Julklappar till medryttarna

• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare Prrrooosssiiittt
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 4 175
P

Prrrooosssiiittt

Jag skulle vilja få lite tips på vad man kan ge sina medryttare i julklapp. Jag känner dom för lite för att veta vad de vill ha. Vi pratar bara om hästarna dom gånger som vi träffas. Bara nått lite.. jag vill visa min uppskattning för den hjälp jag får med hästarna. Dom betalar i och för sig inget men det blir ändå en kostnad för dom med resorna fram och tillbaka. ca 8mil. En av ryttarna är 14år. en är 22år och en ca 40år..

Så alla ni som är medryttare där ute vad skulle ni vilja ha? :) Och ni som har medryttare brukar ni ge något?

Sv: Julklappar till medryttarna

Ge dom biocheckar. Passar alla åldrar och borde vara uppskattat då de flesta gillar att gå på bio.

Om du ska ge något hästrelaterat så se till att det är en ryttargrej, t.ex. vinterridhandskar eller ett reflexset för ryttare.
Ett inramat foto på medryttaren och hästen brukar också vara uppskattat.

En ask med choklad, en korg med diverse frukter (inte bara de vanliga) och godis.

Egentligen kan man ge vad som helst, och alla tre behöver ju inte få likadana saker.

Om du ska ge något hästrelaterat så se till att det är en ryttargrej, t.ex. vinterridhandskar eller ett reflexset för ryttare.
Ett inramat foto på medryttaren och hästen brukar också vara uppskattat.

En ask med choklad, en korg med diverse frukter (inte bara de vanliga) och godis.

Egentligen kan man ge vad som helst, och alla tre behöver ju inte få likadana saker.

Om jag vore medryttare skulle jag nog tycka att ett foto på mig & medryttar hästen vore trevligt :) Och super gulligt ^^

Jag brukar göra en CD med årets foton på medryttarhästen, alltid poppis! Och så brukar jag hålla en gratis ridlektion för medryttarna - uppskattat av dem och jättegratis för mig = PERFEKT!

jätte bra tråd!! har även jag en duktig 13årig tjej som hjälper mig med ena shettisen. Vill också ge henne nåt i julklapp. Så jag följer tråden!

Funderade lite på ett presentkort i en hästbutik. Känner henne inte bra utan pratar bara de som behövs om hästen o träffar henne inte så ofta då vi har olika tider.

Jag tycker som Andorra, biocheckar är alltid uppskattade presenter!

Tack jättebra förslag! och inte så dyrt heller!:) Det blir nog biocheckar.. och foton på hästarna! Tack för hjälpen!

Vilka jättebra förslag! Jag skulle ha blivit superglad för vad jag än fick, bara själva grejen att få en present skulle betyda mycket! :)

Min medryttare fick vinterhandskar och strumpor i matchande färg.

En annan present var att jag bokade in henne och hästen på en privatlektion för en instruktör. Uppskattat av ryttaren och även mig, då det tillförde även min häst lite extra i ridningen :)

Upprepar vad nån annan sa: Ridlektioner för ägaren på medryttarhästen. Eller för en tränare om det nu får kosta lite mer.

Jag fick ett par gummistövar av hästägaren i födelsedagspresent för nån månad sen. Klockrent! Är det enda jag använder i stallet nu för tiden :rofl:

Beror väl på vad det får kosta lite.
En helg/dags kurs någonstans kanske?

Jag är visserligen inte medryttare men nrä jag fyllde 18 fick jag ett fotoalbum på mig o min häst+foderhäst med massa olika bilder.
Hon fyllde inte hela, men halva iaf.
Väldigt uppskattat, jag blev ju alldeles tårögd (Spec. eftersom fv hästen hade åkt :cry: )

förra julen fick jag en perfekt julklapp!
Ett a4 foto på hästen, vilket var jättefint och två ridlektioner för instruktör en hopp och en dressyr.

Själv köpte jag 2 kg nougatchoklad och en nyckelknippa då hon väldigt ofta lägger ifrån sig nycklarna!

Jättebra tråd för övrigt!

Men vad söta ni är som ger present till medryttarna :love: jag hade blivit överlycklig bara för att hästägaren bryr sig om att försöka (förväntar mig sällan sådant) !

Biocheckar, små presentkort, foton/filmer (kanske hopklippta filmsnuttar från träningar/tävlingar?), lektion/träning med medryttarhästen, reflexer.. *funderar* godis/ovanliga frukter (inte bara äpplen alltså :D), kanske nån liten flaska handcréme om människan har problem med torra händer (body shop :love:).. *hm hmhmm..* ja jag vet inte mer :p

Vet man inte vad folk vill ha är det ganska smidigt att ge presentkort. Eftersom det är hästare vi pratar om här så är väl en hästsportaffär ett bra ställe. Eller kanske åhlens där alla kan hitta något eftersom det är så brett sortiment?

Kort på favvohästen är förståss alltid uppskattat... lite svårt o göra med medryttaren på om det ska vara en överraskning men...

Nu i vintertider så brukar varma kläder vara uppskattat.
I julas fick jag en uppskattad klapp av min medryttarhästs fodervärd; ett underställ (tröja+byxor) som jag använde varje vinterdag jag var i stallet. Fryser mycket mindre med dem. :bow:
Annars går nog alltid presentkort på t.ex. Hööks åt.

Jag kommer att ge min medryttare en ridlektion för instruktör och så kanske ett par biocheckar också ( läste det här och tyckte det lät bra!)

Ett snyggt schabrak med deras namn tryckt på? Eller ett ridtäcke med deras namn på?
Det vill jag ge min medryttare iallafall!

kl

Tycker att en medryttarpresent ska vara riktat till just ryttaren eller något helt ohästigt. Köper man något som ska användas till häst så känns det som man köper grejer till sin egen häst bara att det ges till en mellanhand.

Har haft ngra olika medryttare genom åren, så nu ska vi se om jag kan komma ihåg vad de fått i julklapp. (Jag har även gett födelsedagspresent till ngn då de fyllde "vuxet" lr jämna år).

Schabrak med ryttarens namn på
Vinterhandskar och tjocka sockor
Chokladask och biobiljett
Fin grimma med matchande grimmskaft, och fleecetäcke (denna medryttare hade jag haft länge, och skulle i januari få hem sin första egna häst).
Privatlektion för instruktören jag rider för.
Privatlektion för en hoppinstruktör.

Detta år har jag inte bestämt vad medryttaren ska få. Minns facktist inte vad hon fick förra året. Lutar åt att hon får ngn privatlektion, och kanske ngn liten småsak. Ett fint foto kanske.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 495
Senast: Nota
·
Gnägg Var med om en hemskt obehaglig incident idag när jag och en stallkamrat var ute på ridtur på kommunala stigar. Plötsligt kommer en... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
4 898
Senast: animalasia
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 588
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 966

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Hönstråden II
  • Somna in hemma

Hästrelaterat

Tillbaka