Bukefalos 28 år!

Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Jag "lånar" LindgrenVs briljanta idé :D för att dra igång leken så innan första DL vill jag att ni besvarar den obligatoriska frågan:

Varför vill just du hitta Joakims turkrona och vad tror du händer om Björnligan använder sin gamla dynamit?


Jag vill hitta turkronan för att kunna ge den till rätt ägare. Dynamitgrejen fattar jag inte riktigt. Dör vissa personer? Pengar går upp i rök? Staden rasar? Låter inte som en säker plats att befinna dig på med dynamitattacker som kan ske

Lite Om gammal dynamit: http://www.vk.se/938430/gammal-dynamit-ar-livsfarlig?mobil
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Dynamiten ÄR opålitlig - Björnligan PMar mig vem de vill använda dynamit mot och jag kommer att kasta tärning för att få fram vad det ska bli för resultat. Det kan vara allt från en blindgångare som säger "poff", eller att personen som träffas dör (med el utan bombaren) till att hela Ankeborg ödeläggs och alla andra möjliga (och omöjliga) utfall däremellan...:nailbiting:
(och om ni funderar på vad övriga alternativ kan vara - jag har två tärningar....:p)

Alltså så finns det 12(!) olika utgångar på dynamiten? :nailbiting: ... är det förbjudet att rösta på LL ännu? :p

Nu är föreläsningen slut så nu kommer mitt svar på den obligatoriska frågan.

Jag vill såklart att turkronan ska gå tillbaka till sin rätta ägare, hur snål han än är så är det inte rätt att stjäla. Och jag anar hur gnällig han skulle bli om någon annan tog den, jag vill inte ens tänka tanken på hur bra hans advokater måste vara..! :nailbiting:

Angående dynamiten ... först undrade jag om alla skulle faktiskt sprängas till döds, game over, typ. Men sen så insåg jag att det skulle ju bara vara tråkigt för alla, inklusive LL. Så då tänkte jag att det skulle väl isåfall bli kallebalik i ordets rätta bemärkelse, kanske allas roller/förmågor byter plats eller allas förmågor plötsligt slutar att fungera eller blir motsatsen. Jag gissar iallafall på kaos :D
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Varför vill just du hitta Joakims turkrona och vad tror du händer om Björnligan använder sin gamla dynamit?

Det är ju väldigt bra om turkronan kommer i rätt händer så att det blir lite lugnare i Ankeborg, kan man tycka. Björnligefuffens och en galen Magica är inte bra för vare sig ron eller mitt blodtryck :cautious: Så, för att fatta mig kort skulle det vara bra om turkronan hittade tillbaka till sin rättmätige ägare så att jag kan återgå till aktiviteter som inte involverar kaos :D

Björnligan är ju lite lätt korkade och även om de inte har Kalle-osis så är de väl inte precis kända för att ha tur, så vi kan ju hoppas med att deras otur betyder tur för goda sidan, dvs - turkronan hittar hem och så många som möjligt går levande ur det här :nailbiting:
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Så då tänkte jag att det skulle väl isåfall bli kallebalik i ordets rätta bemärkelse, kanske allas roller/förmågor byter plats eller allas förmågor plötsligt slutar att fungera eller blir motsatsen. Jag gissar iallafall på kaos :D

Whoa! :eek: snacka om kaos! :o
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Som tur är så pluggar jag inte matematik :o

Men nu när jag försöker att räkna ut hur många sätt det finns för att jag vill förstå det så begriper jag det inte, hjälp? :banghead:

Eftersom det är två tärningar blir ju två den lägsta möjliga siffran, ett går ju inte eftersom det inte finns nån nolla på tärningarna. Två lägst, tolv högst och allt däremellan = 11 möjligheter. :)
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Eftersom det är två tärningar blir ju två den lägsta möjliga siffran, ett går ju inte eftersom det inte finns nån nolla på tärningarna. Två lägst, tolv högst och allt däremellan = 11 möjligheter. :)

...
Åh.
Nu när du säger det så låter det enkelt :angel::o

(Och ja, jag suger verkligen på matte! :p)
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Eller så finns det en utgång för varje sifferkombination? :o
1+1, 1+2, 1+3...
2+1, 2+2, 2+3... Osv. :D
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Men duu LL, innebär detta att hintar är tillåtna i denna lek? :eek:

Nääää, se nedan :p
Finns bara en regel ni behöver rätta er efter - LL bestämmer :sneaky:

Men ok... medger ju att det kanske blir lite fööör mycket kallebalik utan regler så det är väl lika bra att jag lägger in några :D

Info från LL (el bättre sent än aldrig)

Riktlinjer
- Ha kul!!
- LL bestämmer, men förslag är välkomna
- Röster skall fetstilas och motiveras, röster anges enligt: Yyy röstar på Xxx.
- BOP:ar (Blunda Och Peka) är förbjudna, dvs varje röst ska ha motivering (även dag1)
- Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan.
- Var snälla och trevliga mot varandra.

- Onda vinner när de är fler än de goda. Goda vinner när alla onda är döda.
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Eller så finns det en utgång för varje sifferkombination? :o
1+1, 1+2, 1+3...
2+1, 2+2, 2+3... Osv. :D

Hey! Jag tänkte på det förut men slarvade bort mig i min hjärnas ekande gångar, men det skulle ju innebära att det finns ... 6+6+6+6+6+6, dvs 6*6 utgångar, eller?

Tillägg: Använda kalkylatorn och räknade ut att det skulle innebära 36 olika möjliga utgångar, vilket låter inte möjligt - var det verkligen så här LL tänkte det sig eller luras hon bara om antalet tärningar? :cautious:
 
Senast ändrad:
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Men rent praktiskt är det möjligt ens?! Då borde det framgå tydligare om det var en sådan vidd på potentiella utgångar.

Alltså jag tror ni överanslyserar på denna punkten. Även om inte jag fattar hela grejen med dynamiten så finns det säkert en twist i det men sex gånger sex möjligheter. Nä det tror jag inte.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Deltagare: bollen__ cirkus Ferrari Habina Klara Koppen Lobelia MikaTela Mirtai quarter4ever Snurrfian Regler *Var snälla och trevliga...
18 19 20
Svar
380
· Visningar
14 351
Senast: LenaH
·
  • Låst
Tjatter I en fönsterglugg på Åsgränd sitter en liten, ensam figur och spanar ut över omgivningen. Takpannorna vibrerar i hettan och takrännorna...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
18 605
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp