Jultråden 2021

Jag har varit och stöpt ljus med klubben hela dagen idag. Så himla roligt och jag är så stolt över mina ljus 🤩
Behöver bara köpa en ljusstake till de som är 30mm, har hittat bild på en men vet inte var den kan köpas 😱
IMG_20211128_150904.jpg
 
Bjöd mamma och hennes nya karl (fick isländskt godis 😋😍) på adventsmiddag ikväll; provade både ny maträtt och efterrätt 😊. Julmustkyckling var gott och likaså glöggpannacottan med turkisk yoghurt med i grädden så den inte blev så mäktig😊. Gott och trevligt 🥰. Innan dess provade jag att rida pållan en kort sväng I skritt efter 2 veckor på backen och jag tror vi njöt båda lika mycket! Underbart soligt och frostigt :love:.
 
Jag som inte är någon stor julpyntare skulle ta mig i kragen igår och i alla fall få upp två adventsljusstakar. Är mitt i ett flyttkaos så jag var stolt över mig själv som ändå gjorde det.

Men. Ingen av ljusstaksjävlarna funkade. Det är såna där klassiska vita som köpts från typ Biltema för 50 kr, och där alla slocknar om en lampa dör. Det finns inte en chans i världen att jag kan frammana energi nog att sätta mig och lista ut vilken lampa det är som är trasig på varje ljusstake.

Så, buke, rädda min julstämning - finns det idag år 2021 smarta ljusstakar där ljusen inte är så jäkla beroende av varandra och där man kan få något som lyser ändå? Budgeten är inte begränsad till tidigare 50-krsinvestering utan nu vill jag bara köpa mig fri från problemet.
 
Jag gick och gnällde lite tidigare i veckan över att det var så svårt att hitta en fin, mönstrad, julig löpare till soffbordet som kunde ersätta den gamla urblekta röda som jag slängde förra året. Det slutade med att jag köpte jag en lite småtråkig röd, nästan likadan som den jag hade slängt.

Öppnade lådorna igår och insåg att hoppsan, jag köpte visst redan en ny mönstrad löpare förra året. Och den gamla röda slängde jag av oklar anledning inte, utan den låg också i lådan. Så nu har jag helt plötsligt tre löpare, efter att ha trott att jag inte hade en enda. :confused:

Tur att jag har tre bord också! :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 471
Senast: Angel
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
780
Senast: Squie
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 855
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 368

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Att bjuda någon?
  • Inredningstråden, del 2

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp