Jag vet inte vad dessa kallas egentligen, men sjukt goda i allla fall. 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu har jag provat det här receptet och kan intyga att det blev jättegottVit kladdkaka med saffran! http://www.matplatsen.net/2013/11/21/vitchokladkladdkaka-med-saffran-julfilmer/
Superlätt men lite lyxigare och julkänsla på det. Med lingongrädde till, mmmm.
Mjuk pepparkaka är i grunden samma som sockerkaka, bara att du har i lite kanel och kardemumma i smeten också. Superlätt att göra.![]()
Lingonsylt och fil? Den varianten har jag inte hört förut.Men va, näe? Lingonsylt o någon typ av fil ska det ju vara också!
Men ja, det är nog den enklaste. Finns ett recept som blir jättebra varje gång o min rutiga kokbok. Det och chokladkola är vad jag brukar baka till jul. Helst lussekatter också men det är jobbigare![]()
Jag lånar tråden, vill också ha tips på juliga efterrätter! Gärna sådana som man kan göra i förväg![]()
Ja ett sånt recept stötte jag på! Har aldrig gjort cheesecake (jag bakar aldrig) men det är väl ganska enkelt?Cheesecake med pepparkaksbotten!![]()
Ja det är enkelt! Bara att vispa ihop lite ägg, grädde, philadelphia typ, häll i form, på med krossade pepparkakor och in i frysen.Ja ett sånt recept stötte jag på! Har aldrig gjort cheesecake (jag bakar aldrig) men det är väl ganska enkelt?
Ja ett sånt recept stötte jag på! Har aldrig gjort cheesecake (jag bakar aldrig) men det är väl ganska enkelt?