Jultråden 2020

Sålde vår mindre fina plastgran förra året och ska i år köpa en ny, lite dyrare. Men har flyttat till ny lägenhet med lite mindre yta att ställa den på så ska leta upp en som inte är så bred men ändå ser naturlig ut, gärna med inbyggda led-lampor och helst inte för mer än 2000kr :angel:

Även funderat på något julpynt utanför terassdörren(som vi aldrig använder) i någon utomhusgranliknande sak.

Inomhus blir det något mer sparsamt med adventsljusstakar i fönsterna med ganska grunda fönsterkarmar, kommer inte ha pengar att köpa snygga dyrare i år så blir standard från rusta så länge.
 
Misstänkte det :down: Men drar man liksom en sladd in under dörren eller hur gör folk? Vi har el i förrådet också men det behövs en lååång sladd då...
Vi har eluttag på väggen på balkongen, där jag bodde tidigare var det altan, också med eluttag på husväggen. Så inga sladdar genom dörr. Har en utomhustimer som jag sätter i uttaget så ljusslingan slår på och av vid inställda tider 😊

Vi kommer behöva köpa två nya slingor inomhus, den ena med stjärnor hänger ned för en vit linne gardin men där har marsvinen varit framme och tuggat på sladden 😖 Den andra slingan vi har runt en stringbokhylla gick sönder häromdagen, den bara slocknande när jag skulle tänds och nu funkar den inte 😪 Så blir att köpa en ny lång, vit ljusslinga.
 
Jag hade sladdlösa julgransljus med ett batteri i varje ljus. Jag var tvungen att byta varannan dag...
Ja, de är verkligen HOPPLÖSA.... :down:

Har också bytt tillbaka till ljus med sladd, men bytte till smålampor i stället för traditionell julgransslinga. Tycker att det är fint.... :)
 
Jag har i flera år egentligen velat ha ljusslingor, både inne och ute men inte kommit mig för att fixa det. Men i år ska det banne mig bli av! Det är ju så himla fint och mysigt! Vi har några såna med bollar men jag vill ha små tindrande ljus typ :D

Finns det några vettiga batteridrivna för utomhusbruk eller är det sladd som gäller där?
Vi har haft en ljusslinga (tror från Clas Ohlson, men osäkert!) ute i ett par år under julsäsong, någon månad per omgång, har bytt batterier högst en gång under den här tiden. Haft någon sorts timer så den har inte lyst mer än halva dygnet. Den ser rätt mesig ut med rätt svagt ljus, men batteriet har iaf hållit bra trots Norrlandsklimat. Så jag har inte riktigt koll på märke osv, men det bör inte vara omöjligt att hitta en vettig! :)
 
Angånde batterier så beror det absolut på hur länge man har dem tända, jag köpte häromdagen två olika sorters ljus som hade timers på dem. Det hjälper mycket! Jag är dessutom typen som kan vara lite trög på att komma till skott med att sätta på eller av ljus.. :angel: Så där är det en till fördel med timer!
 
Jaa, jag längtar också till jul! Vi köpte ju vårt egna boende i början av året och redan då började jag längta efter jul för jag tror verkligen det är ett boende som gör sig bra julpyntat och med gran i hörnet :D I år är hunden förhoppningsvis inte lika valpig längre så att vi slipper ha kompostgaller runt granen 🤪
 
Älskar julen! Just nu längtar jag otroligt mycket efter pepparkakskulor som är täckta av choklad, åt alldeles för många förra säsongen 😅
 
I år blir det tyvärr ingen julgran, dottern kommer vara drygt ett år och skulle inte låta granen vara 😅 Det blir nog mer julefrid utan gran :D
 

Liknande trådar

Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
6 406
Senast: Tilly_85
·
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 666
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråd. Men den landade här tillslut. Födde barn i oktober -23. Mensen kom tillbaka efter...
Svar
2
· Visningar
234
Senast: annersia
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
9 146

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp