Jultråden 2020

Jag hade först tänkt sätta den här tråden på Ignore i en månad eller så eftersom jag inte får börja tänka på julen än (oklart varför), men sen kom jag på att jag är moderator... 🙄 Så det är väl lika bra att jag kastar mig in och struntar i den lilla rösten inom mig som tjurigt hojtar "det är för tidigt!" :D

Precis som många andra ser jag lite extra mycket fram emot julen i år, efter ett 2020 som varit riktigt uselt och mest handlat om att ta sig igenom livet vecka för vecka. Jag kommer att ha mer tid hemma än någonsin förr p.g.a hemmakontor, inställda resor/besök och div. sociala events, och ser framför mig hur jag verkligen kommer att gå in för julen i år. Det gör jag varje år, men det blir nog lite extra mycket pyssel, bak och dekorationer i år!

Sambon och jag har sedan länge bestämt att vi ska investera rejält i lite fin julbelysning i år, och planerar att köpa hem och ställa ut de här två kompisarna på altanen på framsidan:

238655589alt2

238655582


:love:
 
Angående ljusslingor så har vi en lång slinga vi pyntar med på altanen, den lyser verkligen upp! Och den har en tunn lång sladd som vi kan klämma i dörren eller ett fönster till eluttag inne. Så kika efter en sådan!

Jag har inte riktigt fått till den där julstämningen som jag hoppats på här i torpet. Ska investera i lite mer julpynt i år, framförallt textilier och kanske någon tomte. Sedan ska jag väl äntligen pynta spiselkransen sådär lite amerikanskt som jag alltid velat, men tycker mig aldrig hitta tillräckligt stora och fluffiga girlander så det ser bra ut.

Jag har dock precis lagt fram en höstduk så det får allt vänta lite. :D Men planerar ett besök på Gekås (en vardag! Huuu för helgerna fram till jul) för inköp av lite julklappar och pynt.
 
Jag hade först tänkt sätta den här tråden på Ignore i en månad eller så eftersom jag inte får börja tänka på julen än (oklart varför), men sen kom jag på att jag är moderator... 🙄 Så det är väl lika bra att jag kastar mig in och struntar i den lilla rösten inom mig som tjurigt hojtar "det är för tidigt!" :D

Precis som många andra ser jag lite extra mycket fram emot julen i år, efter ett 2020 som varit riktigt uselt och mest handlat om att ta sig igenom livet vecka för vecka. Jag kommer att ha mer tid hemma än någonsin förr p.g.a hemmakontor, inställda resor/besök och div. sociala events, och ser framför mig hur jag verkligen kommer att gå in för julen i år. Det gör jag varje år, men det blir nog lite extra mycket pyssel, bak och dekorationer i år!

Sambon och jag har sedan länge bestämt att vi ska investera rejält i lite fin julbelysning i år, och planerar att köpa hem och ställa ut de här två kompisarna på altanen på framsidan:

238655589alt2

238655582


:love:
Åh dom vill jag också ha! Snögubben är ju underbar! :love:
 
Handen på hjärtat nu. Det är ett trist år och inte ens julperioden kommer vara lika lättsam och trevlig som vanligt. Inget jul på Liseberg, inga marknader, inget direkt strosande i butiker.
Så till knäck(höhö)frågan.

Hur tidigt kan man sätta upp ljusstakar utan att bli betraktad som psycho?
 
Handen på hjärtat nu. Det är ett trist år och inte ens julperioden kommer vara lika lättsam och trevlig som vanligt. Inget jul på Liseberg, inga marknader, inget direkt strosande i butiker.
Så till knäck(höhö)frågan.

Hur tidigt kan man sätta upp ljusstakar utan att bli betraktad som psycho?

Vi brukar sätta upp det i november. Bara Halloween har passerat är det fritt fram!
 
Handen på hjärtat nu. Det är ett trist år och inte ens julperioden kommer vara lika lättsam och trevlig som vanligt. Inget jul på Liseberg, inga marknader, inget direkt strosande i butiker.
Så till knäck(höhö)frågan.

Hur tidigt kan man sätta upp ljusstakar utan att bli betraktad som psycho?

Jag brukar sätta upp under den veckan det är första advent. Jag vill ha det klart inför första advent och tänker inte hålla på att städa och få upp grejer samma dag.
 
Jag vill köpa en adventskalender till min man! Tror det får bli en med rom. Hade ju varit kul med en till sig själv också. :angel: Men, det är mer rimligt att köpa en till barnet också. Något tips på bra julkalender till tvååring? Gärna något fiffigt, pyssligt eller så, inte bara leksaker rätt upp och ner. :) Han ääääälskar allt med hjul (traktor och monstertrucks mest) samt djur.
 
Jag har börjat fundera på julklappar här, vi väntar tvillingar i november så räknar med att vi inte kommer ha så mycket tid över för julklappsshopping efter de kommit... annars ser jag väldigt mycket fram emot att vi båda ska vara hemma hela december och tänker mig att det ändå borde hinnas med en del julmys, men det kanske är optimistiskt tänkt av mig. Vi vill gärna satsa på julgran och mycket pynt i år eftersom vi kommer tillbringa så mycket tid hemma i lägenheten. Börjar bli orimligt sugen på lussekatter också...
 
Handen på hjärtat nu. Det är ett trist år och inte ens julperioden kommer vara lika lättsam och trevlig som vanligt. Inget jul på Liseberg, inga marknader, inget direkt strosande i butiker.
Så till knäck(höhö)frågan.

Hur tidigt kan man sätta upp ljusstakar utan att bli betraktad som psycho?
November är väl ändå inom rimlighetens gränser!
 
Lite innan första advent borde vara ok. Redan nu börjar vissa lägga ut sitt sortiment. Var på Bauhaus här om dagen och där var det redan massor uppe!
 

Liknande trådar

Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
6 406
Senast: Tilly_85
·
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 666
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråd. Men den landade här tillslut. Födde barn i oktober -23. Mensen kom tillbaka efter...
Svar
2
· Visningar
234
Senast: annersia
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
9 728

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • HusdjursGPS
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp