Ryggsäck till första klass

Bukefalos 30 år!

Mirre

Trådstartare
Vad ska era barn ha för skolväska i höst?
Dottern börjar ettan och behöver en ny väska, tillräckligt stor för att få plats med idrottskläder men som ändå inte är stor och klumpig att bära. Det bör väl inte vara så mycket mer än kläder hon behöver ha med sig tror jag

Dottern börjar ettan och behöver en ny väska, tillräckligt stor för att få plats med idrottskläder men som ändå inte är stor och klumpig att bära. Det bör väl inte vara så mycket mer än kläder hon behöver ha med sig tror jag
Barnet, som visserligen börjar trean, brukar ha vanliga svarta ryggsäckar från typ stadium outlet!

Sonen behåller nog sin ryggsäck från Jansport, köpt på Intersport inför förskoleklasstart för två år sedan. Den har hållit så otroligt bra och är i lite större storlek (dvs var väl stor på sexåring) så funkar fint även nu. Han har med sig läxa, lite låneböcker, frukt och ibland gympapåse däri liksom ombyte ibland. Och så tiotusen skatter, pinnar och stenar förstås.

Min 7-åring kommer ha samma ryggsäck som han hade i förskoleklass, en helt vanlig ryggsäck med flygande dinosaurier på. 😁 I den kommer han ha frukt, vattenflaska och läsläxa. Idrottskläderna har han i en gympapåse.

• Gilla
Reactions: Sel
Jag tänkte just fråga om gympapåse inte är en grej längre? :) Inte så mysigt att ha svettiga/fuktiga gympakläder och handduk i väskan efter gympan och tillsammans med skolböckerna.

Jag är lärare på mellanstadiet och här har de flesta det i alla fall, men det kanske är olika platser i landet.

• Gilla
Reactions: Sel
Men de har vell påsen i väskan till och från skolan?

Några har det, men de flesta bär den utöver ryggsäcken. Det blir trångt och knöligt att få ner eventuella läxor/böcker annars. De flesta använder gympapåsens snören som axelband så att de bär den som en ryggsäck utanpå den vanliga ryggsäcken. Eller har den över axeln bara.

Några knökar ner blöt handduk och svettiga skor i ryggsäcken. Några har en påse/kasse. Några har en träningsväska. Det som funkar, funkar. 😊

Tycker gympapåse bara är krångligt, den är svår att tvätta också. Jag brukar oftast lägga gympakläder i en tygpåse som jag sen kan tvätta i tvättmaskinen.

Men vad gäller ryggsäck har min son en svart väska från stadium och en blå med sitt favoritlag i fotboll (Barcelona? :bag: ), han använder den blåa mest. Båda i vanlig storlek, ej särskilt för barn.

Vi köpte en Deuter barnryggsäck till vår äldsta när hon började förskoleklass. Den har fungerat väldigt bra. Bekväm att bära och lätt att packa. Den händer med nu till första klass.

Några har det, men de flesta bär den utöver ryggsäcken. Det blir trångt och knöligt att få ner eventuella läxor/böcker annars. De flesta använder gympapåsens snören som axelband så att de bär den som en ryggsäck utanpå den vanliga ryggsäcken. Eller har den över axeln bara.

Några knökar ner blöt handduk och svettiga skor i ryggsäcken. Några har en påse/kasse. Några har en träningsväska. Det som funkar, funkar. 😊
Jag har alltid tjatat på dottern att lägga ner det i väskan varför nära när man har tom väska. Samma nu hon kommer från kulturskolan med noter och annat i händerna och plats i väskan...

Sonen behåller nog sin ryggsäck från Jansport, köpt på Intersport inför förskoleklasstart för två år sedan. Den har hållit så otroligt bra och är i lite större storlek (dvs var väl stor på sexåring) så funkar fint även nu. Han har med sig läxa, lite låneböcker, frukt och ibland gympapåse däri liksom ombyte ibland. Och så tiotusen skatter, pinnar och stenar förstås.
Gissar att intresseklubben är ganska liten men insåg att ryggan är från Vans och inte Jansport. Äras det märke med god kvalitet som äras bör! :up:

Min bror och svägerska har tänkt köpa en friluftsryggsäck (för barn) till deras 6 åringa son som börjar förskoleklass nu - för att bla då ha som skolryggsäck. De tycker sådan ryggsäckar sitter mycket bättre samt så passar den även för utflykter och så.

Liknande trådar

• Galon eller skalkläder
  • Inredning i bilen - inspiration
  • Väldigt intensiv katt
  • En hund till?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat