Jultråden 2021

Jag har hittat mossa i affären 😁 så nu är adventsljusstaken klar med egenstöpta ljus (sjukt stolt)
IMG_20211129_125425.jpg
 
Jag har alltid hållit benhårt på att advent är advent och jul är jul. Det vill säga att till advent tar man fram ljus (stakar eller stjärnor), julgardiner och utebelysning - allt annat kommer senare (helst på lillejulafton, men helgen innan kan funka, det är ju trevligt att hinna njuta lite av pyntet). Min man är dock inte lika strikt och när jag bad honom ta ner lådan med adventsljusstakar från vinden så kom han ner med alla lådor med julpynt. Så nu får vi antingen pynta i förtid eller ha en massa lådor ståendes i vardagsrummet. Och eftersom jag hatar oreda så är valet enkelt. Och inte alls så hemskt som jag trodde. :p Tar lite i taget, men tror allt kommer vara uppe till helgen. Mer tomtar åt folket! :D
 
Igår eftermiddags satte fastighetsskötarna upp julbelysningen ute och idag vaknade vi till 15 cm snö, nu känns det verkligen som att det snart är jul :love: Att snö här i söder hör till undantagen och att den förmodligen är bortsmält på fredag tänker jag fullständigt ignorera.

Mamma gav mig ett ljusfat på första advent som hon drejat, så otroligt omtänksamt att jag bara måste visa upp det. Beroende på vilken vinkel lägenheten fotograferas i så pendlar den mellan hysteriskt spejsad och traditionellt pyntad :rofl:

IMG_20211129_094808-02.jpeg
 
Jag kan ha varit på Rusta och råkat köpa, nej för bövelen - jag blev anfallen!! totalt försvarslösa lilla jag blev brutalt attackerad :cautious:
Jag skulle köpa schampo och ett garnnystan... kommer hem med 3 godisaskar, 3 rullar julpapper och en snögubbe + en ren att ha ute :nailbiting::angel:
 
Jag kan ha varit på Rusta och råkat köpa, nej för bövelen - jag blev anfallen!! totalt försvarslösa lilla jag blev brutalt attackerad :cautious:
Jag skulle köpa schampo och ett garnnystan... kommer hem med 3 godisaskar, 3 rullar julpapper och en snögubbe + en ren att ha ute :nailbiting::angel:

Vi skulle bara in en snabbis o köpa ETT juligt kuddfodral till kudden med fel mått. Kommer ut typ 1 h senare 1155 kr fattigare. En ram på halva priset (också i mått jag inte hittat någon annanstans!) och resten julpynt 😅
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 458
Senast: Angel
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
774
Senast: Squie
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 812
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp