Jultråden 2019

Ytterligare bild på fel håll, med lite inspiration för att göra kransar till jul.
IMG_20180209_125638.jpg
 
Jag tror jag behöver hjälp med vad man kan pynta :D jag tänker mest i banor av pynt som ljusstakar, dukar, gardiner, tavlor och sånt som står i fönster. Men har kommit på att man kan ha julsoffkuddar, sängkläder, strumpor, pyjamas/morgonrock, jultröjor... och adventskalender! Och julmuggar! Det måste införskaffas!

Men vad har jag missat? Jag vill ha mega-juligt!

Jag älskar jul, men försöker mest pynta med ljus, blommor och ätbart. Så vi har mycket mossa, julstjärnor, julros, hyacinther, amaryllis, julkrans på dörren och julgran ☺️ sen har vi knäck, choklad, pepparkakor, pepparkakshus och massa levande ljus inne och ljusslingor ute. 🎄🎄🎅😁

Vi brukar ha julverkstad hos mina svärföräldrar, då gör vi nissar och bakar stora pepparkaks hjärtan som vi hänger i fönstret hemma, både fint och luktar gott. Jag har slagit in en gammal bok i ett fint julpapper som blev över ett år, den brukar jag lägga på en byrå som pynt. Tycker också om apelsiner med kryddnejlika i och skålar att ha en skål med nötter och clementiner känns juligt (lever typ på clementiner i december). Min man stoppar mig (till mitt stora missnöje) men jag vill gärna ha julgran i alla rum hemma, och gärna 2 på balkongen...en i varje hörn, med belysning i och massa granris överallt, och vill ha is/snö lyktor ute, men det blir aldrig så kallt där vi bor 🤔

Ger man julklappar är det fint att slå in alla tidigt i matchande papper och ha under granen 🎄 och massa julmusik, inte pynt men ändå, bidrar ju mkt till en mysig julkänsla ✨🎅
 
Alltså jag vill fan inte ha vinter, men jul tar jag gärna! Har väntat på pynt sen midsommar typ :angel: Funderar för fullt på julklappar men ska försöka skala ner i år, går åt så jäkla mycket pengar som jag helt enkelt inte har annars. Men pynt, pynt ska det tamefan bli! Jag fick ju inte ens ställa fram min julflamingo förra året iom att jag spenderade hela julen på mammas soffa, måste pynta ikapp lite känner jag!

Jag rekommenderar Brisak (affär) på Värmdö. Deras julavdelning är så himla häftig med massor av saker som man annars har svårt att hitta. Längtar tills dom får upp sina julgrejer 😍

Massa små julbyar t.ex!Visa bifogad fil 36240
Åh! Hur är prisnivån där, snackar vi skitmegasuperdyrt eller snackar vi typ Rusta, ÖoB, Dollarstore? Är det värt att åka 24 mil för? :D

Jag tror jag behöver hjälp med vad man kan pynta :D jag tänker mest i banor av pynt som ljusstakar, dukar, gardiner, tavlor och sånt som står i fönster. Men har kommit på att man kan ha julsoffkuddar, sängkläder, strumpor, pyjamas/morgonrock, jultröjor... och adventskalender! Och julmuggar! Det måste införskaffas!

Men vad har jag missat? Jag vill ha mega-juligt!
En krans med belysning och hästar kan man ha! :love::D
(Och vet nån var fler sånahär hästar kan hittas så pretty please, do tell!)
 

Bifogade filer

  • 10849931_10152424867812385_2814097121085726737_n.jpg
    10849931_10152424867812385_2814097121085726737_n.jpg
    73,5 KB · Visningar: 86
Jag tror jag behöver hjälp med vad man kan pynta :D jag tänker mest i banor av pynt som ljusstakar, dukar, gardiner, tavlor och sånt som står i fönster. Men har kommit på att man kan ha julsoffkuddar, sängkläder, strumpor, pyjamas/morgonrock, jultröjor... och adventskalender! Och julmuggar! Det måste införskaffas!

Men vad har jag missat? Jag vill ha mega-juligt!
Tåg runt granen har du missat förresten! Kan tipsa om att de haft sånahär plastiga men skitsöta tåg på Jula de senaste två åren :love: Låter sjukt illa om man kör igång det dock :laugh:
 

Bifogade filer

  • 15665841_10153996992832385_8686103936163160591_n.jpg
    15665841_10153996992832385_8686103936163160591_n.jpg
    99,9 KB · Visningar: 84
Hm, egentligen vill jag bara skrika av den här tråden, men vid närmare eftertanke så kanske jag gillar tanken på jul ändå? Jag gillar inte jul egentligen och ogillar att pynta så mycket. Men...? Julbyar är söta, och ljus tycker jag om! Och LUSSEKATTER, längtar, min favoritkaka!!! Eller bulle eller vad nu en lussekise nu räknat som! Och gud nåde den som kallar dem för lussebulle när de rent faktiskt menar lussekatt och inte lussebulle....:devil::mad::banghead::cautious::wtf::meh::down::cry::crazy:O_o:rage::nailbiting::arghh::eek::confused::(

Ja jo, jag ser nog fram emot jul ändå! Jag känner dock att jag i år måste skaffa gardinstänger och hållare till dem så jag får upp mina gardiner, 2,5 år utan gardiner här, nu är det dags! Till jul!:bump:
 
Jag har/ska börja med en tradition att köpa EN extrafin julkula/granpynt varje år, sen får den kosta vad den kostar vill! Har sen förra året denna:
36276


Skitdålig bild, men är en jättefin silvrig ren!

Granen gick sönder förra året (kör med plast då jag har trägolv med ganska breda springor, får upp granbarr enda fram till midsommar annars!) så tänkte slå på stort och köpa ny gran, ny matta, nya kulor och nytt glitter! Har kakelugn så den eldas det självklart i på julafton. Har inte såååå mycket pynt för övrigt, julstjärnor och adventsljusstakar inne och en ljusslinga och krans ute.
 
Alltså jag vill fan inte ha vinter, men jul tar jag gärna! Har väntat på pynt sen midsommar typ :angel: Funderar för fullt på julklappar men ska försöka skala ner i år, går åt så jäkla mycket pengar som jag helt enkelt inte har annars. Men pynt, pynt ska det tamefan bli! Jag fick ju inte ens ställa fram min julflamingo förra året iom att jag spenderade hela julen på mammas soffa, måste pynta ikapp lite känner jag!


Åh! Hur är prisnivån där, snackar vi skitmegasuperdyrt eller snackar vi typ Rusta, ÖoB, Dollarstore? Är det värt att åka 24 mil för? :D


En krans med belysning och hästar kan man ha! :love::D
(Och vet nån var fler sånahär hästar kan hittas så pretty please, do tell!)
Hade inte @niphredil typ en tråd om liknande hästar? Tror iaf att det fanns i gamla stan i någon butik (kanske?)
 
Åh! Hur är prisnivån där, snackar vi skitmegasuperdyrt eller snackar vi typ Rusta, ÖoB, Dollarstore? Är det värt att åka 24 mil för? :D

Allt möjligt skulle jag säga. Inget billigt så vad jag tyckte, ganska normala priser. Så inget Ullared.
Det som var roligt var mest utbudet! Julkulor med diameter typ 30 cm, massa jättefina kuddar med led-belysning, jättemycket fin belysning och mycket roligt om man vill bygga en liten julvärld med kälkar, gubbar, hus och gatubelysning. Och allt väldigt fint färgkoordinerat. Min syster bor 16 mil bort och kommer definitivt komma hit.
Kolla största julkulorna :love:

36280
 
Allt möjligt skulle jag säga. Inget billigt så vad jag tyckte, ganska normala priser. Så inget Ullared.
Det som var roligt var mest utbudet! Julkulor med diameter typ 30 cm, massa jättefina kuddar med led-belysning, jättemycket fin belysning och mycket roligt om man vill bygga en liten julvärld med kälkar, gubbar, hus och gatubelysning. Och allt väldigt fint färgkoordinerat. Min syster bor 16 mil bort och kommer definitivt komma hit.
Kolla största julkulorna :love:

Visa bifogad fil 36280


Apropå Gekås/Ullared så är julavdelningen i full gång där!
 
Jag tror jag behöver hjälp med vad man kan pynta :D jag tänker mest i banor av pynt som ljusstakar, dukar, gardiner, tavlor och sånt som står i fönster. Men har kommit på att man kan ha julsoffkuddar, sängkläder, strumpor, pyjamas/morgonrock, jultröjor... och adventskalender! Och julmuggar! Det måste införskaffas!

Men vad har jag missat? Jag vill ha mega-juligt!

Duschdraperi med julmotiv, löser den annars något svårpyntade toaletten :D

Alltså jag vill fan inte ha vinter, men jul tar jag gärna! Har väntat på pynt sen midsommar typ :angel: Funderar för fullt på julklappar men ska försöka skala ner i år, går åt så jäkla mycket pengar som jag helt enkelt inte har annars. Men pynt, pynt ska det tamefan bli! Jag fick ju inte ens ställa fram min julflamingo förra året iom att jag spenderade hela julen på mammas soffa, måste pynta ikapp lite känner jag!


Åh! Hur är prisnivån där, snackar vi skitmegasuperdyrt eller snackar vi typ Rusta, ÖoB, Dollarstore? Är det värt att åka 24 mil för? :D


En krans med belysning och hästar kan man ha! :love::D
(Och vet nån var fler sånahär hästar kan hittas så pretty please, do tell!)

Köpte min i Tallinn men kanske inte ett hjälpsamt svar.. :idea:
 
Apropå Gekås/Ullared så är julavdelningen i full gång där!
Jag har lovat mig själv att aldrig åka dit men nu känns det lite lockande :angel: men är det verkligen billigare på gekås än typ rusta/öob/andra lågprisbutiker eller är det bara att det är så sjukt mycket grejer?
 
Jag har lovat mig själv att aldrig åka dit men nu känns det lite lockande :angel: men är det verkligen billigare på gekås än typ rusta/öob/andra lågprisbutiker eller är det bara att det är så sjukt mycket grejer?

Dels så har de väldigt många (fina) grejer, men sen kan jag inte säga att de är billigare än andra lågprisbutiker. I stora drag måste man handla otroliga kvantiteter för att göra en mariginell skillnad i plånboken (som ändå förbrukas av bland annat resekostnader och all annan skit man får med sig hem 😬). Men kul äre!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp