Julkalendern Selmas Saga 2016

Tummen upp jämfört med förra årets bottennapp. Mycket mer julinriktat i år, sexåriga kusinen gillade den också. Hon gillade INTE förra årets.
 
Efter att ha sett dagens avsnitt är jag fortfarande väldigt positiv! Detta kan bli väldigt bra! Raka motsatsen till förra årets skit (som jag visserligen bara såg två avsnitt av), detta är ju spännande, juligt och mysigt! =D

//r
 
Skönt att det inte bara var jag som hakade upp mig på det :o:angel:

Åter till ämnet..
Jag tycker den påminner något om Kalle och Chokladfabriken såhär inledningsvis, på något märkligt sätt som jag inte riktigt kan sätta fingret på.
Inte jätteimponerad efter första avsnittet, men känner att den har potential att ändå bli en mysig och bra julkalender
För att morfar låg i en säng och fick soppa? I Kalle och chokladfabriken är det både mormor och morfar (eller är det farmor och farfar?).
 
Jag sa ju det! Haha sa de till pappa de första jag sa när vi såg första avsnittet, men pappa kände igen honom. Sen när de stod Björn Gustavsson blev jag helt nollställd jag tänkte på den unga Björn Gustavsson, visste inte att han också hette så, haha!

Såg just dagens en gång till, aah jag tokgillar den faktiskt!

//r
 
Jag tycker den har potential alltså!
Men det känns som en rejäl flirt (med jultena) med typ Narnia/Sagan om ringen/Bilbo sett till introt och som att den lånat hej vilt från andra sagor/historier. Men vad gör det, jag gillar den :D (och jag gillade förra årets också, det är bara Gyllene knorren som jag haft svårt för de senaste åren och som jag inte orkade se klart)
 
Den har gått hem hos sonen på 2år.
Dock har han, i egenskap av att tillhöra Netflix-generationen, oerhört svårt för att det vara kommer ETT avsnitt i taget. :o
Min systerdotter är likadan, hon ville att alla skulle lägga sej och sova så att det snart skulle vara morgon igen och ett nytt avsnitt. Men hon är 28 år med en ganska hög tjänst inom Länsstyrelsen.
 
Ett tips på en bra o rolig julkalender. High Chaparalls är hittills kul, spännande och med riktigt hyfsad kvalitè på både filmning o skådespelare.
 
Jag som har lite svårt för fancy grejer tycker väl att den är okej. Barnen (3½ år resp 5½ år) tycker den är jättespännande, framförallt den yngre. De har dock lite svårt att förstå att fortsättningen kommer imorgon, precis som någon annan skrev också... :angel::o
 
Riktigt mysig tycker jag. Senaste åren har varit såååå dåliga så är riktigt glad att det kom något bra i år.
Riktigt julkänsla helt enkelt:)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 023
Senast: Queen
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 264
Senast: lundsbo
·
Relationer Gammal användare, anonymt nick. För ett år sen valde jag att separera från mina barns pappa. Barnen är idag 3 och 8. Beslutet hade...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 659
Senast: nejlica
·
Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
17 915

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp