Bukefalos 28 år!

Jultråden 2019


Nä, det sista ser ut som en fralla.
En mops har hängöron 😁
20191125_172250.jpg
 
Det rödrutiga bäddsetet var i flanell. :arghh: Vem vill ha flanell som sängkläder? Varmt blir det ändå... Känns strävt?

Försökte hitta andra affärer som hade på stan, eftersom jag ändå har presentkort där. Ingen som har något tips? Var så inställd på det, vad besviken man kan bli. :laugh:
För en frusen jäkel som nyss har flyttat till en lägenhet med element som inte avluftats sen typ -93 låter det som rena drömmen :D Får bli en tur ner på stan i veckan tror jag :angel:
 
När ni börjar julpynta, börjar ni med adventsljustakar och sånt eller allt på en gång med tomtar och hela köret?
Jag brukar sätta upp julgardiner och sätta upp ljusslingor och adventsljusstakar/stjärnor först. Och sedan runt lucia kan det börja komma fram tomtar och sånt.
 
När ni börjar julpynta, börjar ni med adventsljustakar och sånt eller allt på en gång med tomtar och hela köret?
Jag brukar sätta upp julgardiner och sätta upp ljusslingor och adventsljusstakar/stjärnor först. Och sedan runt lucia kan det börja komma fram tomtar och sånt.

Byter gardiner, en del dukar och sätter upp stjärnor och ljusstakar till advent. Sen 1-2 veckor innan julafton tar vi in och klär granen och då brukar vi ställa fram någon tomte här och där. Har inte så mycket sånt.
 
När ni börjar julpynta, börjar ni med adventsljustakar och sånt eller allt på en gång med tomtar och hela köret?
Jag brukar sätta upp julgardiner och sätta upp ljusslingor och adventsljusstakar/stjärnor först. Och sedan runt lucia kan det börja komma fram tomtar och sånt.
Vi har nog bara en tomte tror jag, så den brukar få komma fram samtidigt som ljusstakar och stjärnor. Julgranen får komma upp kring Lucia, men nu kommer jag vara nyopererad då så det kanske blir några dagar tidigare!
 
Jag kanske köpte en såndär ljusgardin idag på Lidl. Till mitt försvar har vi nog mer än dubbelt så mycket fönster på gården som i lägenheten, och den får sitta både inomhus och utomhus så på sikt kan det få bli stallpynt :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp