Julkalender…

Bukefalos 30 år!

Vi läste Den helt sanna julsagan om Kentauren som ville hem, både jag och barnen älskade den! Möjligen att de var något år yngre än 8 men jag tror den funkar.
Om boken:
Det är första december och snön har just börjat falla. Genom den kalla natten galopperar Ken Taur på väg hem till kentaurernas hemliga rike. Han har varit borta från sin familj länge, men han tänker inte fira en enda jul till utan dem.
Om bara inte vägen varit så lång, om bara inte mörkret varit så stort, om han bara inte varit så väldigt ensam ...

… i bokform! Undrar vilken julkalender i bokform som era barn gillat mest? Runt åldern 8 år!
Ingen kalender med rätt antal kapitel, men vi läste Julegrisen av Jk Rowling förra december (och lite i januari :p ). Ganska lång men dåvarande 6åringen tyckte den var jättespännande.

Jag läste som barn Julmysteriet av Jostein Gaarder och älskade den. Den har 24 kapitel och är nog tänkt som kalenderbok, tänker mig att den kan funka från 8-9 och uppåt.

Jag beställde för övrigt nyss Kentaurboken, så tack för tipset @Flixon :D

… i bokform! Undrar vilken julkalender i bokform som era barn gillat mest? Runt åldern 8 år!
pressbyrån hade en jättegullig stor tidning med en berättelse per dag. Berättelserna var om hur man firade jul förr de olika dagarna om lutfisk och allt möjligt :) supermysig. Ganska långa texter. Läste högt.

Haha va lustigt jag tänkte starta samma i förrgår!

Frostaftons hemlighet gick hem hos 2,6 och 9 åring :)

Klurigt när man vill att alla ska gilla boken men den var spännande!

Haha va lustigt jag tänkte starta samma i förrgår!

Frostaftons hemlighet gick hem hos 2,6 och 9 åring :)

Klurigt när man vill att alla ska gilla boken men den var spännande!
Har ju imte haft förut men blev lite sugen iår, fått reklam på fejjan så blev inspirerad! Ska kika lite på förslagen här i tråden :)

gick förbi bokhandeln i Örebro idag och såg en som hette ”den juligaste av jular” den tror jag de blir för oss i år

Liknande trådar

• Inbunden personlig almanacka
  • Presenttips 12-årig grabb?
  • Ryggsäck till första klass
  • Julkalender till hunden - tips?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat