Kaffemaskin med kapslar

Sv: Kapselmaskin

Jag har aldrig provat Chokladen i Tassimo, jag struntade i det efter att jag smakat Latten gjord på det där äckliga mjölkkapslarna.. Men jag kan tänka mig att det smakar som mjölkkapslarna; Gift! De kan bara inte vara hälsosamma?

Om man har en mjölkskumamre till sin Nespresso kan man ju faktiskt göra göra choklad med den! Det brukar jag göra till ungar på besök, skummar mjölken och häller i Oboy-pulver och ungarna ÄLSKAR DET! Det blir ju chokladskum och varm oboy.. varje gång det kommer ungar hem till oss tjatar de om att få "lyx-oboy".

Sen kikade jag på Tassimos kapslar i butiken en dag för att se vad det kostar och de är ju faktiskt dyrare än Nespressos kapslar, iaf i vår butik här hemma.

Jag behöver bara titta i vår, kapselhållaren är full med intorkat kaffe och det syns ju tydligt när man avkalkar att det står kaffe (och mjölk - ryser) i rören. Det rena vattnet som går igenom kommer ut sunkbrunt.

Lite skit rensar magen. På mitt jobb har vi extremt varmt och fuktigt och mitt i allt står en Cafebarmaskin, och då och då klagar optimister om att det inte kommer nån mjölk. Nej undrar varför, den sitter som ett surt cement nånstans i mitten...

Kaffemaskin/Tassimo

Ytterligare en onödig sak i ditt hem eller en gudagåva i ditt liv?

Själv köpte jag en liten tassimo häromveckan för blott ett par hundringar (det är priskrig mellan två elektronikkedjor) eftersom mina döttrar dreglat vid utbudet av chokladdrycker och de har tjatat om att vi skulle köpa sån.
Men, vi är inget kaffedrickarhushåll, så jag har inte sett poängen med en sån där maskin. Ena dottern kan tycka det är gott med en macchiato någon gång, jag kan kanske dricka någon irish någon gång i halvåret eller så bara.
Men nu har jag spontantköpt apparaten, jag var ju nyfiken på chailatten iallafall.

BLÖ vad det var o-gott! Jag gör mycket godare chailatte på pås-te och en enkel mjölkskummare ju! Och detta är ett DYRT sätt att dricka te! En puck kostar ju närmare tian. En vanlig pås-te kan jag använda flera gånger till priset av ett par ören.
Och marabou-chokladen gillade döttrarna inte alls. De gillade Côte d'Or bättre men föredrar hemmalagad o'boy. Macchiaton var väl sisådär rapporterar dottern.

Så, ja....nu har jag ytterligare en maskin står i skåpet, bredvid hushållsassistenten, brödmaskinen, våffeljärnet, sandwichgrillen, mixern, juicepressaren osv osv....eller så kanske någon får en lite begagnad tassimo i julklapp av mig.

Vad har ni för förhållande till denna upphaussade kaffemaskin?

Sv: Kaffemaskin/Tassimo

Jag har aldrig förstått vitsen med dom öht.

Har ett flertal vänner som har sådana o de talar sig varma om dom men jag tycker som du att det mesta blir ogott i dom.

Att det blir väldigt dyra koppar kaffe :crazy: (och inte godare heller så det är värt det..)

Attans, för en gångs skull sökte jag inte innan. Trodde jag hade koll på trådutbudet. :angel:

det är ungefär som unket maskinkaffet på jobbet, dvs något varje människa med självaktning avstår.

Tyvärr är det många som har kiosernas automatkaffe som referens för hur ett kaffe ska smaka, och då förstår man väl hur denna typ av produkt kan sälja..

Men någonstans måste det väl vara gott? Det är ju en jättestor produkt - folk måste ju köpa? Förvisso har även jag bidragit till statistiken men om alla köpte i samma omfattning som jag vore det inte sån stor produkt menar jag...

Köpte en tassimo, övertygad om att den skulle revolutionera vårt hem.

Den bor numera i en lådda i väntan på den slutgiltiga dödsdomen.

Skräpmaskin.

Jag har ingen och jag ska inte köpa en, jag har aldrig druckit någon god kopp kaffe från någon kapselmaskin någonsin och jag har aldrig hört någon som varit nöjd med sin.

Men ändå så blir jag grymt köpsugen när jag ser dem i affären och vill ha!! Varenda gång måste jag påminna mig själv om varför jag inte vill ha en... Förbannade reklam och snygga produktdesign :devil:

Har aldrig prövat tassimo men min Nespresso maskin gillar jag och använder dagligen =)

Har en kompis som köpte en sån då det skulle vara "hippt och inne". Jag drack en halv kopp och slängde resten i slasken, gick ut till bilen och hämtade jägarköket med tillbehör och kokade kaffe ute på terrassen istället. Han blev nästan lite putt. :D

Vad har ni för förhållande till denna upphaussade kaffemaskin?

Har faktiskt aldrig varit sugen. Krånglig lösning med (dyra!) kapslar som ska förvaras någonstans i ett redan fullt kök.
Däremot dreglar jag vid tanken på en snygg kaffemaskin (till humant pris) som också mal bönorna...:d

Jag tycker att den gör skapligt bra kaffe! Fast jag har valt bort Gevalias sorter, för de smakar inget vidare (Original är blaskig med bismak och Dark är helt odrickbar). Beställer man kapslar på hemsidan får man betydligt fler varianter att välja på.

Cote d'Or är bästa chokladen, själv tycker jag inte att Marabous är något att ha. Cadbury's är OK också. Sedan är ju mjölkgrejen med superhållbar mjölk inte det som ger bäst resultat, oavsett maskinsorter.

Te har jag aldrig provat och det är både lätt och billigt att göra med vattenkokaren - det behovet ser jag inte alls.

Upphaussning, nej - superkanon är inte resultatet. Jag tycker dock att det finns en del kaffesorter/espressosorter som blir riktigt bra. (För att inte dissa Gevalia helt, deras Tassimo-espresso är OK - men även där finns det bättre.)

Jag har ingen och jag ska inte köpa en, jag har aldrig druckit någon god kopp kaffe från någon kapselmaskin någonsin och jag har aldrig hört någon som varit nöjd med sin.

Tvärtom, jag har aldrig hört någon som är missnöjd med sin Nespresso, och heller aldrig någon som inte gillat resultatet.

Jag o sambon jobbar skift, och dte är outstanding att ta en kopp före jobbet när man inte vill gå upp tidigt o sitta o äta frukost innan, eller tryck en kopp rätt i termosmuggen på väg till stallet :)
Sambon gillar espresson men jag dricker enbart kaffet, tycker det är jättebra kaffe. Gillar latte generellt men inte den typen med mycket socker o fet mjölk så den får vara...

Liknande trådar

C
Utrustning Jag har flyttat till en del av varlden dar det tyvarr inte finns sa manga sadlar att valja bland, och dar priserna darmed ar avsevart...
Svar
8
· Visningar
1 201
Senast: Cathrine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Bygga om altan
  • Lekstuga

Hund, Katt, Andra Djur