Känsliga personuppgifter

Jag tycker det är vidrigt. Vad hette sidan som kom för kanske tio år sedan där man kunde se domar?
Jag hade en granne som jag tyckte så fruktansvärt synd om. Personen började prata med mig och nästan be om ursäkt och förklara sig pga att hen fanns med där.
Tycker så synd om de som blir uthängda där- tänk vad det kan leda till för skvaller och konsekvenser.
 
Var tvungen att kolla upp min syster, där står det inte så mycket. Men de beskriver att hon bor på "första våning andra dörren från vänster". Helt ärligt så känns det sjukt obehagligt att de skriver så. (Nu stämmer det inte, men som princip.) :wtf:
Jag reagerade också på det. Visserligen är det lätt att räkna ut med hjälp av lägenhetsnumret, men de får det att låta som om de varit inne i trappan och kollat.
 
Man kan ju undra om de gissar hejvilt där då? Mao ingen vettig källa.
Hade inte ens hört om dem innan denna tråd.
Nej någon vettig källa lär det inte vara. Kollade för skojs skull upp en person som jag vet blivit dömd och som jag vet har suttit i fängelse för ett mycket allvarligt brott. Det står att hen inte har åtalats för brott.
 
Pekas ut?
Det är nog väldigt många som är utpekade i så fall. Och väldigt få som bryr sig om vad det står under någons namn där.
Och bryr de sig begär de väl ut domen och sen konstaterar att det inte var nåt att lägga tid på.

Jag skulle aldrig komma på tanken att sitta och rota så om mina grannar. På sin höjd kollar jag om någon fyller år eller "vad det nu var de hette igen"
Nja, säg att jag skulle hyra ut min lägenhet eller skaffa inneboende eller barnvakt. Jag hade inte funderat två gånger utan valt bort en dömd person. Tyvärr.
 
En annan sjuk sak- på varje person är som en liten bild av en tecknad gubbe/ kvinna etc. Det finns några olika. På vissa är en kvinna med en vit mössa med ett rött kors. Det är på mina grannar som jag vet är sjuksköterskor. Har de alltså tom avslöjat vilket yrke dessa har?
Är konfunderad.
 
En annan sjuk sak- på varje person är som en liten bild av en tecknad gubbe/ kvinna etc. Det finns några olika. På vissa är en kvinna med en vit mössa med ett rött kors. Det är på mina grannar som jag vet är sjuksköterskor. Har de alltså tom avslöjat vilket yrke dessa har?
Är konfunderad.
Ja, det står att de skriver ut vilka som är läkare och sjuksköterskor.
 
En annan sjuk sak- på varje person är som en liten bild av en tecknad gubbe/ kvinna etc. Det finns några olika. På vissa är en kvinna med en vit mössa med ett rött kors. Det är på mina grannar som jag vet är sjuksköterskor. Har de alltså tom avslöjat vilket yrke dessa har?
Är konfunderad.

Ja, de verkar ha plockat ut åtminstone legitimationsyrkena. Mamma är SSK och på henne är det en sjuksköterske-gubbe. Min moster som är lärare har de inte bara tagit reda på det - utan även vilka ämnen hon är leg. i - och hon har följdaktigt en lärar-gubbe. :wtf:
 
Ja, det står att de skriver ut vilka som är läkare och sjuksköterskor.
Ja, de verkar ha plockat ut åtminstone legitimationsyrkena. Mamma är SSK och på henne är det en sjuksköterske-gubbe. Min moster som är lärare har de inte bara tagit reda på det - utan även vilka ämnen hon är leg. i - och hon har följdaktigt en lärar-gubbe. :wtf:
Aha. De samkör med något system då antar jag.. Jag försökte läsa om det på sidan men har så svårt att läsa där. Det är någon ljusblå obehaglig färg som stör mig.
Inte bara innehållet är gräsligt alltså utan även färgen på texten.
 
Ja, de verkar ha plockat ut åtminstone legitimationsyrkena. Mamma är SSK och på henne är det en sjuksköterske-gubbe. Min moster som är lärare har de inte bara tagit reda på det - utan även vilka ämnen hon är leg. i - och hon har följdaktigt en lärar-gubbe. :wtf:

Jag har snygga rosa glasögon, undrar om det är nåt hemligt lärar-kännetecken för då har jag nog missat det.

Intressant också att se exakt vilka ämnesbehörigheter jag har, de var faktiskt fler än jag visste.. :cautious::grin:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • GVFÖ 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp