Bukefalos 28 år!

Precis när man vill. Kan inte bry mig mindre om hur eller när andra människor pyntar stämningsfullt. Kommer plocka fram det lilla pynt vi har ganska snart här tex, och känner 0 behov av att förklara mig :)
 
Vi är alla olika och det finns väl egentligen inget rätt eller fel, så länge man respekterar varandra. :)

Jag tycker det är väldigt intressant att läsa era olika synsätt på det här med julpynt, mycket intressant. :up:
 
Här är granen uppe och pyntad, ljusslingor inomhus och diverse småpynt. Knasiga welshare ^^
Jag är uppvuxen med att pynta första advent. Allt utom granen, granen tas upp dagen innan julafton och pyntas av hela familjen
 
Jag hade gärna börjat pynta redan nu, men sambon håller inte riktigt med och låter mig inte börja förens 1.a advent..:down:

Han tycker inte ens vi borde börja dricka glögg förens till den 1.a advent:cautious: Funderar på om det är dags för byta av karl.. ;)
Glögg började visst min mamma och familj dricka redan i September, själv började jag häromveckan när jag såg att matbutiken sålde den glöggen jag gillar. :heart
Ska nog gå och värma mig lite glögg bara för att du nämnde det. :d
 
Glögg började visst min mamma och familj dricka redan i September, själv började jag häromveckan när jag såg att matbutiken sålde den glöggen jag gillar. :heart
Ska nog gå och värma mig lite glögg bara för att du nämnde det. :d
Inte rättvist, vill också ha glögg! Men affären är stängd:down:
 
Inte rättvist, vill också ha glögg! Men affären är stängd:down:
Varsågod, du kan få här. :D
12233422_1134657836565061_1686456206_n.jpg
 
Jag har inte längtat efter julen sen jag var liten. Den kommer ju av sig själv varje år.

jag längtar inte heller efter julen i sig. Däremot tycker jag det kan vara otroligt mysigt med pepparkaksdoft, glögg och julpynt (så länge det inte går till överdrift ;) )

Hos mig kommer adventsstakarna upp första advent och övriga julsaker runt den 20-21december, oftast för att jag inte brukar vara hemma på själva julen. Sedan tas julpyntet ner direkt efter nyår medan stakarna får vara framme till tjugondag knut..
 
jag längtar inte heller efter julen i sig. Däremot tycker jag det kan vara otroligt mysigt med pepparkaksdoft, glögg och julpynt (så länge det inte går till överdrift ;) )

Hos mig kommer adventsstakarna upp första advent och övriga julsaker runt den 20-21december, oftast för att jag inte brukar vara hemma på själva julen. Sedan tas julpyntet ner direkt efter nyår medan stakarna får vara framme till tjugondag knut..
Nä, julen i sig själv är nog inte det jag längtar till, nog mer maten och gemenskapen, som man förvisso kan göra när som helst egentligen.
Samtidigt tycker jag det är lite mysigt med julpyntet, eftersom det bara kommer fram runt jul..

Förr tyckte jag om julen, men sen jag blev singel är det inte lika kul längre, men en vit jul är stämningsfullt även om man inte längtar till julen i sig. :)
 
När tycker du det är okej att börja julpynta?

Det kliar lite i mina fingrar och jag har "smygpyntat", typ ställt fram adventsljusstaken men inte tänt den, likaså en ljusslinga.
Funderade dock på att ta det sista kanske en vecka eller bara några dagar innan första advent.

Vad har ni för tankar om julpyntet? :)
Brukar börja vid första advent men i år tänkte vi börja lite tidigare.
Får se hur mycket tidigare dock
 
En ljusslinga åkte upp i måndags. En till ska upp snarast. Båda i buskar i trädgården. Detta av den enkla anledningen att det är bläcksvart här på landet och jag bryter ihjäl mig när jag går ut.
Fick en amaryllis av svärmor i dag men den är bara bebis ännu. Börjar nog pynta om en vecka. Detta för att sonen ska få lite julkänsla här. Har honom bara var annan vecka.
 
Brukar börja vid första advent men i år tänkte vi börja lite tidigare.
Får se hur mycket tidigare dock
Ja, hade det bara vart lite snö ute hade jag lätt kunnat lugna mig, men det känns som om man måste fixa lite egen stämning när inte moder natur vill fixa det åt oss. :p
 
adventsljusstakar kommer fram 1:a advent och då tänder vi också ljusslingen på garaget, den sitter uppe året om men är tänd 1:a advent till vasaloppet :)
Julpyntar gör jag ganska tidigt, framförallt i år när vi inte ska vara hemma över jul och julgardiner har vi alltid uppe under december januari
 
Gardiner och ljusstakar/stjärnor kommer upp vid 1:a advent.
Granen nån vecka innan jul så vi hinner njuta av den innan vi åker hem till föräldrarna/syskonen och firar jul.
Prydnadstomtar och sånt brukar vi inte ha så mycket alls faktiskt.
 
Vi brukar plocka fram adventsstakar, stjärnor och utegranen inför första advent. Typ på lördagen innan. Då brukar jag inte kunna hålla mig, utan pynta i stallet också. Tomtar och gran (inne) och sånt får däremot vänta tills närmare jul, kanske runt den 20 lite beroende på omständigheterna.

Vad andra gör är däremot upp till dem. Jag älskar dock julen, bland annat för att jag hatar pissmörka och kalla november och sen kommer december med en massa ljusslingor överallt, så jag blir nästa lyrisk över att en del har börjat redan. :angel:
 
Precis när man vill! Dock tycker till och med jag att det ser lite skumt ut med adventsstakar mitt i sommaren... ;)
Jo, själv har jag väl sett 1 december/1:a advent som starten, men började fundera på ifall det finns dom som börjar tidigare osv. Nu har jag förstått att det är olika och en del pyntar det allra sista precis innan jul. :)
 

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 186
Senast: Acto
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 355
Senast: gulan
·
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
910
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 238

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Vilken ras passar mig?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp