Bukefalos 28 år!

Känner mig elak...=(

Chima

Trådstartare
Min ponny har gått och haft ont (kanske under alla 4 åren jag haft henne) för att hon var låst i ryggen (kunde inte jobba på böjt spår eller hoppa). Det är 2 kotor som ligger fel, 1 är högre än alla andra och en är lägre än alla andra.
Så nu ska en kotknackare för hästar rätta till det :) Hoppas så innerligt att hon blir bra.
Jag trodde ju bara att hon var en sur märr som inte ville jobba, men så kanske inte är fallet :( .
Känner mig så dum/elak som inte har förstått hennes signaler, men jag kan inte läsa tankar. Trodde ju som sagt att det bara var för att hon var ett sto. Önskar att jag kan spola tillbaka alla år och göra henne bra så att hon hade slippt att ha ont.Han sa att det kunde ha varit från en gammal skada, men hon har bara haft hovböld hos mig.
Jag har ju blivit jätte arg på henne för att hon inte ville hoppa och piskat henne för att hon var "elak", men hon ville ju bara säga att något var fel. :cry:
När jag får en ny häst (om jag ska ha någon mer häst sedan) så ska jag kolla den på en gång så att den också slipper ha ont.

Ni som har en häst som håller på konstigt, ta den till en kotknackare, bättre att kolla upp hästen än att "tro" att hästen är bra. :idea:

Ville bara skriva av mig lite...
 
Sv: Känner mig elak...=(

det kan hända vem som helst. man blir gärna hemmablind. men du vet ju i allafall nu vad som är problemet. det är bara att börja på en ny kula. du får se framåt i stället för bakåt.

kram ;)
 
Sv: Känner mig elak...=(

Har gjort liknande misstag själv. En envis fjording som visade sig behöva lite massage emellanåt och går nu bättre. En nordsvensk som haltade ibland men inte alltid, visade sig ha spatt.

Har lärt mig att vända mig till vet och likn så fort hästen inte beter sig som vanligt.

Man lär så länge man lever.
 
Sv: Känner mig elak...=(

Har gjort liknande misstag själv. En envis fjording som visade sig behöva lite massage emellanåt och går nu bättre. En nordsvensk som haltade ibland men inte alltid, visade sig ha spatt.

Har lärt mig att vända mig till vet och likn så fort hästen inte beter sig som vanligt.

Man lär så länge man lever.


Ja det gör man verkligen.
/Chima
 

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 637
Senast: Bee
·
  • Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
867
Senast: Sasse
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag känner och tänker allt som man inte får känna eller tänka. Eller inte ska iallafall. Tillexempel så vill jag så jävla gärna kunna ha...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 467
Senast: Luff
·
  • Artikel
Dagbok Idag har jag träffat både rehabkoordinatorn och haft möte med fk och af. Mötet med rehabkoordinatorn var bra. Han tyckte jag var tydlig...
Svar
7
· Visningar
1 266
Senast: Nox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Lädervård
  • Servering på tävlingar
  • Älgflugor

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp