Julklappar

Sv: Julklappar

Jag fick bra saker :)

Nattlinne
Therma-Cell värmesulor
Bungy Pumps gåstavar
Presentkort på Hööks
Pengar
Teburkar med innehåll
Mysstrumpor (såna där luddiga mjuka)
Dagisfoton på systerdottern
 
Sv: Julklappar

Jag tyckte att jag fick rätt mycket saker i år trots att det var sagt att vi inte skulle ge varandra så mycket :D

Pengar
Sadelgjord
grimma och grimskaft
Örhängen och 2 armband
Paradisask
Kakset med cookiedough smet
Snygga trosor :D
Presentkort på en privatkurs för att lära mej mer om smink (fick det av sambon eftersom jag verkligen inte kan något om smink :o )
Presentkort hos ett resebolag (är till oss båda)
En såsskål
 
Sv: Julklappar

Jag fick:

10 000 kr
5000 kr
500 kr
Philips Wake-Up Light
KostaBoda champagneglas
Handvävda linnedukar
iPad-fodral
Maria Åkerberg hårvårdsprodukter
Kladdkakebok
Bodylotion och duschcreme
Touch-vantar
Quiz

Tror det var alles.. Vi hade bett alla att ge barnen istället.
 
Sv: Julklappar

Presentkort, vacuumpack, porslin.
Men bäst av allt en söt liten spargris "pappa betalar" i den ett kvitto på en skuld jag har, som han löst åt mej :love:
 
Sv: Julklappar

Tanken var julklappsfritt förutom till barnen :)

ändå fick vi
Familjevända till äventyrsbad
Stallgrep (haha)

Det var otroligt skönt att slippa julklapphysterin på ett sätt, men visst saknade jag liiite det här med att få julklappar, presenter är ju superroligt :)
 
Sv: Julklappar

Vi öppnar julklappar saaaaakta här, så vi är inte riktigt färdiga ännu. Men hittills har jag fått ett bilbatteri (i förskott) :D, en receptbok, ett par örhängen, en söt mugg, en bok om pilates för ryttare och en haflingerkalender. Har ett par saker till att öppna...

Åh, jag glömde nästan ett par fina teer från Bönor och Blad!
 
Senast ändrad:
Sv: Julklappar

Åh jag har fått flera fina julklappar :D

En surfplatta - Samsung Galaxy tab 3
Vackra hjärtformade örhängen med diamanter i
Ett diamanthalsband
Ett par Thermacell sulor med fjärrkontroll så jag slipper frysa om fötterna
Ett Rambo Micklem Competition träns
Ett par PK ridbyxor
En jättesnygg tröja till stallet
Vinglas från Ittala
Tallrikar från Höganäs
Underställ
Sportbh
Träningsstrumpor
Grimskaft och lite andra småsaker :)

Hästarna har jag fått när jag fyllt år tidigare år :D

Jösses! Jag hade blivit helt förvirrad och besvärad av att få så mycket dyra presenter.
 
Sv: Julklappar

Jättefin! :) Kul med en present som nån jobbar så hårt på :)

Ja, jag försökte driva varianten "inga prylar utan bara sådant som går åt" i år men jag och ena brodern kommer försöka driva det till en större övervikt åt hemgjorda saker nästa år
Jag fick i år

En minihögtalare från sambon
Ett par underbara ridvantar i ull, som svärmor stickat. (de är så fina att jag knappt kommer våga ha dem i stallet)
En burk salsa som min ena bror kokat ihop. Han har odlat chilin själv.
En pocketbok "livet efter dig" av systers svärföräldrar
Ett bokstöd i porslin med en ponny från mamma (om ni undrar vem som köper alla hiskeliga bokstöd på loppisar så är det hon. Hon ger dem till mig som gimmickpresenter. Tror jag:p)

Jag fick förresten en bonuspresent, en keps. Min syster får tydligen en keps varje år och hon använder dem aldrig. Jag använder keps när jag vandrar så jag fick den. :-)

Tillsammans med sambon fick vi
Presentkort på en måltid på restaurang från min syster och familj
En ask Mozartkulor och 800kr från mamma
Elvisp från svärmor
Sushiset med bok, pinnar, skål och bambumatta från svärmor
Frågekortspel om böcker och film från svärmor
2000kr från svärmor:eek:.

Sambon måste ta ytterligare ett snack med sin mamma nästa år, om det här är med pengarna, (vi har haft diskussionen förr) hon är inte klok:banghead:
Hon hade verkligen lyckats med julklapparna i år, jättefina saker som vi dessutom har nytta av och sen kom det där med pengarna. Det är på tok för mycket!
 
Senast ändrad:
Sv: Julklappar

Jösses! Jag hade blivit helt förvirrad och besvärad av att få så mycket dyra presenter.

Vilken tur att du slapp få dem då ;)

Men det beror väl på vart man har lagt ribban för julen och eventuella julklappar.
I min familj ger vi ganska mycket julklappar och alla får alltid några dyrare.
Det är så vi vill ha det och kommit överens om och vi har råd att ha det så.
Men visst har jag blivit bortskämd i år med många dyra fina julklappar.

Jag är iaf glad, lycklig och tacksam över mina julklappar.
Jag älskar julklappar (både att få och ge) och jag älskar att bli bortskämd :D
 
Sv: Julklappar

Lite snäll har jag varit iaf.. Det bästa var nog div presentkort samt en ursnygg godisgömma och nummerlapp tills när jag och hunden ska på utställning nästa år :)
 
Sv: Julklappar

Dator
Två tröjor
Strumpor
Kattalmanacka
Tygkasse
Runda ljus
Blutsaft
Aladdin choklad
En påse hemgjort julgodis
 
Sv: Julklappar

Finns så mycket barn i släkten numera så det är mest bara de som får julklappar, vi vuxna ger varandra något litet symboliskt.

Jag fick strumpor, galgar, presentkort på Hööks, lite smink och ett doftljus :p
 
Sv: Julklappar

En träningströja som jag önskat samt en gosekanin.
Sambon föll pladask för denna krabat
http://www.blocket.se/lulea/Jatte_snall_kaninunge_soker_nytt_hem_50672146.htm?ca=1_11&w=1 (undra på det)
så det inskaffades en liknande från WWF. Jag undrade just vad han skulle på Barnens Lekland för....

Vi är ju bara två stycken och jag hade hintat om att vi kanske skulle strunta i julklappar, men det gillade han inte.

Julen 2012 fick jag f ö ett gosemarsvin http://services.enferno.se/image/43480992-47d3-4b46-a41b-fa11a234cf90.jpg?preset=2 så nu fick den en kompis...
 
Sv: Julklappar

Wow häftigt! :D Har du några hästar på span?:D

kl

Jag fick inga julklappar och jag gav inga julklappar heller. Så otroligt befriande!
 
Sv: Julklappar

Jag fick två handdukar med volvomärket på av mamma. Av barnen fick jag grejer de gjort i skolan på slöjden! :love:
 
Sv: Julklappar

Det är väl snart 30 år sedan vi slopade julklapparna för de vuxna, men min man och jag ger ändå varandra några småsaker :p Jag fick en CD, en trepack korsordspennor och en sjal av honom, och jag gav honom två böcker.
Hundarna fick varsitt megatuggben, och katten fick en påse kattgodis.

Och så åt vi god sill, lax, skinka och ost. En underbar julafton för oss.
 
Sv: Julklappar

Det är väl snart 30 år sedan vi slopade julklapparna för de vuxna, men min man och jag ger ändå varandra några småsaker :p Jag fick en CD, en trepack korsordspennor och en sjal av honom, och jag gav honom två böcker.
Hundarna fick varsitt megatuggben, och katten fick en påse kattgodis.

Och så åt vi god sill, lax, skinka och ost. En underbar julafton för oss.

Jag brukar bara ge mamma och mina barn och syskonbarn, och mamma ger bara barbarn, men i år kunde hon inte låta bli att ge oss något litet.

Jag gillar att både ge och få julklappar så jag kan tycka det är lite synd ibland :p Vi brukar få veta vad vi ska få när vi får presenter, så att vi får det vi vill ha, så vi får aldrig något som inte passar :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp, Jag har en kompis i USA som jag arbetat ihop med för ett antal år sedan, nu vill jag hitta på någon bra julklapp till henne. Hon...
Svar
18
· Visningar
677
Senast: Flixon
·
Svar
2 006
· Visningar
69 817
Fritid Jag är väl knappast den enda som tittar på True Crime här? Jag har förstås Discovery+(ID), tittar även på TV4, Netflix och Viaplay...
Svar
4
· Visningar
256
Senast: snorp
·
Fritid Kära buke, jag behöver ett julklappsrim eller en rebus senast ikväll! Julklappen gäller ett presentkort på äventyrsbadet Kokpunkten samt...
Svar
2
· Visningar
466

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp