Jultråd 2014

jag har ätit pepparkakor ^_^ brukar vänta åtminstone till slutet på november, men när mamma köpte hem en låda så var jag bara tvungen att smaka en... näve eller två... :love:.
har också planerat in en resa till london för julklapps shopping i början på december :) dvs kommer antagligen att vara regn och rusk där då, men jul decorationen är nog uppe då åtminsonte :D.

har också funderat på att dra ihop till en jul-uteritt typ veckan innan jul, har alltid velat göra det men inte blivit mer än en stillsam skritt på grusvägen här hemma.
 
jag har ätit pepparkakor ^_^ brukar vänta åtminstone till slutet på november, men när mamma köpte hem en låda så var jag bara tvungen att smaka en... näve eller två... :love:.
har också planerat in en resa till london för julklapps shopping i början på december :) dvs kommer antagligen att vara regn och rusk där då, men jul decorationen är nog uppe då åtminsonte :D.

har också tänkt dra ihop till en jul-uteritt i veckan innan jul, har alltid velat det men aldrig blivit av.
 
Jag och min sambo är trött på stressen som julafton innebär för oss, vi har dessutom aldrig firat ihop så i år ska vi nog åka till Glasgow och ha ett alldeles eget firande!

(@Mineur det är väl där du bor? Kommer fråga dig om tips framöver i så fall :angel: )
 
@Stalone Nämen vad trevligt att ni tänkte åka hit! You're in for a treat :) Jag delar gärna med mig av massor av tips, kan eventuellt hjälpa till med billigare boende också (beroende på datum) då jag jobbar på en stor hotellkedja och har en finfin personalrabatt som jag använder alldeles för sällan :p
 
@Stalone Åh vad underbart med Glasgowresa! Hoppas ni får det toppenbra :)

@Mineur blir nästan lite avis att du bor där hehe. Har en dröm att bila genom hela Storbrittanien och verkligen försöka se och göra så mycket som möjligt. Undrar hur lång tid en sådan resa skulle ta.
 
Vi kör nog jul på egen hand i år; jag, min man och bebisen. Det är egentligen mannens släkts "tur" men det var så kaosigt förra gången vi firade med dem och inget tyder på att det skulle bli bättre i år. Vi har pratat om att slå oss ihop med några kompisar för ett lättsamt firande på julafton. Vi har också övervägt att åka till fjällen men det är så dyrt den veckan.

Jag gillar traditionell jul men traditioner har aldrig känts så oviktigt som nu. Att få barn har fått väldigt mycket att kännas oviktigt.

Vänta du några år så blir det nog andra bullar :D. När barnen blir större så ..... :up:
 
Jag har köpt hem julmust! Älskar 33 cl flaskorna, det är som alldeles mycket att dricka en kväll för sig själv :) Dricker mängder av Loka och Ramlösa i den storleken också så det är inte bara julmust :D
 
Nån som vet om loka med pepparkakssmak finns i år? Saknar den såååå mkt.
Smygbörjade med julpyntet lite igår.. köpte lite nytt å kunde inte låta bli :nailbiting:
10675706_10154694927390580_5083587161306194120_n.jpg

Älskar rött, guld & brunt så jag har oftast julaftonsstämning året runt här hemma :love:
10371908_10154694966070580_5866475710289853354_n.jpg
 
Vi har lyssnat på julmusik ikväll :eek: Vår treveckorsbebis har en lite speciell musiksmak, hon gillar koralmusik. Hon blir lugn av det när inget annat funkar. Så vi provade att spela lite "christmas chorals" för henne. Hon var jättenöjd. Sen kom det en vanlig jullåt i spellistan och gissa vad bebisen gjorde då - hon började skrika hysteriskt! :angel:
 
Funderade på hur man kan juldekorera på badrummen och så hittade jag ett duschdraperi med jultomten när han åker släde över en stad, kommer bli sååå fint! :love:

Dock har vi kommit fram till att inte fira jul tillsammans i år heller, jag och sambon. Vi tokjulpyntar dock och firar tillsammans lite tidigare. Ingen av oss vill fira hemma hos den andras föräldrar... och är envisa! :angel:
 
Tjoho! Nu har de tänt de fina ljusen! De räknas nog inte som juldekorationer egentligen utan brukar vara tända oktober-februari ungefär, men jag tycker ändå att de passar in i den här tråden faktiskt. De gör min promenad hem om kvällarna mycket mysigare!

christmas_lights_6_5448184e2a6b2211b3d232c8.jpg


Den 16 november är det invigning för resten av kalaset, och då blir det jul här i stan vill jag lova! Vi kan väl säga som så att de inte direkt sparar på elen i den här stan i juletider...
 
Jag ser fram emot julen i år. Ska åka hem till min familj i norr och har både sambo och svärföräldrar med mig. :) Hoppas på mycket snö, men gärna lite varmare än förrförra året (-28 grader i snitt över 8 dagar, var kallare än -30 grader fyra dagar i rad...).

202255_182939605181061_49420147_o.jpg
 
kl

Tidigare har jag alltid tyckt att det börjas för tidigt med allt julgrejs i affärerna o så, men tror det var förra året, eller året dessförinnan, så började jag tycka att det var mysigt att det börjas tidigt =).

Lägtar till julen, men har inte börjat med något juligt ännu (eller jo, pysslar lite med en DIY-julklapp, får se om den blir klar) o börjat fundera lite på ev klappar.

Gällande julmat har jag funderat på sistone vad jag verkligen måste ha och kommit fram till att det är inte mycket som är måsten, men vad jag måste ha är;

- sylta (sån delikatess-sylta eller vad det heter, Lidls) och vörtbröd
- tomtegröt! (mormors)
- alladin eller paradis-choklad! (äter så gott som aldrig godis, men några såna praliner vill jag ha, känner jag!)

Resten kan jag egentligen vara utan, tror jag.


//r
 

Liknande trådar

Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
6 792
Senast: Tilly_85
·
Kropp & Själ Jag och mina två vänner ska åka bort över en helg första helgen i oktober. Har ni tips på fina inte alltför dyra spahotell ungefär här...
Svar
8
· Visningar
425
Senast: Malin_L
·
Kropp & Själ Visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråd. Men den landade här tillslut. Födde barn i oktober -23. Mensen kom tillbaka efter...
Svar
2
· Visningar
286
Senast: annersia
·
Fordon Måste så småningom byta bil. Vill ha en automatväxlad lite högre bil, årsmodell 2014 och nyare och körd under 10 000 mil. Har kollat...
Svar
3
· Visningar
243
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp