Jultråden 2021

Jag har turen att ha hur mycket mossa som helst på tomten då vi har skogstomt med bergshällar täckta med tjock, grön mossa (och ljung)
Tyvärr älskar 3 grannkatter att göra sina behov i mossan och ljungen. Sist när jag hämtade mossa så hade jag trampat i en regnvåt kattskit. Smetade ner skor och längst ner på byxbenet. När jag skulle kika under skon OM jag trampat i nått äckligt så lyckades jag även kleta ner vantarna.
Fick slänga vantarna, skura skorna och tvätta byxorna. Julstämningen rann av mig för stunden och jag nöjer mig nog med den mossa jag redan plockat.
 
Jag har turen att ha hur mycket mossa som helst på tomten då vi har skogstomt med bergshällar täckta med tjock, grön mossa (och ljung)
Tyvärr älskar 3 grannkatter att göra sina behov i mossan och ljungen. Sist när jag hämtade mossa så hade jag trampat i en regnvåt kattskit. Smetade ner skor och längst ner på byxbenet. När jag skulle kika under skon OM jag trampat i nått äckligt så lyckades jag även kleta ner vantarna.
Fick slänga vantarna, skura skorna och tvätta byxorna. Julstämningen rann av mig för stunden och jag nöjer mig nog med den mossa jag redan plockat.
Jag bor i Skåne, på ren sand så här växer mossan i affären. Jag hade bara planerat att ha mossa i adventsljusstaken men fick feeling och kom på fler ställen 🤷‍♀️
 
Sambon åkte för att köpa en ny ljusslinga till utebelysningen. Han kom hem med den här.

Ren.jpeg


Ptja, ljust blir det ju i alla fall! :laugh:

(den ska alltså stå ute i trädgården på framsidan, bredvid den lysande snögubben som vi inhandlade förra året)
 
Köpte två ljusstakar idag som jag tyckte passade bra till våra höga fönster i vardagsrummet. Är från Markslöjd Har faktiskt inte haft ljusstakar förut känns mycket roligare att pynta vår fina lägenhet som vi flyttade in i januari än vår förra lägenhet. Vår förra lägenhet var byggd på 70-talet praktisk men tråkig. Nu bor vi i en lägenhet byggd på 30-talet med stuckatur i taket och öppen spis. Tycker det är så mysigt och lägenheten har verkligen karaktär och fina originaldetaljer kvar. Blev riktigt nöjd med detta fönstret.

IMG_20211128_122138975_HDR.jpg
 
Sambon åkte för att köpa en ny ljusslinga till utebelysningen. Han kom hem med den här.

Visa bifogad fil 80377

Ptja, ljust blir det ju i alla fall! :laugh:

(den ska alltså stå ute i trädgården på framsidan, bredvid den lysande snögubben som vi inhandlade förra året)
Hahaha vad lustigt! Min sambo kom också hem med en sådan häromveckan! Men den står nu på gräsmattan och snögubben (som är rätt liten) står på trappan.
 
Äntligen orkade vi med att julpynta här hemma också. Jag är på gränsen till utbränd och sambon också väldigt stressad pga slitigt på jobbet så vi har båda inte orkat eller haft lust, men idag hade vi båda lite energi.
Första året med nya ljusstaken jag hittade på loppis i somras så bifogar en bild :)
 

Bifogade filer

  • 27DA0048-FC4F-4ACE-897F-9B9A08A266DD.jpeg
    27DA0048-FC4F-4ACE-897F-9B9A08A266DD.jpeg
    216,6 KB · Visningar: 50

Liknande trådar

Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 443
Senast: Angel
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
771
Senast: Squie
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 788
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 352

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II

Omröstningar

Tillbaka
Upp