Jultråden 2019

Dels så har de väldigt många (fina) grejer, men sen kan jag inte säga att de är billigare än andra lågprisbutiker. I stora drag måste man handla otroliga kvantiteter för att göra en mariginell skillnad i plånboken (som ändå förbrukas av bland annat resekostnader och all annan skit man får med sig hem 😬). Men kul äre!
Då tror jag att jag håller fast vid att inte åka dit :D jag får panik av att vara på IKEA på en vardag :angel:
 
Jag har/ska börja med en tradition att köpa EN extrafin julkula/granpynt varje år, sen får den kosta vad den kostar vill! Har sen förra året denna: Visa bifogad fil 36276

Skitdålig bild, men är en jättefin silvrig ren!

Granen gick sönder förra året (kör med plast då jag har trägolv med ganska breda springor, får upp granbarr enda fram till midsommar annars!) så tänkte slå på stort och köpa ny gran, ny matta, nya kulor och nytt glitter! Har kakelugn så den eldas det självklart i på julafton. Har inte såååå mycket pynt för övrigt, julstjärnor och adventsljusstakar inne och en ljusslinga och krans ute.
Är den i glas? Fin!
 
Jag känner att både hand-handdukar och dusch-handdukar är obligatoriskt! Gärna flera så man kan byta när man ska tvätta!
Jopp! Och känner att jag verkligen borde ta tag i projektet - organisera i förrådet. För den julhanduken har fått fötter och hamnat bland de vanliga handdukarna.

Så delvis knapplån:

Hur förvarar ni era julprylar?
Vill ha det överskådligt, lätt att ta fram (dvs inte få ner från vinden i ranglig stege med överfulla händer där kartongen ger vika och katten springer överallt)
 
Vi har inte haft utejulbelysning innan men i år ska jag nog försöka få till något snyggt på altanen. Ett par mindre granar i krukor och ljus i kanske :love: Även kaninerna bör ha julljus, eller hur:D

Jag och dottern pratade på att hela familjen kan ta en julaftonstur med hästarna på morgonen innan all mat ska förberedas. Luvor på hästarna och någon bjällra på shettisen som ska dra vagn :love:
 
Jag är så otroligt traditionell i min julpyntsmak, har svårt att få ihop det med min lilla, moderna lägenhet. För att inte säga 4 katter :crazy: Ska köpa nya ljusstakar i år, mina åker (med lite hjälp) ner i golvet ibland och lyser upp hela grannskapet sen. Blir Brisak i början av november för storhandling. Skulle vilja ha jultema på påslakan och så, men hittar inte i den storleken jag behöver :down:
 
Jopp! Och känner att jag verkligen borde ta tag i projektet - organisera i förrådet. För den julhanduken har fått fötter och hamnat bland de vanliga handdukarna.

Så delvis knapplån:

Hur förvarar ni era julprylar?
Vill ha det överskådligt, lätt att ta fram (dvs inte få ner från vinden i ranglig stege med överfulla händer där kartongen ger vika och katten springer överallt)

4 plastlådor i förrådet:
Låda 1: Belysning
Låda 2: Julgransdekorationer
Låda 3: Textil
Låda 4: Övriga dekorationer (Krukor, tavlor, tomtar, prydnader)

En del neutrala julprydnader är så fina att de får står kvar året om :angel:
 
Jag har allt pynt/inredning jag behöver/vill ha till jul (förutom om Rusta får in likadana dörrmattor som de hade för 2 år sen, då ska jag köpa en till). :)

Men, jag hade behövt tips på en julkalender! Jag vill inte ha nån choklad/godis-kalender, men kanske en te- eller kaffekalender om det finns nån som inte är svindyr?
 
Jag har lovat mig själv att aldrig åka dit men nu känns det lite lockande :angel: men är det verkligen billigare på gekås än typ rusta/öob/andra lågprisbutiker eller är det bara att det är så sjukt mycket grejer?
Jag vet inte hur det är med just julgrejer, men har man hyfsad koll på vad saker kostar i vanliga fall går det att göra rätt bra fynd där. Så länge man inte dras med i den generella hysterin och bara plockar saker för sakens skull. Jag är lite sugen på att åka dit :angel:
 
Jag vet inte hur det är med just julgrejer, men har man hyfsad koll på vad saker kostar i vanliga fall går det att göra rätt bra fynd där. Så länge man inte dras med i den generella hysterin och bara plockar saker för sakens skull. Jag är lite sugen på att åka dit :angel:
Säg inte så! :nailbiting:
Jag tänker att man kanske kan göra bra fynd på Bo Ohlsson också :D
 
Hade inte @niphredil typ en tråd om liknande hästar? Tror iaf att det fanns i gamla stan i någon butik (kanske?)
På Animal Lovers Store ja :) Därifrån kommer tre av mina, men de har inte haft de när jag varit in sen. Hittade en som inte är med på bild på julmarknaden i Gamla Stan däremot så kommer definitivt ta en titt där om jag är ner, men då var det just bara en som fanns.

Allt möjligt skulle jag säga. Inget billigt så vad jag tyckte, ganska normala priser. Så inget Ullared.
Det som var roligt var mest utbudet! Julkulor med diameter typ 30 cm, massa jättefina kuddar med led-belysning, jättemycket fin belysning och mycket roligt om man vill bygga en liten julvärld med kälkar, gubbar, hus och gatubelysning. Och allt väldigt fint färgkoordinerat. Min syster bor 16 mil bort och kommer definitivt komma hit.
Kolla största julkulorna :love:

Visa bifogad fil 36280
Haha ja herregud, vill inte jag åka så åker jag på att skjutsa syrran kan jag konstatera :laugh:

Duschdraperi med julmotiv, löser den annars något svårpyntade toaletten :D



Köpte min i Tallinn men kanske inte ett hjälpsamt svar.. :idea:
Tallinn ligger lite långt bort ja :D

Jag har allt pynt/inredning jag behöver/vill ha till jul (förutom om Rusta får in likadana dörrmattor som de hade för 2 år sen, då ska jag köpa en till). :)

Men, jag hade behövt tips på en julkalender! Jag vill inte ha nån choklad/godis-kalender, men kanske en te- eller kaffekalender om det finns nån som inte är svindyr?
Kränku är det väl många som köper, är inte det nåt sånt? Eller det kanske var lakrits det gällde?

Gillar du att virka så kan du annars göra en egen! Jag fick en sån här av syrran ett år :love: Bara att fylla på med det man känner för! Bra julklappstips till svåra människor också, här hängs den upp varje år varesig den är fylld eller inte :up:
 
Bor man i Skåne så är det ett måste att åka in till Köpenamn och gå på julmarknaden, Illum och liknande!

@GardenAngel En del saker är rätt billigt på Gekås, men vi googlar oftast på plats för att jämföra. Är man där dessutom två timmar innan stängning ett par dagar innan löning så är det lugnt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp