Idag har jag träffat både rehabkoordinatorn och haft möte med fk och af. Mötet med rehabkoordinatorn var bra. Han tyckte jag var tydlig med vad som är hinder i min vardag. Mötet med fk och af var kaotiskt. Hon på af hade inte ens koll på vem hon skulle träffa. Hon hade tydligen fått fel namn. Och det kom som en överraskning för dem att jag är arbetslös 50% och sjukskriven 50%. Jag fick veta att jag inte kan vara sjukskriven alls om jag ska gå program hos af och arbetsträna. De hade ju tänkt sig att jag skulle börja arbetsträna på 10% för de trodde jag var helt arbetsoförmögen. Men så är det ju inte. Och ska jag arbetsträna så förbrukar jag a-kassedagar. Kul? Nej, faktiskt inte. A-kassedagarna vill jag ju använda för att hitta jobb. Men det är ju samma som när jag gick utbildningen för några år sedan. Då förbrukades också a-kassedagarna. Jag tycker det är helt orimligt.

Sen hade fk problem med sitt datasystem så de kunde inte se mitt sjukintyg och vad som står där. För jag tycker ju att läkaren också borde ha något att säga till om här. Rehabkoordinatorn var i alla fall tydlig med att jag måste stoppa när jag märker att det håller på gå åt fanders så jag inte råkar illa ut.

Och vad händer om jag nu avslutar sjukskrivningen och börjar arbetsträna och inte klarar det? Vad händer då?

Det blir ett nytt möte nästa vecka. Hoppas de har bättre koll då. Jag kanske borde ringa rehabkoordinatorn och bolla det här.
 

Ja, bolla med rehabkoordinatorn! Det är en kanonkontakt du ska utnyttja så mycket du kan och behöver. Som Nox säger är det ju det han är till för, att hjälpa dig nysta och reda i allt detta så att det går så smidigt till som det bara kan, och så att du kan lägga din energi där den hör hemma (på återhämtning och arbetsträning), inte på att krångla med byråkrati.
 
@Wille Vet du att du kan begära ett SIP-möte? Ett möte med alla inblandade (du väljer vilka) så alla är med samtidigt och alla får samma info.
SIP=samordnad individuell plan
Ja, den psykolog jag gick hos förut, nämnde det här med SIP-möte, men sen har det inte blivit något av det. Antar jag behöver få bollen i rullning i någon ände för att få till det.
 
Nej, det ska räcka med att du säger att du vill ha ett SIP till sjukvården. SIP kan vara ett sätt att få bollen i rullning.
Det var det jag menade. Att jag behöver säga till någon, t.ex. sjukvården att jag vill ha ett sip-möte. Men det har jag som sagt inte kommit till skott med.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hade ett nytt möte med fk och af igår. Det mötet var i alla fall bättre än det första. Vi kom fram till att jag inte ska börja...
16 17 18
Svar
345
· Visningar
17 203
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
821
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 606
Senast: Tofs
·
Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 670
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp