Julklappssumma...

Mitten

Trådstartare
Om ni vill ge paket till någon kompis barn, vilken summa skulle ni landa på då? Ungefär?

Tilllägg; jag skulle gärna köpa för ganska mycket, men jag vill inte göra mina vänner obekväma.

Sv: Julklappssumma...

ca 100 kr +/- en 50-lapp beroende på vad jag hittade.

Ang göra andra obekväma så fick jag av en vän jätte fina saker till dottern när hon föddes, givetvis var de dyra. När hennes dotter föddes hade jag enorm prestationsångest för jag hittade inget i den prisklassen som jag kände mig bekväm med att ge hennes dotter.

max 70kr då vi har väldigt dåligt med pengar. har själ bara lagt 150kr på julklappar till min son och han kommer bli jätteglad. han får: en pistol, en leksaksbil,kritor,gosedjur. det är bara min son och en av hans kompisar som får julklappar då vi ig inte har råd att köpa något tyvärr...

Runt en hundralapp skulle jag lägga.

Det har alltid varit summan som jag köper presenter för om det inte är en "speciell person" i mitt liv. Jag är inte gjord av pengar men vill visa min uppskattning ändå. ;)

Runt 100:- brukar jag ha som riktmärke till födelsedagspresenter på barnkalas så jag skulle nog ligga däromkring även vid julklappsinköp.

Även jag instämmer i hundringen.

Ett år när vi hade lite ont om prassel i plånböckerna före jul köpte vi till kusinbarn sånadär gosedjur som de hade på Ica - ett djur och dess barn, varav två köptes för bonuschecken för 50:- och ett gosedjur för det faktiska priset (75:-). Barnen tycktes dock inte dömma oss för de "snåla" klapparna. :)

till kusiner blir de dyrare klappar runt 300-400kr och till kompisar blir det 100-200kr beroende på vad som passar ekonomin bäst just då.
nu köper vi ju inte julklappar kommpisar emellan så riktmärket är födelsedagspresenter..

Även jag instämmer i hundringen.

Ett år när vi hade lite ont om prassel i plånböckerna före jul köpte vi till kusinbarn sånadär gosedjur som de hade på Ica - ett djur och dess barn, varav två köptes för bonuschecken för 50:- och ett gosedjur för det faktiska priset (75:-). Barnen tycktes dock inte dömma oss för de "snåla" klapparna. :)

Det är ju det som är så löjligt - barnen bryr sig inte, men de vuxna... typ. Jag skulle spontant lägga mig runt 100 kr, kanske upp till 200. Jag har aldrig riktigt köpt klappar till kompisars barn förr (förrän förra året när vi firade jul hos vänner), jag köper nu till mitt barn + 3 brorsbarn. Brorsbarnen får för kanske 400-500, beroende på lite vad jag hittar. Ofta en leksak och ett klädesplagg. Min dotter får för mer, säkert runt 1000-lappen totalt, men allt får hon inte på julafton (kusinerna är där då så då får de lika många saker var, dottern får en liten sak på morgonen och kanske något dagen efter).

Jag vill inte att föräldrarna skall tycka att vi är snåla, men jag vill heller inte överdriva så de blir obekväma... så 100-200 borde väl vara lagom? Då borde man inte kunna 'tycka' åt något håll?

Beror lite på ålder och relation/släktskap till barnet + det faktum att om man vill ge bort en hållbar leksak av inte minsta modellen som inte går sönder det första som händer så är man lätt uppe på 2-300 kr och för min del tycker jag att det är ok, både att ge bort till andra barn och att mitt barn får i den prisklassen.

Ska man ge bort "smådutt" så är 100-150 en summa som man i regel får en hel del plotter för.

Både julklappar och födelsedagspresenter till andras barn hamnar runt hundralappen +- 50 kr. Beror lite på åldern på barnet och vad man hittar!
Jag vill inte köpa nåt skräp så leksaker i form av dockor/traktorer går bort då de brukar vara hutlöst dyra :crazy:

Har tex köpt:
*Målarbok/pyssellåda med fina pennor
*CD-saga med bamse (70 kr på maxi :p och barnet äälskade det! Föräldrarna var inte lika glada när de kunde den utantill :angel: haha)
*Film
*Tröja med traktor på (ungen älskade john deere traktor och det var just vad som fanns på :D)
*Trädgårdsredskap för barn

Min son tjatade sig till en traktor en gång som kostade max 50 kr med tunna plastdetaljer - den gick sönder i bilen på väg hem :crazy:
Inget man vill köpa till NÅGOT barn..

Bra förslag :).
Barnen i fråga är 4 stycken mellan 1 och ... uhm... nio tror jag? Jag skall ut och shoppa till dem någon dag, älskar leksaksaffärer (och pysselaffärer, där kan man hitta mycket kul). Jag tror vi bestämde oss här hemma att typ 200 kr/barn var lagom. Kanske mindre till de minsta och något mer till de äldsta.

Liknande trådar

Småbarn Jag ska köpa vantar till barnen och blir tokig på vad jag ska välja. De har tunna tumvantar i bomull som blir för blöta och kalla nu...
Svar
16
· Visningar
1 088
Senast: Dunet
·
Övr. Barn Min äldsta fyller 6 år till sommaren. Hittills har vi "bara" haft födelsedagskalasen för närmsta släkten, men det har ändå blivit mellan... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 941
Senast: Kilauea
·
Övr. Barn Små barn små bekymmer, stora barn stora. Känns det som. Dottern går i åttan och umgås rätt intensivt med ett par killar och en... 7 8 9
Svar
163
· Visningar
9 347
Senast: Cambrie
·
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 066

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Linda ben
  • Eurovision 2025
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka