Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Jag har tyckt att alla roller varit jättekul och du var bra som siare - även om jag inte förstod förrän efteråt hur bra du var ;)

Det knepiga är ju att få vidare sina budskap till egna sidan utan att outa sig för mycket

Spion var också grymt kul, men shit vad jag blev lurad den gången.
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Jag tror jag skickade dubbelt till dig någon kväll va?

Kunde bara inte minnas om jag skickat in eller inte. Eller minns jag helt fel och skickade bara en gång?
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Jag blev så frustrerad på dig när du inte fattade varför jag drog upp mina gamla teorier igen så jag valde faktiskt att sia dig den natten som kom för du blev helskum i mina ögon efter det. Tyckte inte jag kunde outa mig bättre :D
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Då minns jag rätt.

Jag satt och tänkte på om jag verkligen tryckte på svaraknappen eller inte. Blev paranoid och skrev igen. Tänk vad glömsk man kan bli på en minut :D
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Jag kan förstå det!
jag kände mig som största idioten.

Det jag i allafall lärt mig sedan dess är att inte vara för enkelspårig, är man det så är det lätt att man ser alla tecknen för att det enkla spåret är rätt. Och sen så har jag nog lärt mig att inte börja tokförsvara mig om någon misstänker mig...
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

När jag var siare häromsistens så skickade jag först en gång på kvällen för att vara på säkra sidan om jag skulle råka missa. Sen när det kom snack mellan DagDl och NattDl så skickade jag igen. En gång så skickade jag till och med flera som jag ville sia - dvs OM den jag ville sia råkade dö och jag råkade glömma skicka en gång till så hade jag en reserv
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

*fnys*
Askoll och jag har bildat klubb. En dag kommer hämnden! :banghead:

Åh nej då, inte alls, ni andra behöver inte oroa er, hon bara skämtar :angel:



(bra va monstermom? nu tror de att vi egentligen inte har någon klubb alls!
evil-smile-onion-head-emoticon.gif
)
 
Senast ändrad:
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Hmm...ja det var ju ett väldigt dåligt val visade det sig. När jag bara skummade leken första dagen så var min första tanke att du var Magica medans alla andra och Caisa var inne på Hedinn men jag kunde inte motivera vrf jag fått en känsla om dig. Sedan diskuterade vi vilt om vem vi skulle äta och många vågade vi inte äta fall i fall att de var Magica, Alexander eller gåsen. Och någonstans mitt där i glömde jag bort känslan jag fått från dig och vi kom fram till att du var säkrast att äta. Det plus att du inte var så särskilt misstänkt heller.:p Jag har nog aldrig haft sådan beslutsångest som jag haft i denna lek.:crazy::p

whaaat1-onion-head-emoticon.gif


... Ni kunde inte liksom vänta till andra natten åtminstone? :p
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Och du anar inte hur FRUSTRERAD jag som LL var, jag visste ju hur fel du tänkte och kunde ju inte säga något! :D

Haha, hur svårt är det att vara LL egentligen?! Bryter man ihop helt på alla villospår (avsiktliga eller ej) i trådarna? :D

Åh nej då, inte alls, ni andra behöver inte oroa er, hon bara skämtar :angel:



(bra va monstermom? nu tror de att vi egentligen inte har någon klubb alls!
evil-smile-onion-head-emoticon.gif
)

Oj! Öh ,nä, det där stämmer såklart! Jag hade... Nageltrång! Igår... Så jag var på lite dåligt humör. Nothing to see here ,move along.
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Och du anar inte hur FRUSTRERAD jag som LL var, jag visste ju hur fel du tänkte och kunde ju inte säga något! :D

Vad? Anar jag en partisk LL som höll på de goda?:p

KL

Beträffande att ljuga ihop saker som ond: det viktigaste är ju att inte folk blir ledsna på riktigt, oavsett vilken roll de har. Man kan inte gå hårdare fram i sin argumentation även om man vet att spelaren är ond. Det är ändå bara ett spel med roller som fördelas av LL. För övrigt ljuger jag själv sällan som ond när det gäller att teoria om andra spelare.

I den här leken tycker jag att goda spelade jättebra. Noterade att det var flera som tryckte på det här att hitta de onda.:p Jag brukar ju själv tjata om det (och bli misstänkt för det) för jag tror att den inställningen är avgörande. Om alla bara går in för att inte åka ut själva och hitta någon att rösta på så är det lätt för de onda att vinna. För jag tycker personligen det är mycket svårare att spela god än ond. Därför tycker jag också att det är roligare. Större utmaning.
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Beträffande att ljuga ihop saker som ond: det viktigaste är ju att inte folk blir ledsna på riktigt, oavsett vilken roll de har. Man kan inte gå hårdare fram i sin argumentation även om man vet att spelaren är ond. Det är ändå bara ett spel med roller som fördelas av LL. För övrigt ljuger jag själv sällan som ond när det gäller att teoria om andra spelare.

I den här leken tycker jag att goda spelade jättebra. Noterade att det var flera som tryckte på det här att hitta de onda.:p Jag brukar ju själv tjata om det (och bli misstänkt för det) för jag tror att den inställningen är avgörande. Om alla bara går in för att inte åka ut själva och hitta någon att rösta på så är det lätt för de onda att vinna. För jag tycker personligen det är mycket svårare att spela god än ond. Därför tycker jag också att det är roligare. Större utmaning.

Ja, men hur vet man det - innan de blir det liksom? Och hur avgör man ens om de är ledsna i leken eller på riktigt? (Tänker tex på Caisas "varför tar ingen mina teorier på allvar?"-inlägg i den här leken...)

Och vad menar du med att man inte kan gå hårdare fram i sin argumentation även om man vet att spelaren är ond?

Överlag tycker jag det är svårt att separera leken från personerna i viss mån, jag är orolig att nån ska ta illa upp för att bli oskyldigt misstänkt. Vilket blir tokigt när leken dels bygger på att alla blir misstänkta och dels på att vissa sprider falska misstankar med avsikt... Missförstå mig inte, jag tycker det är mest jättekul alltihop! Men det finns ändå en liten gnagande oro att jag ska kliva över nån gräns jag inte är säker på riktigt var den finns...

Och jag brukar som du spela som om jag vore god, alltså inte fokusera på att "hitta på" utan reagerar istället på saker som låter misstänkt. Men samtidigt vet man ju i bakhuvudet (i alla fall av och till, om man är så förvirrad som jag :p) att det är en god, så ett visst mån av hittepå blir det ju ändå...
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Vad jag tror Myrten menar är att man inte bör gå hårdare åt ordmässigt eller med hårdare misstankar dvs mot elaka eller hur man ska förklara... Mer tydliga misstankar är ju en annan sak. Sen får man ju såklart räkna med att bli misstänkt, det är som sagt det leken går ut på. Alla gör misstag, alla blir misstänkta på lösa grunder, man får ju inte glömma bort att ulvarna mycket väl kan plantera misstankar som folk bygger vidare på utan att det kanske egentligen var "stort nog" från början att göra det, sånt händer ju. Vi är människor, våra hjärnor snappar upp det de kan och bygger vidare på det som finns. Ibland vet man ju inte ens vad man reagerar på...

Man får helt enkelt inte ta det personligt, vilket även gäller när man misstänker andra, gå på sak och inte person. Gå efter något den skriver i första hand, inte hur personen är eller vad den gör. För något man skriver kan ju inte kopplas till "hej, du är korkad" om man nu ska ta det så, utan det handlar ju om hur andra tolkar det och kan vrida på det för att få ihop en teori, ungefär. Se bara min framtidsvision i den här leken, den gick ju utmärkt att tolka på ett sätt den inte var menad. :D
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Vad jag tror Myrten menar är att man inte bör gå hårdare åt ordmässigt eller med hårdare misstankar dvs mot elaka eller hur man ska förklara... Mer tydliga misstankar är ju en annan sak. Sen får man ju såklart räkna med att bli misstänkt, det är som sagt det leken går ut på. Alla gör misstag, alla blir misstänkta på lösa grunder, man får ju inte glömma bort att ulvarna mycket väl kan plantera misstankar som folk bygger vidare på utan att det kanske egentligen var "stort nog" från början att göra det, sånt händer ju. Vi är människor, våra hjärnor snappar upp det de kan och bygger vidare på det som finns. Ibland vet man ju inte ens vad man reagerar på...

Man får helt enkelt inte ta det personligt, vilket även gäller när man misstänker andra, gå på sak och inte person. Gå efter något den skriver i första hand, inte hur personen är eller vad den gör. För något man skriver kan ju inte kopplas till "hej, du är korkad" om man nu ska ta det så, utan det handlar ju om hur andra tolkar det och kan vrida på det för att få ihop en teori, ungefär. Se bara min framtidsvision i den här leken, den gick ju utmärkt att tolka på ett sätt den inte var menad. :D


Hahaha, ja jag trodde ju verkligen jag var inne på nåt spår där! :p

Det var ju också en sån sak som ställde till lite problem för mig, eftersom många av invändningarna var "så dum kan hon inte va!" - vilket ju i förlängningen betydde att om jag höll kvar misstankarna så sa jag ju i princip "Joho! Hon är ett lallande pucko, så det så!" (vilket jag ju inte tycker såklart!)... Och det är ju som du säger, vad man än skriver så ser andra nåt annat - så är det ju med "verkliga" saker också.
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Ungefär så. Jag kan utveckla mer när jag inte skriver från telefonen.
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Hahaha, ja jag trodde ju verkligen jag var inne på nåt spår där! :p

Det var ju också en sån sak som ställde till lite problem för mig, eftersom många av invändningarna var "så dum kan hon inte va!" - vilket ju i förlängningen betydde att om jag höll kvar misstankarna så sa jag ju i princip "Joho! Hon är ett lallande pucko, så det så!" (vilket jag ju inte tycker såklart!)... Och det är ju som du säger, vad man än skriver så ser andra nåt annat - så är det ju med "verkliga" saker också.

Hahaha fast i ett sånt läge tycker jag snarare "alla kan göra misstag" passar in. Och jag tog inte illa upp, så det behöver du inte vara orolig för. Jag tycker snarare det är positivt att bli lite misstänkt första dagen som god, minskar risken att bli ulvmat första natten. ;) Och ännu bättre när det finns en okänd ond utanför lyan, om man skulle kunna få in ulvarna på samma spår. Och större chans att man blir siad, finns ju knappt något negativt liksom. :D
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Hahaha fast i ett sånt läge tycker jag snarare "alla kan göra misstag" passar in. Och jag tog inte illa upp, så det behöver du inte vara orolig för. Jag tycker snarare det är positivt att bli lite misstänkt första dagen som god, minskar risken att bli ulvmat första natten. ;) Och ännu bättre när det finns en okänd ond utanför lyan, om man skulle kunna få in ulvarna på samma spår. Och större chans att man blir siad, finns ju knappt något negativt liksom. :D

... Förutom risken att man blir lynchad första dagen givetvis? :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Deltagare: bollen__ cirkus Ferrari Habina Klara Koppen Lobelia MikaTela Mirtai quarter4ever Snurrfian Regler *Var snälla och trevliga...
18 19 20
Svar
380
· Visningar
14 283
Senast: LenaH
·
  • Låst
Tjatter I en fönsterglugg på Åsgränd sitter en liten, ensam figur och spanar ut över omgivningen. Takpannorna vibrerar i hettan och takrännorna...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
18 468
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp