Gabbi
Trådstartare
Tycker jag att de visar på Animal Planet. Jag väntar fortafarnde på att få se en polishund som jobbar koncentrerat och blir crediterad för ett verkligt och korrekt utfört arbete. Jag tycker mest de strör floskler runt sig och pratar om hur effektiva hundarn aär, och sedan visar de upp katastrofarbete i bild. Nu alldeles nyss skulle de "spåra" en brottsling. Hunden kommer ut ur bilen helt okontrollerat och ömsom söker, ömsom sänker nosen lite hjälpligt. Koncentration existerar inte, den drar som en slädhund i kopplet och svansen uppvisar inget av de rytmiska, ivriga rörelser jag tycker att man ser på en koncentrerad hund. Utöver detta så snurrar den!
Pirruett på pirruett på piruett! Den ringar alltså inte för att hitta en spårkärna utan snurrar som en hund med beteendestörning, och hetsar sig runt i ett kvarter.
När poliserna passerar ett par som vilar på sin veranda blir de sura och säger att varma sommarkvällar är dåligt för spårningen eftersom folk envisas med att vara i sina trädgårdar och att hundarna då slår över från "spåret" och följer den färskaste lukten. Ok, kass spårträning kallar jag det.
Pirruett på pirruett på piruett! Den ringar alltså inte för att hitta en spårkärna utan snurrar som en hund med beteendestörning, och hetsar sig runt i ett kvarter.
När poliserna passerar ett par som vilar på sin veranda blir de sura och säger att varma sommarkvällar är dåligt för spårningen eftersom folk envisas med att vara i sina trädgårdar och att hundarna då slår över från "spåret" och följer den färskaste lukten. Ok, kass spårträning kallar jag det.