Julklappar

Sv: Julklappar

Nåja, vi har ett undantag:
Min mamma, som går på sitt 94:e år, ger både barn och barnbarn varsin slant till jul, och vi brukar ge mamma en tidningsprenumeration.
Men vi systrar ger inte något till varandra eller varandras barn (yngsta "barnet" är min son som fyllde 32 i söndags :-) )
 
Sv: Julklappar

kl

Av mina extra farmor och farfar fick jag presentset från Dove med handkräm, lotion och duschkräm luktade varm vanilj!
Av familjen fick jag tre saker från Body Shop: highlighter, concealer och skimmerflaska med "puff"
Av sambon fick jag långt svart halsband med en stjärna samt armband med olika berlocker av hjärta, kors, stjärna osv

Blev så glad av alla klappar :love:
 
Sv: Julklappar

Nåja, vi har ett undantag:
Min mamma, som går på sitt 94:e år, ger både barn och barnbarn varsin slant till jul, och vi brukar ge mamma en tidningsprenumeration.
Men vi systrar ger inte något till varandra eller varandras barn (yngsta "barnet" är min son som fyllde 32 i söndags :-) )

Oj, ja i min familj är den yngsta min systerdotter som är 2,5 år och så rolig att ge klappar till :D Min ena son hade gjort en stjärna till henne i skolan, men när hon öppnade den (den var rätt liten) så trillade den ner på golvet och pappret var tomt, gissa vilken förvånad min hon hade då :D

(Jag trodde inte du var en dag över 45, men har du en son på 32 är du nog det? :o)
 
Sv: Julklappar

Kl.
Jag fick en parfym (samma som jag använt de senaste 8 åren :D) och en pocket. Tvåhundra till läkare utan gränser fick jag också :).

Tillsammans med sambon fick jag en karaff, en stekpanna, ett knivset och ett knivställ och kökshanddukar :).

Är superduper nöjd med alla klappar, Vi skulle egentligen varken få eller ge, men det var det ju ingen som höll :angel:.
 
Sv: Julklappar

Jag fick ett hopp-schabrak av min gubbe.
Han fick en lapp av mig (innan jul) med "schabrak, storlek full, till hoppsadel", butiken kände han till sedan tidigare. Det vart jättekul för han kom hem med en färgkombo som han tyckte om, och det gjorde mig jätteglad:-)
 
Sv: Julklappar

Jag fick mestadels "bra att ha saker" till den tänkta flytten i vår. Utöver det fick jag pengar, lotter och träffa farmor som annars brukar hålla sig för sig själv runt jul. Och så lyckades jag övertala föräldrarna att en tripp till gekås på fredag är en bra ide :-)
 
Sv: Julklappar

hm, tror han gjort såhär (väldigt kort sagt):
borrat ett hål mitt i kronan, filat ut den med nålfil, bankat och haft sig (med bl. a en sked och en hantel), putsat osv... men hur fasen han fick idén, eller hur han fick trixat till så att texten syns inuti vet jag inte ;)
 
Sv: Julklappar

Det är väl snart 30 år sedan vi slopade julklapparna för de vuxna, men min man och jag ger ändå varandra några småsaker :p Jag fick en CD, en trepack korsordspennor och en sjal av honom, och jag gav honom två böcker.

Det där är för mig en fullständigt normal mängd julklappar. Jag skulle inte kalla det för att ha slopat, dem tvärtom. I min familj har vi inte slopat julklapparna, och vi ger varandra i stort sett sådant som böcker eller den tidningsprenumeration du nämner i ett annat inlägg.

Jag tycker att det är en lagom nivå. Generös utan att vara slösaktig.

Barn får ju mer, och de "unga vuxna" som ganska nyligen har flyttat hemifrån och har små ekonomier får mer, ofta saker som behövs i hemmet, kläder eller lite pengar att köpa sådant för.
 
Sv: Julklappar

*kl*

Jag fick pyjamas gånger två, ett armband, mitt favoritschampo och balsam i jätteflaskor, sängkläder, Body Shop-grejer, en myskudde (ja, den heter så) och någon till liten pryl. Är mycket nöjd, fick precis vad jag önskat mig. :D
 
Sv: Julklappar

Här är den!
64b047306ccc11e38fd012680049e3b3_7.jpg

Ringen är superfin! Både jag och min sambo är imponerade att han fick till den så bra! :)

Har du ingen bild på insidan också?
 
Sv: Julklappar

Insidan.. Lite suddigt för jag var så himla skakig på handen när jag skulle ta bilden.

Insida.jpg
 
Sv: Julklappar

Vad roligt :D.

mooi:Vilken otroligt häftig ring!

Jag fick:
En jätte fin ljusdekoration
en parfym
ett halsband med en uggla
en gullig bok med husmorstips
strumpor
pengar
En symaskin som var det enda jag hade önskat mig:)
 
Sv: Julklappar

Chokladtryffel
Vinflaska
Japansk nickedocka
Flaska champagne

Och till mig själv köpte jag en alldelse för dyr men rasande snygg svart klänning, dansk och fantastisk!
 
Sv: Julklappar

Jag hade inte önskat mig något speciellt i år men jag fick

*presentkort på stadium av mamma och M
*en jättefin ljuslykta med texten välkommen hem till oss på av pappa och E (jag är barnsligt förtjust i ljuslyktor!)
*Två tröjor av sambon och dottern
*En digital termometer till bak och matlagning av sambons yngsta dotter (som jag funderat på att köpa)
*Hårklämmor, hårnålar, hårsnoddar och en ask med geishachoklad av sambons äldsta dotter (gör av med klämmor och hårsnoddar på löpande band)
*En fyrkantig, målad sten med ett fototryck av vår dotter på av sambons son och hans tjej
*Byxor, linne och blus i julklapp/födelsedagspresent av min lillebror
*Trisslotter av svärmor
*Handdukar av mormor och morfar

Är helt nöjd med mina julklappar i år:)
 
Sv: Julklappar

KL

Dotter fick nog detta års värdelösaste julklapp som hennes bonussyster tvingats köpa åt henne. Make up-servetter från Rusta. Själv gav hon bort örhängen till bonussystern :meh:

Hade inte exet kunnat hålla tassarna borta och låtit bli att tvinga två unga vuxna som inte gillar varann att köpa klappar...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp, Jag har en kompis i USA som jag arbetat ihop med för ett antal år sedan, nu vill jag hitta på någon bra julklapp till henne. Hon...
Svar
18
· Visningar
677
Senast: Flixon
·
Svar
2 006
· Visningar
69 817
Fritid Jag är väl knappast den enda som tittar på True Crime här? Jag har förstås Discovery+(ID), tittar även på TV4, Netflix och Viaplay...
Svar
4
· Visningar
256
Senast: snorp
·
Fritid Kära buke, jag behöver ett julklappsrim eller en rebus senast ikväll! Julklappen gäller ett presentkort på äventyrsbadet Kokpunkten samt...
Svar
2
· Visningar
466

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp