Bukefalos 28 år!

Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Hey! Jag tänkte på det förut men slarvade bort mig i min hjärnas ekande gångar, men det skulle ju innebära att det finns ... 6+6+6+6+6+6, dvs 6*6 utgångar, eller?

Tillägg: Använda kalkylatorn och räknade ut att det skulle innebära 36 olika möjliga utgångar, vilket låter inte möjligt - var det verkligen så här LL tänkte det sig eller luras hon bara om antalet tärningar? :cautious:

Haha ja, jag blir imponerad om hon hittar på 36 möjliga händelser. Jag tror personligen mer på elva, faktiskt. ;)
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Men rent praktiskt är det möjligt ens?! Då borde det framgå tydligare om det var en sådan vidd på potentiella utgångar.

Alltså jag tror ni överanslyserar på denna punkten. Även om inte jag fattar hela grejen med dynamiten så finns det säkert en twist i det men sex gånger sex möjligheter. Nä det tror jag inte.

Äsch, underskatta inte LL! ;)
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Vad har jag gett mig in på, den här leken verkar bli komplicerad :D

Jag har haft IG i matte hela livet så jag följer nog bara strömmen och ser vad som händer med all dynamit..
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Haha ja, jag blir imponerad om hon hittar på 36 möjliga händelser. Jag tror personligen mer på elva, faktiskt. ;)

Men då måste hon väl slå om och om igen tills hon får ett jämnt par? Eller? :cautious:

Alltså jag tror ni överanslyserar på denna punkten. Även om inte jag fattar hela grejen med dynamiten så finns det säkert en twist i det men sex gånger sex möjligheter. Nä det tror jag inte.

Jag tror inte heller på det, men jag undrar hur LL tänkte sig detta med tärningarna...
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Vad har jag gett mig in på, den här leken verkar bli komplicerad :D

Jag har haft IG i matte hela livet så jag följer nog bara strömmen och ser vad som händer med all dynamit..

Fast alltså, det är ju inte komplicerat för oss, för vi behöver ju egentligen inte bry oss ett skit... Björnligan bestämmer om/när de vill använda dynamiten, sen är resten upp till slumpen, den enda det eventuellt kan bli komplicerat för är ju LL, för oss andra blir det ju bara en överraskning vi ändå inte kan påverka.
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Vad har jag gett mig in på, den här leken verkar bli komplicerad :D

Jag har haft IG i matte hela livet så jag följer nog bara strömmen och ser vad som händer med all dynamit..

Bara om björnbusarna är dumma nog att använda dynamiten :D

Men vänta lite, jag kollade in roll listan lite närmare och då såg jag detta:

eftersom en tärning har 6 sidor så det finns 6 möjliga utfall

Så det blir bara 6 möjliga utfall?
Men sen skriver hon

(och om ni funderar på vad övriga alternativ kan vara - jag har två tärningar....)

...
Nu undrar jag om LL bara retas med oss :mad::cautious:
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Nä precis. Det som händer händer. Inget att göra åt.
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Kanske hon behöver två om hon sitter på verandan och den ena ramlar ner igenom en springa mellan två brädor. Kan vara så -framförhållning
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Jag är bombis på att LL är en del av björnligan, och eftersom björnligan inte är superklipska så kan det mycket väl finnas X antal räknemissar :cautious:


:D

(Jag lär bli lynchad av LL redan innan första DL :p)
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Hoppsan! Min tisdag tog slut mycket tidigare än förväntat, och inte är jag helt slutkörd heller! Ni har saknat mig, va? Men oroa er inte, nu ska jag ta hand om er! ;)

Först:

Jag "lånar" LindgrenVs briljanta idé :D för att dra igång leken så innan första DL vill jag att ni besvarar den obligatoriska frågan:

Varför vill just du hitta Joakims turkrona och vad tror du händer om Björnligan använder sin gamla dynamit?

Jag är inte helt säker på att jag vill det ens... Jag tror inte på tur! Men för all del så vill jag väl inte att den ska falla (eller stanna) i orätta händer heller, så jag vill väl kanske... öh, hjälpa till att hitta den - men om jag snubblar över den så står jag nog där och ropar efter Joakim istället för att plocka upp den själv.

Vad gäller björnligan så vet ju till och med jag (som undvikit Kalle Anka så gott det går i en Kalle-älskande värld) hur duktiga de brukar vara på att få saker att gå sin väg, så jag förutsätter att de spränger sig själva i luften på nåt sätt. Möjligen spränger de Kalle också, han drar alltid kortaste strået...:meh:

Jag vill hitta turkronan för att jag vill bli rik! :D Det vore ju ganska trevligt, även om jag inte skulle bli lika snål som von Anka så jag skulle antagligen vara bättre än han själv på den positionen. ;) Om Björnligan använder sin gamla dynamit tror jag att Bolivar apporterar dynamiten, antingen tillbaka till Björnligan själva eller till någon annan och den som står för nära när den sprängs blir tillfälligt döv och får därmed problem att använda sina specialförmågor kommande natt.

Är det verkligen bara jag som reagerar på det här? Är jag skadad av mina (misslyckade - jäkla vättar) försök att Smauga mig själv i förra leken? För det här ser ut som en rejäl outning av Magica de Hex-rollen? "... får därmed problem att använda sina specialförmågor kommande natt", är ju en beskrivning av Magicas roll? :cautious:
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Bara om björnbusarna är dumma nog att använda dynamiten :D

För det första är väl Björnligan just dum? (Jag blandar visserligen lite ihop dem med skurkarna i Bamse också... :o )

Och för det andra tror jag vi borde hoppas att de kommer att spränga av dynamiten - det är väl något av en desperat gärning som de bara behöver/vågar ta till om de håller på att förlora. Och förlora ska de ju! ;)
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Är det verkligen bara jag som reagerar på det här? Är jag skadad av mina (misslyckade - jäkla vättar) försök att Smauga mig själv i förra leken? För det här ser ut som en rejäl outning av Magica de Hex-rollen? "... får därmed problem att använda sina specialförmågor kommande natt", är ju en beskrivning av Magicas roll? :cautious:

Ja, det är bara du. ;)
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Alla barnskurkar är ju lite korkade :D

Och ja, jag reagerade också lite på det där med Hedinn :cautious:
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Haha ja, jag blir imponerad om hon hittar på 36 möjliga händelser. Jag tror personligen mer på elva, faktiskt. ;)

Jag får ju 13 alternativ från er...... :sneaky:

Jag tror inte heller på det, men jag undrar hur LL tänkte sig detta med tärningarna...

Det blir en överrasking - Hedinn beskriver det väldigt bra nedan:

Fast alltså, det är ju inte komplicerat för oss, för vi behöver ju egentligen inte bry oss ett skit... Björnligan bestämmer om/när de vill använda dynamiten, sen är resten upp till slumpen, den enda det eventuellt kan bli komplicerat för är ju LL, för oss andra blir det ju bara en överraskning vi ändå inte kan påverka.

Du har helt rätt Hedinn (så okey då - liiite smart är du :p)

Nu undrar jag om LL bara retas med oss :mad::cautious:

Nä, jag retas inte - jag råkade skriva fel i första inlägget, det skulle egentligen stå "eftersom en tärning har 6 sidor så det finns flera möjliga utfall" - sedan lämna öppet för hur många tärningar jag använde...


Nakor brukar följas av en ond självmordsbombare (som är den ende som kan ta död på Nakor). Eftersom det är lite trist om det första som händer i leken är att självmordsbombaren går och dör så gjorde jag twisten med att hela lyan har den förmågan. För att spetsa till det så kan inte lyan styra utfallet av vad som händer när/om bomben går av, så de måste helt enkelt vara helt säkra på att de vill smälla bomben (precis som självmordsbombaren behöver vara)...
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Nu ska vi inte vara sånna! :D


Och så fortsätter jag äta, what's wrong with me :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Deltagare: bollen__ cirkus Ferrari Habina Klara Koppen Lobelia MikaTela Mirtai quarter4ever Snurrfian Regler *Var snälla och trevliga...
18 19 20
Svar
380
· Visningar
14 351
Senast: LenaH
·
  • Låst
Tjatter I en fönsterglugg på Åsgränd sitter en liten, ensam figur och spanar ut över omgivningen. Takpannorna vibrerar i hettan och takrännorna...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
18 605
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 10
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp