Bukefalos 28 år!

Brukar plocka fram det mesta lagom till 1a advent, men i år fuskar jag lite med min egna tradtion för jag har för ont för att hinna med allt på en helg. Igår kom julgardiner och julstjärnor upp i köksfönstret :p
 
Egentligen varar julen till kyndelsmässodagen, som rätteligen infaller 2.2 men i Sverige numera är en rörlig helgdag. Att julen anses sluta på Knutsdagen beror nog på att det var lämpligt att slänga ut granen då.

Jag har inte så mycket julprydnader, men 24.12 - 2.2 lyser julljusstakarna i mina fönster.
Tack för info :up:
Nu kan jag med gott samvete ha kvar mina ljusstakar och annan julbelysning tills den 2/2 (som jag brukar ha...) :p:D
 
Jag tar fram allt pynt till 1:a advent. Granen håller inte till jul om vi börjar så tidigts så den kommer in någon vecka före jul (och kläs då såklart på en gång). Däremot städar jag undan julen efter annandagen. Då är jag nöjd med den!
 
Kunde inte låta bli att köpa en ny adventsljusstake idag :p (trots att jag har för många redan...). Men jag har faktiskt inte satt upp den än - sa hon med stolt stämma :D
 
Åh, jag är för granris och slinga, ville fixat det själv här hemma runt mitt veranda räcke, men det får bli utan granris istället.
var har du köpt din lååånga ljusslinga? En vän letar efter en typ 14-15 meter lång, hon trodde hon hade hittat en, men då var själva ljusslingan 4 meter och sladden 10 meter :banghead::meh:
 
var har du köpt din lååånga ljusslinga? En vän letar efter en typ 14-15 meter lång, hon trodde hon hade hittat en, men då var själva ljusslingan 4 meter och sladden 10 meter :banghead::meh:
Den kommer från Konstsmide, ska kolla lite närmare på den...denna:
12278021_1141133972584114_900621483_n.jpg

Finns även några olika lägen man kan ha den att lysa i, om den ska lysa fast, blinka, blinka långsamt osv.
 
Jag kunde inte hålla mig. Satte igång idag inne i huset. Kanske börjar jag även i stallet idag. ANnars blir det imorgon eller på söndag.
 
Ni som pratar om granris; menar ni riktigt granris då? Jag brukar ha granris som dörrmatta utomhus, men barren lossnar ju i ett huj. Det känns inte mödan värt att sno runt exempelvis ett balkongräcke om en måste byta stup i kvarten. Hur gör ni?
 
Ni som pratar om granris; menar ni riktigt granris då? Jag brukar ha granris som dörrmatta utomhus, men barren lossnar ju i ett huj. Det känns inte mödan värt att sno runt exempelvis ett balkongräcke om en måste byta stup i kvarten. Hur gör ni?
Är det riktigt kallt så har jag upplevt att riktigt granris inte tappar barr på samma sätt som när det är plusgrader, men det går ju att köpa "fejk", fast personligen gillar jag nog det naturliga, även om jag själv inte kommer ha det i år (mest bara för att jag inte hittar något som är lämpligt att ta).
 
Är det riktigt kallt så har jag upplevt att riktigt granris inte tappar barr på samma sätt som när det är plusgrader, men det går ju att köpa "fejk", fast personligen gillar jag nog det naturliga, även om jag själv inte kommer ha det i år (mest bara för att jag inte hittar något som är lämpligt att ta).
Då ska jag vänta tills det blir kallt. Jag gillar också det riktiga granriset.
 

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 165
Senast: Acto
·
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
905
Senast: Bison
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 634
Senast: Bulldoozer
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 325
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp