Bukefalos 28 år!

Kär i exets bror..

Det förbjudna har hänt. Jag har blivit kär i mitt ex's lillebror. Och det var på grund av honom som det tog slut mellan mig och mitt x.

Jag och mitt x har alltid haft ett knaggligt förhållande och det har inte varit sunt någonstans alls. Denna lillebror är någon som vi har umgåtts med en del, han har sovit här ibland och vi gjorde mycket saker ihop. Aldrig tidigare har jag känt några känslor för honom bara sett honom som schyst liksom. Men.. ett stort men.

Nu har jag blivit upp över öronen förälskad i denna lillebror. För lite mer än en vecka sedan så strulade vi lite på fyllan (jag var fortfarande tsm med mitt x) och vi valde därför att inte gå längre än att kyssas. Jag kunde inte sluta tänka på den kyssen och det pirrade i hela kroppen bara jag tänkte på honom. Några dagar gick och känslorna och tankarna suddades inte ut. De höll sig kvar lika starka.
Därför gjorde jag äntligen slut med mitt x som jag egentligen borde ha dumpat för längesedan. Jag kände en gång för alla att där hade jag inga känslor och plus så vill jag inte att lillebror ska komma hem hit och hälsa på storebror för det hade bara känt så otroligt jobbigt.

Så vi gjorde slut. Och jag och lillebror sågs igen. Denna gång gick vi hela vägen. och jag säger bara oooh my god vilken kille! Och så klart, känslorna är nu ännu starkare.

Vad ska jag göra? Ska jag satsa på lillebror? Trots att allt det moraliska inom mig skriker neeeeeeeej? Jag tänker på hur wierd det kommer kännas att tex gå på släktkalas som lillebrors flickvän. Vad kommer alla tycka och tänka? Vad kommer mitt x säga? Är detta bara ett big no, no och man ska se förbi sina känslor? Tänk om han är min stora kärlek, min livskamrat, pappan till mina framtida barn? Ska jag inte kämpa för det? Men tänk om det inte funkar så har jag kanske istället förstört en hel familj? Förstört deras broderrelation..? GAAAH HJÄLP MIG!


Go for it säger jag. Men hemlighetsmaker tror jag inte på det tror jag man skjuter sig i foten på i längden. Var ärliga tycker jag.
 
Jag tycker nog man kan försöka vänta ett tag , kanske tills brorsan hittar nån ny tjej så kanske det blir lite lättare med allt ..känsligt med syskon o sådär snabbt på

Den linjen hade jag nog gått. Är det meningen att det ska bli ni två så ger det sig. Om ni hinner tröttna på att vänta eller hittar ngn annan så va det aldrig meningen;)

Men jag skulle iaf försöka krångla till det så lite som möjligt.

Skulle det vart jag och jag känt i magen att det alltid kommer vara konflikt med xet och brorsan och familj etc så hade jag nog hoppat över innan det blir för invecklat och jag verkligen var nedkärad
 
KL
Är det otrohet att man strular lite när man är på fyllan, som jag uppfattar det var det inte sex eller grovhångel? Jag uppfattar det som något TS gjorde som gav henne orsak/motivation att bryta upp från något hon uppfattat som ett osunt, knögligt förhållande.
Skall hon kravla sig tbx till sitt ex o erkänna sin "synd" o be om hans syndaförlåtelse o absolution?
Inser att jag nog var den första som nämnde ordet "otrohet" i den här tråden. Stort misstag av mig. Definitionen av otrohet är naturligtvis vad parterna i en relation kommer överens om att definiera som otrohet – varken mer eller mindre.
 
Idag har jag pratat med lillebror och jag bestämde mig för att det inte funkar just nu. Vi kan inte ses som läget ser ut just nu. Som någon har nämnt, det är för snabbt inpå och jag tror att brödernas relation kommer sabbas om lillebror "snor" storebrors tjej. Och jag vill inte att det ska hända då dessa bröder efter en tragisk händelse tidigare (inte alls av samma sort) förlorade kontakten med varandra och har sedan kämpat för att hitta tillbaka. Så jag sa att vi får avvakta ett tag tills storebror har smält uppbrottet. Så får vi se vart vi hamnar sen. Antingen rinner allt ut i sanden och då var det inte meningen att det skulle vara vi. Eller så dras vi tillbaka till varandra om några veckor, månader eller kanske till och med år.. Det får tiden utvisa.

@vallhund @Kaos Jag och mitt x hade nolltolerans mot otrohet och gränsen drogs redan vid puss/kyss. Men jag finner ingen anledning att berätta om otroheten när jag ändå gjorde slut någon dag senare. För mig är det då inte längre relevant och jag vill inte såra mitt x mer än nödvändigt, jag hoppas ändå att vi kan vara vänner i framtiden.
 
@sadgirl
Om jag har förstått dig rätt så var förhållandet med exet inte särskilt bra. Hade jag varit i dina skor så hade jag sett till att vara singel i ett par månader för att hitta tillbaka till mig själv, vem jag är när jag inte står i förhållande till någon annan och vilka beslut och prioriteringar jag gör i min vardag när denna inte samordnas med en partner. Min erfarenhet av dåliga förhållanden är att man ofta tappar bort lite av sig själv, vad man vill och lite av kärleken till sig själv. För att kunna gå vidare och hitta tillbaka till en stabil grund så tror jag att man kan behöva vara själv ett tag och inte genast gå in i en ny tvåsamhet. Om lillebror är "the one" så kommer en tids frånvaro från honom inte vara ett hinder för att ni om ett par månader kan vara tillsammans och då även så kanske ni har ett bättre läge att berätta för exet att ni datear.. Och om du och lillebror inte har kvar "the spark" efter några månaders frånvaro så var han nog inte värd all dramatik i alla fall.

Men min utgångspunkt är ju att jag tror att man mår bra av att vara singel mellan olika förhållanden och att om känslorna inte är kvar om man inte ses på ett par månader så är det mer en förälskelse snarare än kärlek.

I övrigt så tycker jag inte att man är skyldig sitt ex att inte träffa exets vänner eller liknande. Däremot är det upp till exets vän eller i detta fall lillebror om de kan stå för det inför exet.
 
Idag har jag pratat med lillebror och jag bestämde mig för att det inte funkar just nu. Vi kan inte ses som läget ser ut just nu. Som någon har nämnt, det är för snabbt inpå och jag tror att brödernas relation kommer sabbas om lillebror "snor" storebrors tjej. Och jag vill inte att det ska hända då dessa bröder efter en tragisk händelse tidigare (inte alls av samma sort) förlorade kontakten med varandra och har sedan kämpat för att hitta tillbaka. Så jag sa att vi får avvakta ett tag tills storebror har smält uppbrottet. Så får vi se vart vi hamnar sen. Antingen rinner allt ut i sanden och då var det inte meningen att det skulle vara vi. Eller så dras vi tillbaka till varandra om några veckor, månader eller kanske till och med år.. Det får tiden utvisa.

@vallhund @Kaos Jag och mitt x hade nolltolerans mot otrohet och gränsen drogs redan vid puss/kyss. Men jag finner ingen anledning att berätta om otroheten när jag ändå gjorde slut någon dag senare. För mig är det då inte längre relevant och jag vill inte såra mitt x mer än nödvändigt, jag hoppas ändå att vi kan vara vänner i framtiden.

Låter vettigt att ta ett steg tillbaka. För vad det är värt så har jag bekanta som varit i liknande sits, där en person är ihop med storasyskonet efter att ha varit ihop med lillsyskonet och det fungerar jättefint mellan dem allihop nu. Så det är inte kört bara för att man blir kär i ett syskon, men det är bra att sköta det så snyggt det bara går.
 
Låter vettigt att ta ett steg tillbaka. För vad det är värt så har jag bekanta som varit i liknande sits, där en person är ihop med storasyskonet efter att ha varit ihop med lillsyskonet och det fungerar jättefint mellan dem allihop nu. Så det är inte kört bara för att man blir kär i ett syskon, men det är bra att sköta det så snyggt det bara går.

Tack det var faktiskt riktigt skönt att höra!
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 743
Senast: tott
·
  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
14 233
L
Hat
Relationer Dethär kanske är en konstig fråga så ursäkta då. Men jag undrar om ni hatar någon? Eller har gjort nångång? Alltså jag menar inte som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 332
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 864
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp