Högst troligen så har det inte kommit fram till läkaren att du inte vill träffa honom. Läkare bokar inte sina egna tider, det gör sköterskor och sekreterare.Ja det vet jag faktiskt inte. Precis som jag inte vet varför han ljög mig rakt upp i ansiktet under ett besök.
Jag har uttryckligen sagt att jag inte vill ha med den läkaren att göra någonsin igen. Trots detta så går han in i min journal och bokar tid med mig. Varför? Jag har ingen aning. Men det är iaf uppenbart att han inte hyser någon som helst respekt för mig eller mina önskemål, och då vill jag begränsa hans möjligheter till att ha något som helst med mig att göra. Och att ge honom mindre läsmaterial verkar ju vara min enda möjlighet.
Läkare har heller inte tid att sitta och läsa journaler för skojs skull utan när en patient är bokad får man ju försöka uppdatera sig på vad det gällde. Om det var motiverat att gå in i andra vårdinstansers journaler kan jag inte uttala mig om. Inte heller tänker jag försvara de konstiga proverna.
Känner du dig inte trygg ska du så klart byta, både läkare och klinik om det verkar rimligt.