom från barnläggning vid åtta, läste lite (och påpekade slavfel), så började jag röja undan här hemma eftersom jag tyckte jag hade tid, och så blev klockan nästan nio… Så nej, det var inte min starkaste teori men jag ville verkligen inte lägga en uddaröst. :)
Tänkte rösta på dig men sen tänkte jag att du var ond senast och det var inte Lobelia :p

Men min invändning var inte mot hur bra teorin var utan att jag inte fattade alls x röstade på y som röstade på z så jag röstar på z. Eller hur det nu var.
 
UPPDATERING!

Good evening!

Efter att ha varit på resande fot de senaste timmarna har deltagarna äntligen landat på den första destinationen. Vi befinner oss nu i landet som är känt för sina historiska slott, fantastiska natur och sin unika dialekt (eller kanske snarare sitt unika sätt att använda ord och grammatik på). Och sist men inte minst är landet även känt för sin Haggis och whisky.

Som utlovat kommer detta bli en intensiv resa, redan om några timmar reser vi vidare till nästa destination. Men först ska vi så klart spendera några timmar i detta fantastiska land: Skottland 🏴󠁧󠁢󠁳󠁣󠁴󠁿

Under de kommande timmarna ska vi gå en guidad rundvandring på Stirling Castle, ett slott som under åthundraden använts för att försvara sitt territorium. Efter rundturen fortsätter vi norrut mot Perth för ett besök i Kinnoull Hill Woodland Park för att få smaka på den skottska naturen.

Efter besöket i Kinnoull Hill Woodland Park är det dags för oss ta oss söderut igen, nu mot Edinburgh och närmare bestämt flygplatsen. För hur kul och fantastiskt Skottland än är så har vi fler platser som väntar på oss, så det är dags för oss att resa vidare.

"Meeen… vänta lite nu! Skulle vi inte vara 12 resenärer?!" utbrister någon.
Jovisst, det var planen. Men tyvärr glömde en person sitt pass hemma så hon fick dessvärre inte stiga på planet på Arlanda.

Jo, en sak till! För att ytterligare lära känna länderna vi besöker (och kommer att besöka) så tänker vi LL att ni nu ska få teoria på det språk som talas i det landet vi för tillfället befinner oss i. Vilket just nu är Engelska (eller skotsk gaeliska) :)


Lobelia var bybo.



Nästa DL:
NattDL kl 10.00
DagDL kl 21.00
 
Tänkte rösta på dig men sen tänkte jag att du var ond senast och det var inte Lobelia :p

Men min invändning var inte mot hur bra teorin var utan att jag inte fattade alls x röstade på y som röstade på z så jag röstar på z. Eller hur det nu var.
Så excellent sammanfattning av ulvlekarnas dilemma :bow:på ett matematiskt sätt
 
UPPDATERING!

Good evening!

Efter att ha varit på resande fot de senaste timmarna har deltagarna äntligen landat på den första destinationen. Vi befinner oss nu i landet som är känt för sina historiska slott, fantastiska natur och sin unika dialekt (eller kanske snarare sitt unika sätt att använda ord och grammatik på). Och sist men inte minst är landet även känt för sin Haggis och whisky.

Som utlovat kommer detta bli en intensiv resa, redan om några timmar reser vi vidare till nästa destination. Men först ska vi så klart spendera några timmar i detta fantastiska land: Skottland 🏴󠁧󠁢󠁳󠁣󠁴󠁿

Under de kommande timmarna ska vi gå en guidad rundvandring på Stirling Castle, ett slott som under åthundraden använts för att försvara sitt territorium. Efter rundturen fortsätter vi norrut mot Perth för ett besök i Kinnoull Hill Woodland Park för att få smaka på den skottska naturen.

Efter besöket i Kinnoull Hill Woodland Park är det dags för oss ta oss söderut igen, nu mot Edinburgh och närmare bestämt flygplatsen. För hur kul och fantastiskt Skottland än är så har vi fler platser som väntar på oss, så det är dags för oss att resa vidare.

"Meeen… vänta lite nu! Skulle vi inte vara 12 resenärer?!" utbrister någon.
Jovisst, det var planen. Men tyvärr glömde en person sitt pass hemma så hon fick dessvärre inte stiga på planet på Arlanda.

Jo, en sak till! För att ytterligare lära känna länderna vi besöker (och kommer att besöka) så tänker vi LL att ni nu ska få teoria på det språk som talas i det landet vi för tillfället befinner oss i. Vilket just nu är Engelska (eller skotsk gaeliska) :)


Lobelia var bybo.



Nästa DL:
NattDL kl 10.00
DagDL kl 21.00
Vänta. Måste vi skriva inlägg på engelska nu?
¿Que? Eller nåt.
 
LenaH går över till engelska via Scotish?

Och nu så skriver både snurrfian och Kilauea på spanska eller om det var gaeliska ?


Herregud eller ska man säga Mio Dios ? Förlåt får dålig spanska (kan inte det språket 😅)

Hjälp
 
Jag älskar att ni ändå tar det typ seriöst med att skriva på främmande språk :D :rofl:

Men tyvärr (eller kanske är det en lättnad?) var det "bara" ett april-skämt
Ni behöver alltså inte teoria på främmande språk :)


giphy.gif

(Min förmåga att leta och sätta in GIFar är under all kritik, så det blev en clown... för att det var den enda GIFen jag lyckades få in i inlägget 😂)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 010
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 453
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 204
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
16 697
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp