• Trav
  • Trådstartare Trådstartare klassik
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 712
K

klassik

Jag har ett kallblod som e ett år och två månader. Vi har tänkt starta när hon är inkörd. Men jag undrar om premie lopp är nått som man måste starta sin häst i??????????? :confused:

Sv: kallblod

Premielopp är obligatoriskt för alla hästar som senare ska starta..

Det är det inte alls! Premielopp är valfritt. Blir hästen godkänd får man en premie.

För att få starta måste hästen vara godkänd i ett kvallopp.

Som några redan sagt så är det inte obligatoriskt med premie, men det kan vara ett bra mål att ha så man har något att se fram emot när man tränar. Jag tycker inte man ska ta ut någon häst i varken premie, kval eller starta om man inte känner att hästen är klar för det. Och kvala kan du ju göra utan att ha kört premie först.

Blev lite nyfiken eftersom jag också har ett kallblod som är ett år och två månader drygt. Men vad menar du med att starta när hästen är inkörd? Ska du starta som tvååring?

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
521
Senast: Unafraid
·
Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
987
Senast: fio
·
Ekonomi & Juridik Funderar på att byta försäkringsbolag på två av våra tre hästar i år. Har Agria och Folksam nu. Men Dunstan kan få ner premien en hel... 2
Svar
33
· Visningar
2 362
Senast: Masse
·
IT & mobiler Min IPhone SE är bara ett år gammal. Tyvärr har telefonen den sista månaden börjat frysa fast. Inte hela tiden, men ibland. Ibland när...
Svar
0
· Visningar
236
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet