Bukefalos 28 år!

Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Alla barnskurkar är ju lite korkade :D

Och ja, jag reagerade också lite på det där med Hedinn :cautious:

Det har du rätt i förstås, och jag fattar ju varför det är så (de stackars små lättskrämda liven osv), men jag får det inte att gå ihop i just Kalle - serien som gjorde mig deprimerad och förtvivlad från första gången någon försökte läsa den för mig (det är så fruktansvärt synd om Kalle). En serie som så tydligt är ute efter att skada barn hade ju lika gärna kunnat haft begåvade och framgångsrika skurkar också! Fast nog med mitt Kalle-trauma, i den här leken är det ju något att vara tacksam över att Björnligan är klantskallar förstås! :D

Och: där ser du Hedinn! Inte alls bara jag. :sneaky:
Lindgren, vad tror du om det hela? Var det något du verkligen hajade till på, eller något du bara läste förbi med ett "hm". På hm-skalan, alltså.
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Jag läste, hajade till, läste om och hmm:ade :p Tänkte jämföra det med rollistan, sen började jag äta och sen orkade jag inte och sen satte du fingret på det :D
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Usch, vad har du för smaklökar egentligen? :D

Bra sådana för jag tycker att det låter äckligt, men man måste fråga för en viss björnbuse skulle ju älska såna, ville vara säker på att du inte smaskade på sviskon ;):p

För det första är väl Björnligan just dum? (Jag blandar visserligen lite ihop dem med skurkarna i Bamse också... :o )

Och för det andra tror jag vi borde hoppas att de kommer att spränga av dynamiten - det är väl något av en desperat gärning som de bara behöver/vågar ta till om de håller på att förlora. Och förlora ska de ju! ;)

Dumma eller väldigt otursamma ja :p
Och det är så sant! De vet ju inte om det kan gå ut över dem själva också...
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Jag läste, hajade till, läste om och hmm:ade :p Tänkte jämföra det med rollistan, sen började jag äta och sen orkade jag inte och sen satte du fingret på det :D

Så, strax över "hoj", en bra bit från "hm", men inte ända uppe vid "hoppsan" i alla fall? Stämmer rätt bra med min reaktion (vad nu det kan vara värt), jag läste inlägget på mobilen (sen i julas lever jag numer i framtiden och har en egen såndär fånsmart) och tänkte att jag kände igen det där från rollistan men orkade inte peta mig uppåt på sidan igen och försöka kisa (jag ser inte dåligt, det är världen som är ur fokus) mig igenom rollerna igen. Men jag var ordentligare än du ( eller så hade jag inga scones ;) ) och krafsade ner ett litet komihåg så jag inte skulle glömma att kolla det, och eventuellt ta upp det. Och det känns det som det var värt faktiskt... Nån annan som tänker nåt om inlägget?
 
Senast ändrad:
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Jo, jag reagerade på det också, men tänkte att SÅ uppenbart kan det väl ändå inte outas när vi just diskuterat det i förra lekan, eller?. Sen så undrade jag vem fasen Bolivar är ?
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Jag har hunnit bläddra igenom allas inlägg hittills och hummat lite här och där. Inte hittat så mycket då det mest blivit lite fnitter :D men ett par stycken stannade jag upp lite extra på.

Vad gäller vem som hittar turkronan så tror jag att den hamnar hos den person som behöver den mest. Jag tror att turkronan är så pass magisk att den instinktivt vem som behöver den. :sneaky:

Känns lite lurigt och något som en björnbuse/magica skulle kunna säga.

Då känner de [björnligan och magica] väl inte till varandra? Skrev du fel eller är jag korkad? :p

Försöker Hedinn ge intryck av att hon är god och därför inte vet svaret på frågan?
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Jag har hunnit bläddra igenom allas inlägg hittills och hummat lite här och där. Inte hittat så mycket då det mest blivit lite fnitter :D men ett par stycken stannade jag upp lite extra på.



Känns lite lurigt och något som en björnbuse/magica skulle kunna säga.



Försöker Hedinn ge intryck av att hon är god och därför inte vet svaret på frågan?
Får jag fråga varför du tycker det känns lurigt? Ingenstans i inlägget lägger jag någon värdering i vem som bäst behöver den. Bara att jag tror att den hamnar rätt i slutändan.
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Jo, jag reagerade på det också, men tänkte att SÅ uppenbart kan det väl ändå inte outas när vi just diskuterat det i förra lekan, eller?. Sen så undrade jag vem fasen Bolivar är ?

Å tredje sidan, kanske just därför skrev hon så?

Men för att svara på din fråga så är Bolivar familjen Ankas vovve :D (Och ja, jag var *host*är*host* en stor Kalle Anka nörd)
297050634359674082247428.jpg

En St. Bernhardshund :)
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Jo, jag reagerade på det också, men tänkte att SÅ uppenbart kan det väl ändå inte outas när vi just diskuterat det i förra lekan, eller?. Sen så undrade jag vem fasen Bolivar är ?

Nä, jag kan hålla med om att det var lite väl tydligt om det verkligen var en outning - men å andra sidan borde hon kanske själv reagerat på det precis som vi om det inte var avsiktligt? Min (nyvunna :banghead:) upplevelse är att det är jättesvårt att avgöra hur man ska outa sig så det varken blir för tydligt eller för omärkligt. I och med att man vet mer än andra är det svårt att föreställa sig hur de ska tolka vad man skriver... Sen har jag fattat det som att Hedinn är lite av en skräckinjagande mästare på den här leken, det torde väl i så fall tala för att hon inte skulle vara såååå klumpig? :cautious:

Jag undrade också vem Bolivar är! Paranoid som jag är tänkte jag att det kanske fanns nåt dolt meddelande i det också. :D Men min vän Google talade om för mig att han är Kalles hund? Och han verkar vara ett "normalt" djur (till skillnad från tex talande ankor O_o ) utan några särskilda egenskaper? Om det finns något dolt där går det långt över min Kalle-horisont i alla fall...
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Fast alltså, det är ju inte komplicerat för oss, för vi behöver ju egentligen inte bry oss ett skit... Björnligan bestämmer om/när de vill använda dynamiten, sen är resten upp till slumpen, den enda det eventuellt kan bli komplicerat för är ju LL, för oss andra blir det ju bara en överraskning vi ändå inte kan påverka.

Jag noterade faktiskt mer att hon godförklarade både sig själv och MM (som hon svarade i detta inlägg) här, men tänkte jag nog överanalyserade såhär tidigt i leken? O_o
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Får jag fråga varför du tycker det känns lurigt? Ingenstans i inlägget lägger jag någon värdering i vem som bäst behöver den. Bara att jag tror att den hamnar rätt i slutändan.

Får får du väl ;)
Jag reagerade mest på smileyn ":sneaky:", och en björnbuse/magica skulle ju lika gärna vara den som behöver turkronan mest.
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Får får du väl ;)
Jag reagerade mest på smileyn ":sneaky:", och en björnbuse/magica skulle ju lika gärna vara den som behöver turkronan mest.
Det kanske inte var det smartaste smileyvalet, men det är lite så jag känner inför turkronan. Den är en sneaky sak den där turkronan.






Och fullständigt offtopic: vad är ett sviskon?
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Aha. Tänkte jag inte ens på själv. Men hur ska hon annars skriva?
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Sviskon = Katrinplommon, jag tänker framför allt på torkade katrinplommon när det benämns som sviskon.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Deltagare: bollen__ cirkus Ferrari Habina Klara Koppen Lobelia MikaTela Mirtai quarter4ever Snurrfian Regler *Var snälla och trevliga...
18 19 20
Svar
380
· Visningar
14 502
Senast: LenaH
·
  • Låst
Tjatter I en fönsterglugg på Åsgränd sitter en liten, ensam figur och spanar ut över omgivningen. Takpannorna vibrerar i hettan och takrännorna...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
18 733
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Livförsäkring
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp