Nu är det äntligen julpyntat
Det blev lite mer sparsamt pyntat här hemma i år, något jag aldrig trodde skulle hända. Sparsamt för oss kanske jag borde säga, för visst finns det en hel del tomtar framme ändå
Änglaspelet gick att montera ihop även detta år, även fast det är både snett och lite väl oputsat kanske, och vi säger som vi alltid gör; Nästa år köper vi ett nytt! Julgranen fick gå i främst rött i år, till skillnad från alla andra år då vi hängt i allt möjligt haha. Det känns som vi allihopa (= jag och mamma) har "mognat" lite i pyntandet till detta år.
Allt julgodis som har bakats står nu nere i matkällaren (hur gör egentligen ni som inte har en matkällare i juletider? Vi skulle inte ha en chans utan den
) och tinar i lagom takt. Sjutton olika saker blev det, plus lussekatterna som ligger i frysen och pepparkakorna som står i skåpet. Åtta olika sorters tryfflar står i varsina fina glasburkar, men resterande godis fick packas i vanliga, fula glassburkar för att få plats. Risken finns att vi har julgodis så det räcker till midsommar, eller varför inte enda till nästa jul? 
Allt julgodis som har bakats står nu nere i matkällaren (hur gör egentligen ni som inte har en matkällare i juletider? Vi skulle inte ha en chans utan den