Jultråd 2014

För övrigt frågade en av tjejerna som jag bor med - med ett uns desperation i rösten - hur snart jag kunde fixa hit "the lovely heart-shaped biscuits that go so well with my coffee". Översatt till svenska blir det Annas Pepparkakor, som hon blev helt såld på när min familj tog med sig en burk över förra julen. Jag har aldrig sett någon äta pepparkakor som denna tjej :eek:
 
För övrigt frågade en av tjejerna som jag bor med - med ett uns desperation i rösten - hur snart jag kunde fixa hit "the lovely heart-shaped biscuits that go so well with my coffee". Översatt till svenska blir det Annas Pepparkakor, som hon blev helt såld på när min familj tog med sig en burk över förra julen. Jag har aldrig sett någon äta pepparkakor som denna tjej :eek:

Ikea?
 
Om det ändå vore så väl! I alla år har de dock bara haft sina egna pepparkakor, vilka är långt ifrån lika goda som Annas... Men vem vet, de kanske har bättrat sig till i år? Absolut värt ett försök i alla fall!
 
Ja, jag har druckit glögg jag. :) Gick förbi hälsokosten som hade tranbärsglögg för 20 kr. :up: Nu behöver jag kanske inte försvara mig just i den här tråden :D men om jag ska göra det så kändes det inte direkt juligt eller ens adventigt utan mer höstmysigt.
 
Om det ändå vore så väl! I alla år har de dock bara haft sina egna pepparkakor, vilka är långt ifrån lika goda som Annas... Men vem vet, de kanske har bättrat sig till i år? Absolut värt ett försök i alla fall!

Och Ikeas pepparkakor kan jag meddela att det är Gille Pepparkakor, inte vidare förtjust i pepparkakor i vanliga fall men efter stått vid Gilles kakband så kan jag inte rekommendera deras pepparkakor till någon. Väldigt blandad kvalite!
 
@Mirre
Nä, jag hade helfel ju! Det är ju ett johan & nyström! Goggla glöggte och tillverkaren så hittar du :)

Men många av cerrys är smarriga. Polka är en megafavorit, choklad/chili är också en höjdare. :up:
 
Nu är det bokat! Här kommer mamma, dottern och jag tillbringa juldagarna :) Åker dit 18e och hem 25e. Det kommer bli så himla najs! Och det bästa (enligt mig) är att Fritidsresor har valt att utbilda sina sportledare i Les Mills så det ges såna gruppträningspass där nere. Träningskläder ska packas! :up:
 
Jag återkommer och bombar tråden efter Halloween, före dess är julen portförbjuden! :arghh::mad::D:bump:

(Men jodå, för de som undrar - givetvis kommer det en Secret Santa-tråd i år också. Men inte förrän efter ovan nämnda högtid! ;):banana:)

*längtar*
Har för flera veckor sen börjat fundera över secret santa, lika roligt varje år :bump:
 
Jag har begått årets första julsynd. Kunde inte motstå! Jag som skulle vänta med allt juligt åtminstone till mitten av november - det gick ju bra...:banghead: :angel:

2014-10-12_140100_543ce4d29606ee7aab9f9424.jpg
 
Jag har köpt min första julklapp!!! :eek: :bump:
Visserligen bara en pluttig "bra å ha-sak" för att få till lite fler paket, men ändå :D
Nu hoppas jag att hästen får skor snart så att jag kommer ut i skogen, börjar också bli sugen på att spana på granar! :d
 

Liknande trådar

Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
6 792
Senast: Tilly_85
·
Kropp & Själ Jag och mina två vänner ska åka bort över en helg första helgen i oktober. Har ni tips på fina inte alltför dyra spahotell ungefär här...
Svar
8
· Visningar
425
Senast: Malin_L
·
Kropp & Själ Visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråd. Men den landade här tillslut. Födde barn i oktober -23. Mensen kom tillbaka efter...
Svar
2
· Visningar
286
Senast: annersia
·
Fordon Måste så småningom byta bil. Vill ha en automatväxlad lite högre bil, årsmodell 2014 och nyare och körd under 10 000 mil. Har kollat...
Svar
3
· Visningar
243
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp