• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare SanchoPancho
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 4 234
S

SanchoPancho

Dags att uppdatera i en ny JW-hjälm. Har kikat lite på engelska hästsidor och sett att de kostar betydligt mindre där. Någon som har gjort någon undersökning och hittat bra sidor? Var hittar man den billigast?

Sv: JW hjälm

Det var en som hade köpt en på rea, tror i södertälje eller något sånt... horseshop eller nåt sånt...
För otroliga 1300:- påstar hon... Vet inte.. Hittar inte tråden längre heller... Det handlade om vad man skulle fynda på mellandagsrean....
Då hade jag också kunnat tänka mig en... hihi...

Butikerna köper ju in hjälmarna för 1300 kr cirkus. Så de säljer nog bara dem så billigt om de typ ska lägga ner.

Jo, det var så.. Man jag bor ju inte där... Och vet inte hur man ska få tag i den affären heller eftersom tråden inte finns kvar..

Hon kollade inte på om hon kunde få den billigare än där hon köpte den utan hon köpte den i en butik där hon fick 10% rabatt och sedan var det bra för hennes del. Orkar man bara lägga ner tid på att leta genom alla som säljer Charls Ownen John Whitaker hjälmen så borde man kunna hitta den för runt 2100kr.

www.frogpool.com kan man köpa hjälmen för ca 1860 kr, dock tillkommer frakt. Det var den första sidan jag kollade på och det måste nog finnas billigare. Någon som har adresser till utlänska sidor?

Tyvär, jag är mer inne på GPA hjälmen än JW hjälmen så jag har inte koll på det men beställer du den från england borde inte frakten bli allt för dyr samt att du borde kunna hitta någon sida som är ganska så billig. Det du skall ha i åtanken då du köper från utlänska hemsidor är ev. reklamering av hjälmen som kan skilja sig markant från Sveriges regler osv.

SanchoPancho skrev:
Någon som har gjort någon undersökning och hittat bra sidor?

*vinkar*

Billigaste svenska internet sidan är Ridsportshopen iaf, där kostar den 2287 kr. Fast det är snack om att de har höjt upp de till 2400 kr nu eller nått.

En affär som jag stötte på på en mässa i somras var Högakusten Häst & Hund (?) tror jag det var. Deras kostade 2000 kr.

Engelska Saddlery säljer hjälmen för ca 1880 kr. Dock har jag inte orkat kolla om de skickar saker utomlands.

Annars kollar du upp här och kollar vilka som har hemsidor och letar på deras hemsidor efter priser och om de säljer produkter till utlandet!

Har ni lite koll på vilka svenska storlekar som motsvarar de engelska? Vad är motsvarigheten till 58? De har ju inte samma sätt att ange storlekarna som vi.

Senast ändrad av en moderator:

Tror att de priserna du har angett är barnhjälmar.. De stora hjälmarna kostar runt 1800 kr :(

Där jag tänkte beställa ifrån stod hjälmstrl i cm strl. Så det är nog olika.

Innan du beställer nått så tycker jag att du ska gå å prova en hjälm så du vet vilken hjälmstorlek som du ska ha. För passar den inte är det ju lite problem med att skicka tillbaka den osv...

Jag har 56 i GPA, 57 i CO och 58 i JW. Så skillnad är det!

Ok, jag har en precis likadan som börjar bli sliten så jag tänkte köpa en identisk!

Hej! Jag betsällde min JW hjälm från Saddlery.biz i september, beställde tillsammans med en kompis så vi delade på frakten. Tillsammans för båda hjälmarna kostade det 1988 x 2 (vad det nu blir...)
Det var absolut inga problem med frakten tog exakt 2v, hämtade ut dom på posten, betalningen var heller inga problem, så Saddlery kan jag varmt rekommendera :)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
249
Senast: Kristall10
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·
Övr. Hund Försöker slippa ett bilbyte och ändå få in tre hundar, så kikar på lite olika lösningar. För det första ska en ny takbox inhandlas...
Svar
17
· Visningar
1 046
Senast: BornAgain
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 440

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka