Bukefalos 28 år!

Jultråden 2019

Jag tänkte också på det när jag handlade mina julgranskulor. Köper folk nya röda kulor varje år eftersom det finns i varje liten affär? Jag kommer ju såklart verkligen konsumtionsfrossa i år och kanske några år framöver då jag inte äger några julsaker men tanken är ju att jag ska ha samma saker i princip hela livet eller tills de är obrukbara.
Så även om jag för egen del är tacksam att det finns mycket pynt att välja mellan så tycker jag det är märkligt att det måste vara tillräckligt med efterfrågan för att affärerna ska ta hem så mycket varor.
Om de inte går åt i år, säljs så tar de inte så mycket plats i lagret?
 
Jag har två av tre julklappar klart för mig, men har ingen idé om den tredje än. Jag vill inte köpa något för köpandets skull, utan om jag ska köpa något så ska det vara något som verkligen känns rätt. Av dem jag är klara med innehåller den ena choklad och den andra hemgjort pyssel, men sista personen är svårare :nailbiting: Hon gillar blommor/växter och heminredning, men jag känner att jag inte är säker nog för att pricka rätt. Men kanske kan jag hitta skolplanscher med fina bilder på olika blommor? Hmm...
 
Råkade visst också börja med julklapparna nu, aldrig hänt förut att jag varit ute i så god tid :o

Beställde lite kylskåpsmagneter med foton till oss (bläddrade förbi ett erbjudande i flödet och kunde inte låta bli) och passade på att köpa några extra med foton av dottern och olika släktingar som de ska få från dottern :idea: (och en med hunden och lillebror som hunden kan få ge bort!)

Det känns nästan som fusk att det är så lätt med julklapparna som nybliven småbarnsförälder, vem vill inte ha bilder på vårt underverk liksom :angel::laugh:
 
Råkade visst också börja med julklapparna nu, aldrig hänt förut att jag varit ute i så god tid :o

Beställde lite kylskåpsmagneter med foton till oss (bläddrade förbi ett erbjudande i flödet och kunde inte låta bli) och passade på att köpa några extra med foton av dottern och olika släktingar som de ska få från dottern :idea: (och en med hunden och lillebror som hunden kan få ge bort!)

Det känns nästan som fusk att det är så lätt med julklapparna som nybliven småbarnsförälder, vem vill inte ha bilder på vårt underverk liksom :angel::laugh:

Mamma tyckte hon var tidig som köpte första åt brorsonen i augusti....Men hanses mamma började minsann i mars 🤣.
 
Nåja. 2 julklappar då! Hade beställt två pussel till de minsta pojkarna och det ringde en engelsktalande från fyndiq och sa att de tyvärr bara hade ett pussel kvar och hur jag ville ha de pengarna tillbaka då fakturan ju gäller på allt. Swish. Smidigt! Pengarna kom in direkt!
 
Julklappar fixade till mina syskonbarn, min bästis och några till våra barn. Vet inte om dom får så mycket mer, får fundera på det. Blir så jäkla mycket från annat håll så känns bättre att ge dom färre som vi verkligen vet att dom vill ha.
 
Åh just det, fick hem den här i brevlådan idag :love: Blir perfekt till det årliga pepparkaksbaket! :D Skulle bra gärna ha något liknande själv!
IMG_20191008_115941432.jpg
 
Finns det någon vettig ledslinga (kort) att ha i utekrukan? Som inte är död efter en säsong? Gillar inte alls att köpa ny typ varje år men visst slits de ju av att ligga ute hela tiden. Och hur länge är egentligen rimligt att den lyser? Jag har laddbara batterier men de verkar inte tåla kyla bra alls. Märkte ingen direkt skillnad när jag köpte dyra som skulle tåla kyla bättre och de var så engångs i bara att slänga.

Alternativt en längre slinga att klämma fast i dörren kanske så batterierna kan bo inne? Krukan står ändå ganska nära dörren, hmm.
 
Så fin 🤗🤗😍 var e den ifrån?

Den är från Lindex, men inte årets kollektion. Jag köpte den på Tradera (oanvänd, därav lappen) efter att ha hållt utkik efter en i rätt storlek där ett tag (ja, jag blev nördig när jag såg den i en annan storlek och var TVUNGEN att ha :angel:). Hittade inga julkläder i butik än när jag googlade runt, så det kommer förmodligen något liknande senare i år, men jag vågade inte chansa på det :o:laugh:
 
Igår så tog jag emot öladventskalendern som min pojkvän beställt åt sig själv, sedan hämtade vi ut min från Lookfantastic under kvällen. Åt Marabou pepparkaka när jag var på bio i söndags också, så jag antar att mitt julfirande börjat lite smått? :D

Vad har han köpt för någon kalender?
 
Den är från Lindex, men inte årets kollektion. Jag köpte den på Tradera (oanvänd, därav lappen) efter att ha hållt utkik efter en i rätt storlek där ett tag (ja, jag blev nördig när jag såg den i en annan storlek och var TVUNGEN att ha :angel:). Hittade inga julkläder i butik än när jag googlade runt, så det kommer förmodligen något liknande senare i år, men jag vågade inte chansa på det :o:laugh:

Ah, så kul du hitta en! Får hålla utkik om det kommer nytt i år eller så blir det kanske Tradera på mig med 😛😍
 
Igår så tog jag emot öladventskalendern som min pojkvän beställt åt sig själv, sedan hämtade vi ut min från Lookfantastic under kvällen. Åt Marabou pepparkaka när jag var på bio i söndags också, så jag antar att mitt julfirande börjat lite smått? :D

Åh haha nu kom jag på vad jag kan ha för kalender! 🤣 jag dricker inte öl och äter så gott som aldrig choklad/godis, men jag älskar ju yoghurt. Men försöker att inte köpa så mkt små-yoghurtar/kvargar/proteinpuddingar pga dyrt o mkt förpackkingsmaterial... men det kunde ju blitt min lyx?! 24 småbyttor eller också några färre som räcker några dagar, men som ändå är nåt jag inte kostar på mig till vardags... :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppfödare som slutat svara
  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp